|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pass i Danmark/SverigePelen..Du hadde ikke alltid behøvd å gå med passet i Norge bare fordi du er svensk, men du kunne ikke forventet at annen svensk legitimasjon hadde blitt godkjent for eksempel i banker. Der er det kun norsk legitimasjon og utenlandske pass som holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pass i Danmark/Sverige
Jeg skjønner hva du mener Hattifnatten, men her er det faktisk et annet problem. Jeg har aldri vært nødt å vise pass, svenskt førerkort har gått bra. Men det finnes tilfeller når hverken svenskt førerkort eller pass skulle være nok heller. F.eks. kan det skape problemer når man skal hente rekommendert post da de trenger et norsk personnummer. Jeg har legitimasjon fra posten som egentlig ikke er godt nok + et utgått bankkort med bilde på så det pleier å ordne seg, men de godtar faktisk ikke alltid et svenskt pass heller. Til andre ting bruker jeg alltid mitt svenske førerkort og det er aldri noen som har stoppet meg i Norge på grunn av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|