Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 15:21   #16
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Enjo mikrofiberkluter?

Testene som utføres i samarbeid med TV2 hjelper deg gir jeg ikke mye for uansett, de legger alt for mye vekt på pris i forhold til kvalitet. Nå var heller ikke Enjo med.

Forskjellene dreier seg vel for det første om hvor effektive klutene er, og for det andre - som kanskje er mer viktig - er hvor skånsomme de er mot overflatene. Det hjelper ikke om det blir rent de første gangene dersom kluten legger igjen bittesmå riper som gjør at det raskere blir skittent, og skitten gror seg mer fast.

De varer lenge, så det er fort spart inn i forhold til å kjøpe vaskemidler som må brukes i tillegg til en vanlig klut. Jeg har også brukt Jordanklutene til et par jobber, og de slites langt fortere. Dessuten opplever jeg dem som mye grovere, og er redd for å bruke dem på mer ømfintlige flater som feks armatur.

Tidligere har jeg alltid hatt en liten dæsj klorin i blant annet toalett når jeg vasket badet. Jeg merker stor forskjell på toalettene vi har i nyhuset, her har det aldri blitt brukt annet enn Enjo, og de holder seg fine (uten ekle striper) mye lengre. Klorinen bryter ned porselenet, slik at den glatte flaten blir ru og vanskeligere å holde ren. Dessuten er alle "vaskemidler" fra Enjo nedbrytbare, det synes jeg også er et vesentlig poeng.

Nei, jeg er ikke forhandler, men jeg vet ikke om noen som er misfornøyde så lenge de bruker klutene på en hensiktsmessig måte. Det nytter ikke å vri moppen opp i vaskebøtten, da blir den alt for våt, alt for tung og legger igjen mye. Men med bittelitt vann blir det strålende, og det er lettvint å finne frem moppen etter et særdeles skittent måltid.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.