Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dugnader: Er det verdt det

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-14, 16:17   #1
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Dugnader: Er det verdt det

En skoleklasse i nabolaget samlet inn penger ved å rake i hagene til folk. Vi som hageeiere var storfornøyd, men skoleklassene har ikke kommet igjen, så tydelig at innsatsen var i høyeste laget i forhold til inntekten.

Å sende unger ut med loddbok dør-til-dør syns jeg er dårlig gjort nå til dags. Alt for mange som ikke har kontanter tilgjengelig.

Syns generelt det lukter litt møllkuler av dugnads-modellen. Er det noen som har prøvd seg på crowdfunding i stedet? Dorullsalg om en ikke når mål 1? Holde oppvisning om en når mål 2? Sende gruppa på tur om en når mål 3? Hadde vært interessant å teste.

Gammel 25-02-14, 16:23   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

En skoleklasse i nabolaget samlet inn penger ved å rake i hagene til folk. Vi som hageeiere var storfornøyd, men skoleklassene har ikke kommet igjen, så tydelig at innsatsen var i høyeste laget i forhold til inntekten.

Å sende unger ut med loddbok dør-til-dør syns jeg er dårlig gjort nå til dags. Alt for mange som ikke har kontanter tilgjengelig.

Syns generelt det lukter litt møllkuler av dugnads-modellen. Er det noen som har prøvd seg på crowdfunding i stedet? Dorullsalg om en ikke når mål 1? Holde oppvisning om en når mål 2? Sende gruppa på tur om en når mål 3? Hadde vært interessant å teste.

Kan du si noe mer om dette? Jeg forstår det ikke helt, men det høres interessant ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 17:09   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Dugnad som går på salg av lodd, kaker osv. er pyton!
Men loppemarked synes jeg var veldig gøy.
Gutten min gikk dessverre kun et år i korpset, så vi fikk deltatt på to loppemarked.
Veldig sosialt og noe hele familen var med på.
Ingen av gutta går på noe nå, men vi prøver å pushe de til å starte med noe.
Men kjenner det frister lite med diverse dugnader.
Hørt rykte om at tai kwon do klubben i nabolaget har lite med dugnader.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.