Sv: Barnevennlige vegetarretter
Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.
Jeg anbefaler bloggen til DD; veganeren.com.
Der har jeg funnet mange gode oppskrifter, og det meste har gått rett hjem hos barna, til og med hos mannen. Ikke alt jeg har droppet kjøtt på f.eks da, jeg har bl.a brukt kjøtt i tacopaien etc., iom. vi ikke lever helt vegansk. Men ellers har jeg hatt stor suksess med suppene, kikertkarbonader ++
En god pastasalat er jo også et alternativ.
Ja, jeg er jo i permisjon nå og vil få enda mer tid til å blogge (dog orker jeg ikke stå så mye på kjøkkenet for tiden med vannbeina mine), og siden jeg venter mitt tredje veggisbarn vil bloggen bli enda mer "barnevennlig" enn den har vært til nå, selv om jeg hele tiden har prøvd å fokusere på mat som også barna kan spise, med unntak.
Pastaretter er gull verdt, det samme er supper. I dag skal vi (tror jeg) ha blomkålsuppe, barnas favoritt. Mange familier spiser jo rene veganske eller vegetariske middager uten å tenke over det, som feks. supper, pastaretter, taco med bønnestuing i stedet for kjøtt osv. Nå bruker vi jo endel kjøtterstatninger da, siden vi er en familie som er glade i kjøtt selv om vi er veganere, men det går fint an å leve uten og, om man vil det. Selv lager jeg mye burgere og "kjøttboller" av bønner og linser, en av mine favorittmiddager er indiske "kjøttboller" i knallgod saus, denne. Ja og så er barna veldig glade i avokado og tofu (de er jo godt vant til det) og bruker det mye som pålegg. Med sort salt over smaker det forresten helt som hardkokt egg, sprøtt (og kjekt for feks. allergikere som er glade i egg).
Litt mas rundt ørene mine her nå, men kan linke kjapt til noen av mine barns favorittretter fra bloggen:
Deilig tacopai
Ungenes favoritt-lasagne
Nystekte rullebrød med fyll
Vidunderlige wraps (disse er dødspopulære i selskaper!)
Pizzasnurrer
Blomkål- og brokkoligrateng
Nachosform
Burritos
Tofu & duppe
Crispy tofu bites (i stedet for crispy chicken til tacoen)
Facon (verdens beste bacon-imitasjon, magisk, kan brukes til alt)
Pasta Carbonara
Oops, jeg ble visst litt ivrig, så her ble det mer enn jeg hadde tenkt, og det er enda mer på bloggen. I tillegg kjøper vi veggispølser og burgere og bruker til grilling, barneselskaper osv. Føler egentlig vi lever helt som før, bare med ørlite ekstra planlegging.