|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Fikk melding fra femteklassingens gymlærer i sted. I morgen skal barna ha med bærbar musikkspiller og øretelefoner i gymmen. Det er presisert at om man ikke har dette KAN musikkanlegget i gymsalen brukes, men at det blir et dårligere resultat, ergo anbefales egen spiller. Er dette innafor? Jeg synes ikke det, men hva synes dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg tror ikke de mener at man skal kjøpe inn noe. De fleste har en telefon, en iPod eller lignende som de kan bruke. Eller de kan låne av noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...De som har tar med og de som ikke har ordner skolen en løsning for. Det blir omtrent som skidagen, og det synes jeg er greit nok.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Det var presisert i tekstmelding at løsningen skolen ordnet ikke "ga et like bra resultat". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg synes ikke det er greit, og ville aldri forvente det samme av egne elever. (Det hender jeg spør pent om de som har kan ta med øreplugger, men jeg har alltid med ekstra, og de brukes bare med pc-en de uansett må ha. Og de er 16-19.)
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...
Er du virkelig av oppfatningen at alle har eller kan låne en spiller på en kvelds varsel? Da bør du i et mer økonomisk privilegert område enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Det er nok en del foreldre som ikke kan, og også en del foreldre som ikke bryr seg nok til å prøve f.eks låne. Jeg synes det er viktig at skolen forsøker gjøre forskjellene mellom de som har og de som ikke har (enten det måtte være penger eller foreldre som virker) minst mulig, og ikke nærmest anstrenger seg for å vise fram forskjellene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg hadde ikke sendt ut en sånn beskjed til mine elever uten å ha et visst antall bærbare løsninger i bakhånd til de som ikke har selv. Jeg forsøker å være bevisst på at alle ikke har tilgang til det samme hjemme. F.eks. fikk min datter i lekse å klippe ut en artikkel fra avisen hver dag en periode. Vi abonnerte ikke på avis den perioden. Hun printet ut fra nettaviser istedenfor, så det ordnet seg jo, men man kan tenke seg at noen verken har printer, Internett eller avisabo ... Jeg gir ofte lekser på diverse nettsider, men da åpner jeg klasserommet etter undervisning, så de som ønsker det kan gjøre leksene før de går hjem.
![]() |
#11 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Skolen vår låner ut ski og skøyter til de som ikke har når det er ski- og skøytedager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg hadde ikke reagert på dette med musikkspiller. De aller fleste har telefoner som kan brukes, og er det noen som ikke har, så er det alltids en løsning på det også.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...De økonomiske forskjellene på skolen er rimelig massive, jeg ville i mitt naive sinn tenkt at det da er EKSTRA viktig at ikke skolen selv sørger for fokus på gadgets. Men well. De gleder seg antageligvis stort til de ny skolegrensene trår i kraft så de slipper å ha så mange barn fra blokkleilighetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Jeg tror ikke det er alle femteklassinger som har mobil eller annen musikkspiller tilgjengelig. Hvertfall ikke her vi bor. Hiawata som er året yngre har en billig nokia som det faktisk er et poeng at ikke har avledningsmuligheter som musikk, spill og nett.
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...Innenfor: Det er veldig fint om noen av barna kan ta med bærbar musikkspiller i morgen, skolen har ikke så mange slik at hvis noen har selv blir det færre som må dele på de vi har.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...
Denne har jeg ingen motforestillinger mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|