|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
| Før første barnet ønsket jeg jente |
|
99 | 61,88% |
| Før første barnet ønsket jeg gutt |
|
48 | 30,00% |
| Før andre barnet ønsket jeg jente |
|
69 | 43,13% |
| Før andre barnet ønsket jeg gutt |
|
40 | 25,00% |
| Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
|
33 | 20,63% |
| Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
|
13 | 8,13% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Ønsket meg ikke noe, men var overbevist at babyen i magen var gutt. Det ble jente. Andre gangen trodde jeg det ble jente, og det ble det. Vi fikk litt kommentarer fra den eldre garde om at det var synd ikke "gutten" kom. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Det sa en venninne til meg da jeg var gravid med nr. to: "Jeg unner deg virkelig en jente, sånn som jeg har."
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 08-03-14 kl 11:20. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er enig i at det er ulike måter å uttale seg på. "Ønsker du deg jente?" eller lignende spørsmål er ikke noe problen, da handler det om en genuin interesse for hva jeg tenker og mener. Det er jo lov å undres over om kvinner med barn av samme kjønn ønsker seg eller savner det kjønnet de ikke har. Men kommentarerer av typen "Nå må dere prøve på jenta" eller "Bedre lykke neste gang" er jo ikke et spørsmål om hva jeg synes, men et utsagn hvor de har sagt mer eller mindre rett ut at det ikke er bra nok å bare få gutter, og det er noe jeg reagerer mer på.
|
|
|
#104 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg spør og gravide om de vet hvilket kjønn altså! Det av ren nysgjerrighet, ikke for at jeg anser det ene bedre enn det andre.
|
|
|
#105 |
|
maler
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det har noe med timing å gjøre også. At de maser nå som minsten er to år og erter meg litt og spør om vi ikke skal gjøre et jenteforsøk til før vi gir oss er helt på den greie siden. Det er sånn folk sier, småprat som ikke stikker dypt i det hele tatt. Man blir også ganske flink til å møte sånne kommentarer med samme mynt. "Synes du vi mangler noe"? er et ganske godt og effektivt svar. Evt "Nei, jeg er ganske fornøyd med de jeg har"
|
|
|
#106 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det er stor forskjell på å spørre om folk vet hvilket kjønn det er, og å anta at de ønsker seg det ene fremfor det andre. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg innrømmer gjerne at jeg "ønsket" meg et kjønn. Jeg hadde et håp med førstemann. Jeg ville helst ha en gutt, siden jeg ikke klarte å forestille meg selv som råsa jentemamma.
|
|
|
#108 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#110 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg husker ikke at jeg hadde noen spesifikke ønsker. Men jeg har vært veldig sikker på kjønnet til alle fire, så kanskje jeg ubevisst ønsket meg det.
|
|
|
#111 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Enig med Java.
|
|
|
#112 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg forstår deg godt, Java. Dog skal det sies at alle disse ønsket seg gutt FØR de fikk jenter/uten at har hatt jenter.
|
|
|
#113 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Veldig enig med Java.
|
|
|
#114 |
|
|
Og nettopp derfor er det vanskelig for meg å sette seg inn i at dere har kjønnspreferanser. Jeg forstår det bare ikke, men jeg registrerer at det er sånn. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det er ikke ønske om en gutt jeg reagerer på. Det er begrunnelsen, og at man som voksen KVINNE velger å putte små jenter i en snev rosabås og snakke dem ned.
Nettopp!
Båsene blir snevre for både gutter og jenter. Jeg er skremt over hvor kjønnsdelt alt har blitt.
|
|
|
#116 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Veldig bra, Java. Jeg er forelder til to jenter og kjenner meg ikke igjen i disse fordommene som kommer fram. Mine to er veldig forskjellige på mange måter. Hadde de vært jente og gutt hadde sikkert mange prøvd å forklare forskjellene ut fra kjønn. Den ene har hatt en rosaperiode, den andre har det ikke. Ingen av dem driver med intriger. Hva er "jentegreier" egentlig? Nei, vekk med sånne klistrelapper. Barn er barn og de kommer i alle varianter.
|
|
|
|
#117 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Grunnen til at jeg aldri har ønsket meg ett bestemt kjønn er for all del ikke at jeg ikke har villet ha jente, eller ser på dem som rosadilldallete intrigemakere. Den tanken er veldig fjern for min del. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Bedre lykke neste gang, det søren meg utrolig hva folk får seg til å si! Sist redigert av emm : 08-03-14 kl 13:29. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er enig med Java jeg også. Hva slags holdninger er det som ligger bak når en omtaler jenter som rosa prinsesser før de er født engang?
|
|
|
|
#120 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Spiller det ikke noen rolle at man ikke hadde noe spesielt ønske?
|
![]() |
|
|