|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Jeg tenker at det å ønske å prøve begge kjønn er noe annet enn den nedvurderingen av gutter jeg av og til opplever rundtomkring.
![]() |
#182 |
kan tilsettes alkohol
|
Det er helt riktig, men variasjonene er så store at på individnivå er det allikevel store overlapp. Også er det veldig mye miljø. Jeg nekter å tro at gener og hormoner er årsaken til at dobbelt så mange gutter som jenter spiller fotball.
![]() |
#183 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg synes jo det hadde vært ytterst merkelig om de ulike hormonene vi er utstyrt med ikke skulle ha noen som helst effekt. Men jeg eier jo ikke peiling på emnet så klart.
![]() |
#184 |
Er frisk!
|
![]() |
#185 |
kan tilsettes alkohol
|
Jeg tror man hører mest det man selv blir såret av. Jeg hører lite nedvurdering av gutter. Jeg synes det er jenter som nedvurderes.
![]() |
#186 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Ja hormonelle forskjeller er det,det ser jeg og det gir ulikheter på gruppenivå, men man vet likevel aldri noe om personlighet basert på kjønn når det kommer til individene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
kan tilsettes alkohol
|
Nå var du skikkelig kjerring, eller real mann som snakker rett fra levra.
![]() |
#191 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?De sosialiseres ganske bra inn i forventede fritidssysler også. Og når man skal finne på noe hyggelig med jentene sine velges i hvertfall i dette området helt andre aktiviteter enn når man skal finne på noe med guttene. Man forventer fra de er ganske små at de interesserer seg for helt ulike ting, noe av det må jo være med å gjøre forskjellene større enn de ellers hadde vært. Og jeg vet at det ikke er enstemmig vedtatt at man skal prøve å gjøre disse forskjellene mindre akkurat.
![]() |
#192 |
|
Nei dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva tenker du på her? Jeg forstår ikke helt hva du sikter til. Kjønn har betydning for utgangspunktet for hva, miljøet betyr ikke alt for hva..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
By the Sea
|
Personlige egenskaper, interesser, væremåte?
![]() |
#195 |
Er frisk!
|
Kjønn har betydning for hvilket utgangspunkt vi fødes med, miljøet betyr ikke alt for hvordan vi utvikler oss og hva vi interesserer oss for og ønsker å drive med, hvordan vi blir som personer, hvordan vi oppfører oss, egenskaper vi har, osv.
![]() |
#196 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg håpet nok litt på en gutt første graviditet. Grunnen var at jeg alltid har ønsket meg en storebror, og at jeg syns guttebarn er lettere å forstå seg på. :litt guttejente selv:
![]() |
#197 |
Tankefull
|
Sant! Jeg jobber i barnehage, og jeg har siste tiden tenkt mye på dette. Alle de små og store signalene vi sender ut til gutter og jenter om hvordan vi forventer at de skal oppføre seg/hva vi vektlegger/hva vi godtar. Jeg syns faktisk dette er enda mer tydelig nå enn da jeg vokste opp på begynnelsen av 80-tallet!
![]() |
#198 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg veldig igjen i en del av beskrivelsene/tankene som fremkommer i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det er et veldig spennende tema det om hva som har mest innvirkning på oss av miljø og gener. Man kan jo ikke ta unger ut av samfunnet de bor i for å finne ut av det heller. Nå er ikke jeg så opptatt av om de spiller fotball eller ikke, men mer hvordan man tolker barnas oppførsel utifra kjønn og dermed gir den signaler om hva som er greit eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
This is normal!
|
"Guttejente" er et ord jeg har brukt om meg selv, men det er egentlig et tullerd som bør ut av språket vårt. Hva er en guttejente egentlig? En jente som liker å klatre i trær, sparke fotball, som ikke er opptatt av klær osv.? Altså en helt vanlig jente.
![]() |
![]() |
|
|