|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
BarnemishandlingJeg ønsker å rette litt fokus mot temaet Barnemishandling. Det er noen saker om dette i media nå av den verste sorten. Jeg legger ved link http://www.osloby.no/nyheter/krim/St...l#.Ux-LEihslPI |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnemishandlingJeg kan ikke lese alle detaljer i disse sakene, men har fått med meg noe, og de rullet opp mer på nyhetene på radioen i morges. Da var det informasjon om saker fra St. Olavs i Trondheim de tok tak i. Jeg støtter Stine Sofies stiftelse månedlig, men vet litt lite om hvordan man ellers kan styrke barnevernet i Norge. Det må vel noen politiske føringer inn, for å skjerpe rutiner og annet knyttet til å avdekke og fjerne barn fra skadelige settinger. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: BarnemishandlingJeg tror det er viktig å ikke bruke ord som "monstere" om menneskene som begår disse handlingene. Ved å avpersonifiserer dem, så tror jeg gjerne vi lager oss en avstand som gjør det vanskeligere for oss å ha øynene åpne for at det som fremstår som helt vanlige mennesker begår ufattelige handlinger fra tid til annen.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnemishandling
Moren har jo selv sagt at dersom barnet hadde synlige blåmerker, ble hun holdt hjemme fra barnehagen. En 1-2-åring lager mye støy uansett, og det trenger ikke være så veldig lytt i blokker heller. Og kontrollene på HS er vel ikke spesielt hyppige etter fylte 1 år?
|
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnemishandlingDet er selvsagt bra med påminnelser om at instanser som er i kontakt med barn skal være observante og bør ha kompetanse på hva de skal følge med på.
|
![]() |
| Emneord |
| barnemishandling |
|
|