Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-14, 16:01   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?

Og vet noen hvilke kriterier det er for å få satt opp noe slikt?

Vi bor i et stille strøk uten gjennomgangstrafikk, men noen gjester (og noen ungdommer som bor ett eller annet sted i nærheten) har en tendens til å kjøre FORT her. Og her er det flere unger,deriblant våre, som leker i gata (sykler, sparker, hopper strikk, paradis osv).

Jeg vet det sikkert hadde vært lettere å snakke med de involverte, men jeg vet naboen har prøvd det uten resultat så da lurer jeg på om "alle" kan få satt opp slikt skilt?

Gammel 12-03-14, 16:05   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gateskilt "barn leker" hvor henvender man seg?

Jeg tror det er litt strengt med hvem som kan sette det opp, vi fikk ikke lov i gata vår. Noe med kommunal vei og ikke lov med skiltstolper? Husker ikke. Uansett, naboen tok saken i egne hender og hang ett skilt på en lyktestolpe. Ingen har tatt det ned.

Jeg kan høre med han hvor han fikk det fra, det er et ordentlig skilt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 16:08   #3
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tror det er litt strengt med hvem som kan sette det opp, vi fikk ikke lov i gata vår. Noe med kommunal vei og ikke lov med skiltstolper? Husker ikke. Uansett, naboen tok saken i egne hender og hang ett skilt på en lyktestolpe. Ingen har tatt det ned.

Jeg kan høre med han hvor han fikk det fra, det er et ordentlig skilt.

Ah ja det er vel sånne regler også... Ja jeg har jo sett rundt omkring at det er private skilt som er blitt satt opp.
Men oppe hos mamsen er det et offentlig skilt, og hun bor ganske likt som oss.

Gammel 12-03-14, 16:10   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn leker er ikke er offentlig skilt, og ikke noe offentlige myndigheter setter opp. Med mindre noe drastisk har endret seg i skiltforskriftene på de fem årene siden jeg jobbet med tranfikksikkerhet. Man kan bestille og sette opp selv, men ikke på offentlige skiltstolper (og ikke slik at det tar sikt).

Gammel 12-03-14, 16:11   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Barn leker er ikke er offentlig skilt, og ikke noe offentlige myndigheter setter opp. Med mindre noe drastisk har endret seg i skiltforskriftene på de fem årene siden jeg jobbet med tranfikksikkerhet. Man kan bestille og sette opp selv, men ikke på offentlige skiltstolper (og ikke slik at det tar sikt).

Å er det sånn det fungerer. Hvor bestiller man det?

Gammel 12-03-14, 16:11   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er privat vei, så kan dere kjøpe på Clas Ohlson eller Biltema (eller bestille fra VIking) og henge opp selv. Det har vi gjort. Viking sier:

Sitat:

Skiltet må ikke settes opp ved offentlig vei eller i nærheten av offentlig vei, slik at det kan skape trafikkfarlige situasjoner. Skiltene er produsert for oppsetting i private veier, i nærheten av barnehager, private vel- og borettslag. Er du usikker på reglene for oppsetting av skilt, ber vi deg kontakte din kommune

http://www.vikingredning.no/Privat/N...rn-leker-skilt

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 16:14   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Dette er nok ikke privat vei så vidt jeg vet i alle fall.

Gammel 12-03-14, 16:16   #8
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

http://www.vikingredning.no/Privat/N...rn-leker-skilt

http://www.skiltmax.no/skilt/barn-lekerskilt

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 16:17   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste kommer unna med et slikt fra Biltema, har jeg sett. Sålenge det ikke er en veldig trafikkert vei og hovedsakelig boligområde så får de henge. Det er dog litt smart å være nøye med hvor det settes opp pga trafikksikkerhet.

Gammel 12-03-14, 16:17   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Dette er nok ikke privat vei så vidt jeg vet i alle fall.

På kommunal vei skal du være litt forsiktig med å sette opp private skilt. Du risikerer at kommunen skrur det ned igjen = bortkasta penger.

Gammel 12-03-14, 16:19   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Hvor kan jeg henvende meg for å høre om det er greit at vi setter opp skilt da? For jeg vil ikke risikere at det blir skrudd ned igjen selvsagt.

Og de skiltene fra Viking, jeg fant ingen pris på dem?

Gammel 12-03-14, 17:04   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

De som tør å kjøre fort gjennom gatene der du bor tror jeg ikke tar mer hensyn om det kommer et skilt om barn leker. De kommer til å kjøre fort uansett.

Men det kan jo være verdt forsøket så flere senker farten eller blir mer oppmerksom på at det leker unger i veien.

Gammel 12-03-14, 17:26   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet om et sted der de har laget skilt selv i begge endene av veien, så når man kommer kjørende inn veien står det først et hjerte med "Vi har ingen å miste!" og et stykke lengre bort står det et hjerte med "Takk!"
Skiltene hjelper veldig sier de som bor i veien.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 23:44   #14
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk gratis skilt fra Viking (2 stk) for noen uker siden, så det stemmer nok at du ikke finner pris. Men vi har jo nå oppdaget at det muligens ikke er lov å sette opp skilt uten søknad her, så de står inne på roterommet enn så lenge.

Gammel 13-03-14, 08:23   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hang opp skilt selv (på en lyktestolpe i offentlig vei), og ingen har plukket det ned. Kjøpte på Biltema.

Ja, vet at vi ikke har lov til å sette opp selv, men tenker at skiltet kostet under en hundrelapp og det tapet skal jeg heller leve med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.