|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Finne igjen boardingkortJeg skriver en reiseregning, og reiseuvant som jeg er, har jeg ikke tatt vare på boardingkortet. Det viser seg at kvittering for flybillett + utskrift fra trekket i nettbanken ikke holder, da jeg i teorien kan ha refundert billetten.
|
|
|
#2 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: å finne igjen boardingkortKan du ikke logge deg på ryanair og finne reisen din der montro?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Fnne igjen boardingkortHolder ikke kvittering for betalt reise? De vet vel at du har vært hvorenn du skulle være? Høres veldig pirkete ut.
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Fnne igjen boardingkort
Men visstnok ikke helt uvanlig i en del selskaper. Som Elise skriver - i teorien kan man ha refundert billetten, evt. byttet den i en billigere, så det er en ting revisor kan reagere på.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fnne igjen boardingkortVi hadde det også sånn før, men de gikk bort fra det etter at man fikk elektroniske boarding pass. Du kan helt sikkert bare skrive "manglende boardingpass", det kan man jo hvis man mangler kvittering. Også forklare økonomi at du ikke var klar over det, men skal huske det neste gang?
|
|
|
#6 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Fnne igjen boardingkortDette er EGENTLIG riktig. Men svært få som praktiserer. Jeg tar dog alltid vare på setelappen uansett. Jeg ville ringt dem og hørt. Eller bare forklart at jeg ikke var klar over det og vil gjøre det neste gang.
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det ble innført hos min arbeidsgiver etter at en revisjon avdekket at folk hadde levert reiseregninger for flybilletter som de ikke hadde brukt, fordi de hadde kjørt i stedet etter å ha avbestilt billetten igjen. Typisk at noen få uærlige sjeler skaper merarbeid for det ærlige flertallet.
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Fnne igjen boardingkortSå rart. Jeg har jo aldri boardingkort på papir når jeg reiser, bruker bare mobilen. Ryanair er vel også bare utskrift fra mail, er det ikke? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fnne igjen boardingkortKan man ikke skrive ut boardingkort for så å avbestille reisen? Jeg skjønner ikke helt hvordan boardingkortet beviser at man har reist. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fnne igjen boardingkortDe fleste har vel en policy på ikke å skrive ut boarding pass før to timer før avgang, etter du har sjekket inn, og da er det vel ikke så lett å få refundert billetten?
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Med Norwegian f.eks. trenger man jo ikke sjekke inn, man får jo boarding kortet på mail automatisk (Når man bestiller? Eller dagen før? Husker ikke). Og fleksibiletter kan jo avbestilles etter det, så jeg ser ikke helt hvordan boardingkort er bevis på reise. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Fnne igjen boardingkortJeg regner med at det er gjort en helhetsvurdering fra ansvarlig "revisjonsfirma" eller hvem det nå er som er ansvarlig, og at tanken er at man likevel litt bedre sikkerhet for at reisen faktisk er blitt gjennomført enn om man ikke krever boardingkort. 100 % blir jo sånne systemer aldri.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fnne igjen boardingkortJeg trodde det var vanlig å kunne skrive ut boardingkort hjemme hvis man har sjekket inn på nett, men det er lenge siden jeg har flydd. Det kommer vel også an på hvor fleksible billetter man har. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Fnne igjen boardingkortJeg skjønner ikke helt hvordan de skal klare å praktisere det der fremover. Det gjør det jo ektstremt tungvint for de ansatte da. Jeg printer aldri ut boardingkort når jeg er ute å reiser. Jeg har det på mobilen der det er mulig. Sjekker inn og velger sete og greier. Får ikke en eneste lapp på at jeg har vært ute å reist jeg.
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Det skjønner ikke jeg heller. Boardingkortet ligger jo som en kode på telefonen. Men det er enkelte bedrifter som skal ha kopi av alt på papir og har ikke skjønt at verden går mer og mer over til elektronisk både kvitteringer og andre ting. Irriterende firkantet.
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fnne igjen boardingkortJeg får e-post fra Via hver gang flyturen er gjennomført. Bruker den som kvittering, og det går aldeles strålende hver eneste gang.
|
|
|
#17 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Hos oss må man ta med den lille seteplassbekreftelsen men får ved ombordstigning, og legge den ved billetten når man reiser med elektronisk boarding pass. Den havner typisk i en jakkelomme sammen tyggispapir, hårstrikker og denslags |
|
|
|
|
|
#18 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Finne igjen boardingkortPå Ryanair får du ingen setelapp eller noe som helst. De river litt i boardingpasset som du har skrevet ut fra nettet.
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Sv: Finne igjen boardingkort
|
|
|
#20 |
|
Ute av drift
Sv: Finne igjen boardingkortHah, plutselig bare ramlet løsningen inn i hodet mitt. Jeg har jo en mappe på pc-en som heter "nedlastninger". Der lå det jo. Fine pdf-filen.
|
![]() |
|
|