Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-14, 09:24   #21
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?

Jeg har opplevd én forsinkelse pga feil på flyet. Da fløy de inn et nytt fly fra Dublin, vi fikk kompensasjon og var på vei noen timer senere.

Sist redigert av Zulu : 14-03-14 kl 09:39.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 09:24   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de ansatte virker ikke sånn kjempeproffe, og jeg må innrømme at da jeg ble syk på fly en gang, var jeg glad at jeg for en sjelden gangs skyld reiste med BA og ikke Ryanair. Men som sagt, jeg har verken opplevd noe skremmende eller kjempeprovoserende. At opplegget er litt harry, bryr jeg meg ikke så mye om.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 09:25   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personalpolitikken er grunnen til at jeg kvier meg litt om jeg må fly med dem. Den er rett og slett stygg, og jeg liker ikke å bidra direkte til at folk blir behandlet dårlig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 09:27   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Personalpolitikken er grunnen til at jeg kvier meg litt om jeg må fly med dem. Den er rett og slett stygg.

Det føler jeg blir en litt annen debatt. Jeg har kun basert mine svar på hovedinnleggers skepsis til servicen.

Gammel 14-03-14, 09:30   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryanair får meg til å føle meg som kveg i flokk. Jeg synes det er helt for grusomt, og det stikker hardt i samvittigheten å fly med dem.

Det hender dog jeg gjør det allikevel. Hvis noen andre insisterer på å fly billig.

Det er ekstremt viktig å følge bagasjereglene, ellers blir det ikke noe billigere i det hele tatt.

Gammel 14-03-14, 09:38   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det føler jeg blir en litt annen debatt. Jeg har kun basert mine svar på hovedinnleggers skepsis til servicen.

Men når flere klager på at personalet er uprofft (som jeg forsåvidt ikke har opplevd) så syns jeg det i rettferdighetens navn bør nevnes at de jobber under ekstremt dårlig vilkår, med press om å selge ting under flighten for å beholde jobben, dårlig lønn, ugunstige arbeidsforhold, ingen sykefraværsordning osv. Ingen har vondt av å reflektere litt rundt det også når man står mellom Ryan Air og mer spiselige flyselskap.

Gammel 14-03-14, 09:40   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, det har du rett i. Men jeg har heller ikke opplevd ekstremt uproffe ansatte, så for meg personlig er ikke det noe poeng i akkurat denne sammenheng.

Gammel 14-03-14, 09:40   #28
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra styrete bestilling, styrete support om noe skal endres før avreise og stygge fly (gule og blå inni), så er det helt ok å reise med Ryan air. Jeg har gjort det mange ganger og har i grunnen aldri hatt noen dårlig opplevelse.

Personalpolitikken er grunnen til at jeg kvier meg litt om jeg må fly med dem. Den er rett og slett stygg, og jeg liker ikke å bidra direkte til at folk blir behandlet dårlig.

Dette er det eneste argumentet jeg mener taler for å IKKE reise med dem. Alle flyselskaper kan ha en "dårlig dag", men dette blir liksom et annet kapittel.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes Ryanair er helt greit så lenge man leser seg nøye gjennom alt som har ned bestilling å gjøre og holder seg innenfor bagadjereglene. Det jeg irriterer meg mest over er køståingen for å komme seg ombord, jeg skjønner ikke at det er så himla vanskelig å gi folk nummererte plasser om de vil betale for det.

Jeg har betalt for det som regel?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 09:41   #29
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Arbeidsforholdene er under enhver kritikk, ja. Og jeg er enig i at kabinpersonalet hverken er spesielt serviceminded eller proffe.

Gammel 14-03-14, 09:41   #30
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker to ting med Ryanair: At man ikke kan legge ned setene (så slipper jeg å få setet foran i fanget), og at de er strenge på håndbagasjereglene. Jeg synes det er smått irriterende med andre flyselskap hva de slipper inn av ekstra handleposer, digre kosedyr tydeligvis innkjøpt som gaver, ekstra bager, for store bager... alt sammen opptar plass slik at vi som følger reglene ikke får plass til vårt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 09:42   #31
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det har du rett i. Men jeg har heller ikke opplevd ekstremt uproffe ansatte, så for meg personlig er ikke det noe poeng i akkurat denne sammenheng.

Mens for meg er det et poeng.

Gammel 14-03-14, 09:43   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg er enig med allium.

Gammel 14-03-14, 10:08   #33
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryanair skal tydeligvis gjør noen endringer nå for å prøve og unngå stempelet om flyselskapet folk elsker og hate. Mere bagasje og mindre mas er overskriften på artikkelen. Ryanair er helt greit å reise med så lenge en forholder seg til reglene på mål og vekt på håndbagasje og annen bagasje en kjøper ekstra. Og jeg føler meg ikke noe mere som kveg i flokk når jeg går om bord i Ryanair enn når jeg skal gå om bord i Kielbåten i Oslo med Color Line. Er det noe jeg virkelig hater så er det det. Det tar jo evigheter, det gjør ikke køen til Ryanair. Nå skal en også kunne kjøpe flere seteplasser for å kunne ha bestemt sete på forhånd er en av endringene til Ryanair fra 1. februar. Og det koster ikke mere enn det gjør med Norwegian.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 10:14   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye websiden deres er myyyye bedre enn den gamle, så de lærer tydeligvis. Men man må fortsatt takke nei til koffert, forsikring og gudene vet hva, i en dropdownliste med "nei jeg vil ikke ha" godt kamuflert blant navnene på alle landene i verden.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 10:19   #35
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Vi har forresten alltid Priority Boarding. Det er digg. Særlig når vi reiser med barna.

Gammel 14-03-14, 10:42   #36
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er helt greit å reise med Ryanair. Jeg fniser hver gang av vodkareklamen, og køståing er kjipt, men det går jo helt fint. Og de er ganske så effektive av seg. Jeg har reist med de kanskje ti ganger? Aldri opplevd problemer eller forsinkelser, og jeg tror doene har vært åpne også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 10:53   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist gang vi skulle reise så flyttet de reisen 9 timer. Vi skulle reist kl 11 på formiddagen, og så ble det endret til 8 om kvelden. Siden vi bare skulle være borte en langhelg var det alldeles skrekkelig irriterende.

Gammel 14-03-14, 10:57   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har flydd med Ryanair minst to ganger i året siden 1998 og aldri opplevd en eneste endring i avgang. Kanskje jeg bare har vært ekstremt heldig?

Gammel 14-03-14, 11:04   #39
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Men når flere klager på at personalet er uprofft (som jeg forsåvidt ikke har opplevd) så syns jeg det i rettferdighetens navn bør nevnes at de jobber under ekstremt dårlig vilkår, med press om å selge ting under flighten for å beholde jobben, dårlig lønn, ugunstige arbeidsforhold, ingen sykefraværsordning osv. Ingen har vondt av å reflektere litt rundt det også når man står mellom Ryan Air og mer spiselige flyselskap.

Det som skremmer meg er tanken på hva dette gjør med sikkerheten. Personalet er jo primært der for å ivareta sikkerhet, ikke for å drive service. Jeg nekter å tro at måten de behandles på ikke påvirker jobben de gjør med dette. Jeg tør rett og slett ikke fly med dem.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 11:07   #40
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har reist med RA til Sardinia, fordi det går direktefly til halve prisen. Jeg synes de ansatte virker profesjonelle og hardt arbeidende. Som passasjer er det viktig å lese reglementet. Minus er at de behandler de ansatte dårlig og at de er kjent for å spekulere i lite drivstoff.

http://www.nettavisen.no/nyheter/3659316.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.