|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Jeg har opplevd én forsinkelse pga feil på flyet. Da fløy de inn et nytt fly fra Dublin, vi fikk kompensasjon og var på vei noen timer senere.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 14-03-14 kl 09:39. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Ja, de ansatte virker ikke sånn kjempeproffe, og jeg må innrømme at da jeg ble syk på fly en gang, var jeg glad at jeg for en sjelden gangs skyld reiste med BA og ikke Ryanair. Men som sagt, jeg har verken opplevd noe skremmende eller kjempeprovoserende. At opplegget er litt harry, bryr jeg meg ikke så mye om.
|
|
|
#23 |
|
Borte
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Personalpolitikken er grunnen til at jeg kvier meg litt om jeg må fly med dem. Den er rett og slett stygg, og jeg liker ikke å bidra direkte til at folk blir behandlet dårlig.
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?
Det føler jeg blir en litt annen debatt. Jeg har kun basert mine svar på hovedinnleggers skepsis til servicen.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Ryanair får meg til å føle meg som kveg i flokk. Jeg synes det er helt for grusomt, og det stikker hardt i samvittigheten å fly med dem.
|
|
|
|
#26 |
|
Borte
|
Men når flere klager på at personalet er uprofft (som jeg forsåvidt ikke har opplevd) så syns jeg det i rettferdighetens navn bør nevnes at de jobber under ekstremt dårlig vilkår, med press om å selge ting under flighten for å beholde jobben, dårlig lønn, ugunstige arbeidsforhold, ingen sykefraværsordning osv. Ingen har vondt av å reflektere litt rundt det også når man står mellom Ryan Air og mer spiselige flyselskap.
|
|
|
#27 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Ja, det har du rett i. Men jeg har heller ikke opplevd ekstremt uproffe ansatte, så for meg personlig er ikke det noe poeng i akkurat denne sammenheng.
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Bortsett fra styrete bestilling, styrete support om noe skal endres før avreise og stygge fly (gule og blå inni), så er det helt ok å reise med Ryan air. Jeg har gjort det mange ganger og har i grunnen aldri hatt noen dårlig opplevelse.
Dette er det eneste argumentet jeg mener taler for å IKKE reise med dem.
Jeg har betalt for det som regel? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Make it count!
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Arbeidsforholdene er under enhver kritikk, ja. Og jeg er enig i at kabinpersonalet hverken er spesielt serviceminded eller proffe.
|
|
|
#30 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Jeg liker to ting med Ryanair: At man ikke kan legge ned setene (så slipper jeg å få setet foran i fanget), og at de er strenge på håndbagasjereglene. Jeg synes det er smått irriterende med andre flyselskap hva de slipper inn av ekstra handleposer, digre kosedyr tydeligvis innkjøpt som gaver, ekstra bager, for store bager... alt sammen opptar plass slik at vi som følger reglene ikke får plass til vårt.
|
|
|
#31 |
|
Borte
|
Mens for meg er det et poeng.
|
|
|
#33 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Ryanair skal tydeligvis gjør noen endringer nå for å prøve og unngå stempelet om flyselskapet folk elsker og hate. Mere bagasje og mindre mas er overskriften på artikkelen. Ryanair er helt greit å reise med så lenge en forholder seg til reglene på mål og vekt på håndbagasje og annen bagasje en kjøper ekstra. Og jeg føler meg ikke noe mere som kveg i flokk når jeg går om bord i Ryanair enn når jeg skal gå om bord i Kielbåten i Oslo med Color Line. Er det noe jeg virkelig hater så er det det. Det tar jo evigheter, det gjør ikke køen til Ryanair. Nå skal en også kunne kjøpe flere seteplasser for å kunne ha bestemt sete på forhånd er en av endringene til Ryanair fra 1. februar. Og det koster ikke mere enn det gjør med Norwegian. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Den nye websiden deres er myyyye bedre enn den gamle, så de lærer tydeligvis. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Make it count!
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Vi har forresten alltid Priority Boarding. Det er digg. Særlig når vi reiser med barna.
|
|
|
#36 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Jeg syns det er helt greit å reise med Ryanair. Jeg fniser hver gang av vodkareklamen, og køståing er kjipt, men det går jo helt fint. Og de er ganske så effektive av seg. Jeg har reist med de kanskje ti ganger? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Sist gang vi skulle reise så flyttet de reisen 9 timer. Vi skulle reist kl 11 på formiddagen, og så ble det endret til 8 om kvelden. Siden vi bare skulle være borte en langhelg var det alldeles skrekkelig irriterende.
|
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Jeg har flydd med Ryanair minst to ganger i året siden 1998 og aldri opplevd en eneste endring i avgang. Kanskje jeg bare har vært ekstremt heldig?
|
|
|
#39 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det som skremmer meg er tanken på hva dette gjør med sikkerheten. Personalet er jo primært der for å ivareta sikkerhet, ikke for å drive service. Jeg nekter å tro at måten de behandles på ikke påvirker jobben de gjør med dette. Jeg tør rett og slett ikke fly med dem. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor fælt er det å reise med Ryanair?Vi har reist med RA til Sardinia, fordi det går direktefly til halve prisen. Jeg synes de ansatte virker profesjonelle og hardt arbeidende. Som passasjer er det viktig å lese reglementet. Minus er at de behandler de ansatte dårlig og at de er kjent for å spekulere i lite drivstoff.
|
|
![]() |
|
|