|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Når jeg vokste opp møtte mamma og pappa eller bare en av dem alltid opp ved tilstelninger (om det var barnehage eller skole). Jeg er derfor opplært til at det ALLTID uten unntak skal være en representant i fra familien ved tilstelninger. Som feks foreldrekaffe, 16 mai toget, påskefrokost, nissefest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Selvsagt. Jeg vet selv hvor kjipt det er å sitte der som barn uten foreldrene tilstede, mens alle de andre har foreldrene sine der. Min mor var aldri med på noe. Jeg eller min mann prøver å alltid bli med (helst begge to) så langt det er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Generelt så møter jeg til ting som er på dagtid. Da Iben var liten og festen var klokka 20 eller når det var, hvertfall altfor sent, så fikk Emma være med Nabbefamilien. Jeg nekter å ha med en hylende unge kun fordi ting ikke kan legges til barnas tidspunkt, men skal tilpasses når det passer yrkesaktive foreldre som må hjem og sove middag først.
![]() |
#4 |
Øyboer
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Jeg synes synd på de barna i barnehagen som sitter uten noen de kjenner på slike tilstelninger. Og som ansatt i barnehagen tar jeg mer vare på disse barna i sånne studer, man ser jo hvor vondt det er for de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Jeg synes absolutt man bør forsøke å stille i de aller fleste tilfeller. At det er kjedelig synes jeg er en elendig unnskyldning, men at man av og til ikke kan har jeg forståelse for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Ja jeg stiller opp på alt jeg har mulighet til.
![]() |
#7 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?
Rart ikke de sa noe. Vanlig her hos oss at foreldrene her blir oppfordret til å se på toget, men ikke være med på "festen" i barnehagen etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Vi prøver så godt vi kan å være med begge eller minst en av oss.
![]() |
#9 |
På vei
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Det er en selvfølge å stille opp på slikt så fremt man har mulighet, mener jeg. Hos oss stiller som regel begge opp når det er mulig. Jeg syns dessuten at det er hyggelig å være med. Jeg var lei meg det året jeg gikk glipp av påskefrukosten fordi jeg lå på barsel med en nyfødt Lillesøster. Da stilte derimot besteforeldrene opp i tillegg til pappa'n. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Ja vi stiller alltid opp
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Jeg pleier å komme på det som er av tilstelninger. Hvis det passer, kommer vi gjerne begge. (Det er selvsagt enklere for oss som bare har ett barn.)
![]() |
#12 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Vi har alltid stilt opp på alt i/på barnehage/skole. Jeg er alltid med og mannen er med på så mye som mulig. Ikke alltid like lett å ordne seg fri.
![]() |
#13 |
*elsker ENGA*
|
Det har ikke vært vanlig i barnehagene mine har gått i heller...
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Vi kommer alltid, minst en av oss. Jeg har forståelse for at man ikke alltid kan, men at det er kjedelig syns jeg er en dustete og egoistisk unnskylding. Jeg mener at en stor del av det å være foreldre er å delta på slike ting, både for å bli kjent med barnas nettverk og fordi barna syns det er stas.
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Så sant jeg kan klare det, prøver jeg å få det til. Synes det er hyggelig - og jeg tror barna mine også setter stor pris på det!
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Hos oss sa de at vi var velkomne til å se på toget hvis vi ville, men de har foreldrekaffe i dag fra to til fire, og det er den delen av arrangementet som egentlig er for foreldrene (og evt. annen familie). Det passer meg bedre enn å bruke formiddagen, så det synes jeg var bra.
![]() |
#17 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Vi møter alltid på tilstelninger som er for barna, enten alle eller bare en om vi ikke får til alle sammen. Det skulle da bare mangle, og vi synes forøvrig det er veldig koselig også. Kjekt å prate litt med de som passer barna våre halve dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
Signerer denne i sin helhet!
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Jeg har vært med på alt hittil i allefall. Har planer om det så langt det lar seg gjøre heretter også. Synes synd på de foreldrene som gjerne vil, men som ikke har mulighet og heller ikke har barnas besteforeldre i nærheten. Også synes jeg synd på de barna som har foreldre som har mulighet, men som ikke gidder.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-05-07 kl 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?Vi stilte alltid opp, og vi var til og med slike eksemplariske foreldre som som regel stilte opp begge to, både på tilstelningene og på foreldresamtalene :glorie: .
![]() |
|
|