Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 14:22   #41
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Ja jeg prøver altid å komme på slike ting. Ikke bestandig jeg har rukket foreldrekaffen, men det har de ganske ofte, så det er flere som ikke rekker alle sammen.

Gammel 16-05-07, 14:24   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Vi stiller på alt. Både i bhg og på skole, samt når det gjelder fritidsaktiviteter. Det skulle bare mangle.

Skulle det det?
Det er ikke alltid like enkelt når man er i jobb. Jeg tror ikke alle arbeidsgivere er enig med deg, amor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:24   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

De aller fleste jobber på dagtid - det er derfor de har ungene sine i barnehage. Man kan ikke nødvendigvis forlate jobben fordi det skal skje ett eller annet i barnehagen.

Helt enig. Derfor er jeg glad vår barnehage stort alltid arrangerer ting for foreldrene etter åpningstid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:25   #44
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stiller opp så langt jeg kan, men med jobb i helsevesenet der folk sitter og venter for å bytte vakt med meg kan jeg ikke gå før tida eller komme for sent.
Mannen min har ingen mulighet til å gå fra jobben sin på dagtid han heller.
Vi stiller så klart opp på alt som er utenom arbeidstiden, noe det meste er i vår barnehage og skole, heldigvis.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:26   #45
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drar som regel på alt begge to. 16-maitoget har vi aldri vært på, men da har til gjengjeld Veslas mormor dratt i stedet. Stort sett har det ikke vært noen andre foreldre der under toget, bare to-tre mormorer.

Jeg ville iallefall aldri sendt Vesla alene på noe som alle de andre barna hadde med foreldrene sine på. Både jeg og mannen syns det er morsomt med tilstelninger i barnehagen og ofte har vi besteforeldrene på hver side og tante på slep også. Vesla er den eneste under 16 i familien vår.

Med unntak av 16-mai er alle tilstelninger lagt til etter halv fem om ettermiddagen. Heldigvis.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:33   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også slike barnehage arrangement er kjedelige, men vi dukker jo opp likevel. Helst begge, men i hvertfall en av oss.

Gammel 16-05-07, 14:35   #47
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

En av oss har vært med på alt så langt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:35   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg skjønner liksom ikke helt poenget i at foreldrene skal ta seg fri midt på dagen for å se på 16. mai-tog i barnehagen, når vi skal gå i 17. mai-tog sammen dagen etter.

Det er jo langtfra alle som gjør det.
Mitt barnehagebarn må stå på sidelinjen og se søsteren gå i tog i morgen. Da er det veldig praktisk at han har gått i tog i dag - med mamma som heiagjeng.

Gammel 16-05-07, 14:36   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns også slike barnehage arrangement er kjedelige, men vi dukker jo opp likevel. Helst begge, men i hvertfall en av oss.

syns du ikke det er interessant å møte de andre barna og foreldrene deres+ betyr spørsmålstegn, men shift virker ikke

jeg syns selvfølgelig ikke alle de andre foreldrene er like interessante, men jeg syns det er interessant å være engasjert i hverdagen til barnet mitt.

er oppriktig nysgjerrig altså, prøver ikke å være frekk. det ser bare så rart ut når jeg ikke kan bruke tegn og store bokstaver.

Sist redigert av Tallulah : 16-05-07 kl 14:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:38   #50
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og det er akkurat slike ting som blir så sårt for oss når det skjer midt i barnehagetiden. Hvis ikke besteforeldrene til ungene våre kan ta fri og reise de 20 eller 90 milene de har til neste år på besteforeldredag tror jeg kanskje vi kommer til å holde ungene hjemme fra barnehagen den dagen.

Jeg synes det er leit å ikke ha anledning til å møte opp de gangene jeg ikke kan og har derfor tenkt tanken på å finne alternativt barnepass de gangene for at ikke ungene skal bli skuffet for at ikke mamma, pappa, bestefar eller bestemor kan være med. Å sende med andre personer slike dager duger ikke. Det har vi tatt en lang diskusjon på. Det er foreldre og besteforeldre som må til.

I barnehagen vår har de sluttet med Luciatog om morgenen nettopp av denne grunnen. Barna ble så enormt skuffet når ikke foreldrene hadde anledning til å være der. Alle tilstelninger skjer nå utenfor arbeidstid. Jeg har flexitid og det har mannen også, så for oss vil det alltid være en mulighet for å delta i arbeidstiden, men jeg har ingen problemer med å forstå at det ikke er alle som har fleksibel jobb som oss. Jeg syns de fleste barnehager burde være oppmerksomme på hvor sårt det kan oppleves for barnet (og foreldrene) når anledningen til å delta på tilstelninger ikke er til stede.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:40   #51
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi kan ikke gå på alt. Mannen jobber ute i nordsjøen å sette inn en ekstra helikopter og gi han fri for han skal være med på noe i barnehagen eller skolen blir nok lite aktuelt!

Og om jeg får ta med ungene eller få barnepass så kan jeg gå. Men vi går det vi kan gå på!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:42   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

syns du ikke det er interessant å møte de andre barna og foreldrene deres+ betyr spørsmålstegn, men shift virker ikke

Dette spørsmålet var riktignok ikke rettet til meg, men jeg svarer likevel. Nei, jeg synes ikke det er interessant å mingle med foreldrene til de andre barna.
Personalet og barna interesserer meg, men de treffer jeg hver dag i hente/bringe-situasjonen. (jeg beregner god tid hver morgen)
I dag overhørte jeg enkelte samtaler blant andre foreldre i barnehagen og jeg var sjeleglad for at jeg lekte med barna istedet.
Om babyene er tykke eller tynne, langt fremme i forhold til alderen eller bare usedvanlige intelligente - det bryr meg midt i fletta. :fæl:

Gammel 16-05-07, 14:46   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, jeg synes ikke det er interessant å mingle med foreldrene til de andre barna.

nei, og som jeg sa så finner ikke jeg alle foreldrene interessante jeg heller. men jeg syns det er viktig å vite hva slags folk de er, og det finner bl.a. man ut av på slike arrangementer. jeg syns det er interessant å se hva slags folk jeg må forholde meg til, og hva slags folk barna mine må forholde seg til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:47   #54
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det er en selvfølgelighet for meg så sant vi får det til med jobben. Så lenge vi vet om det en tid på forhånd (som vi som oftes gjør) prøver vi å bytte vakter så en av oss i det minste får det til.

Gammel 16-05-07, 14:50   #55
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har faktisk aldri tenkt tanken at det finnes foreldre som ikke vil prate med andre foreldre på samlinger eller hva det måtte være...

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:51   #56
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi stiller alltid opp. Men nå er vi 4 voksen som er foreldre/steforeldre for eldste mann, og det er alltid minst en som kan. Men vi synes det er litt gøy å være alle, for han er veldig stolt av storfamilen sin. Og de 3 småsøskene hans er også med hvis klokkeslettet passer.

Jeg tenker at det å stille opp er noe man gjør for barna sine. Må være utrolig trist hvis foreldrene ikke gidder. Klart at man av og til ikke kan, men det er noe annet enn å ikke gidde.

Gammel 16-05-07, 14:51   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fin dag å spørre om dette på!

Jeg har akkurat kommet hjem etter å ha gått i tog og vært med på masse leker i barnehagen til Førstemann. Bonusen (utenom en fornøyd Førstemann) er at Lillebror ble enda mye mer kjent i barnehagen han skal begynne i i august!

Det møtte opp masse besteforeldre så jeg, og et par, tre mammaer og en pappa. For meg ble det jo ren avlslapning siden Lillebror løp rundt og lekte med de andre barna.

Vi fikk beskjed om at vi kunne bli så lenge vi hadde lyst. opulærmamma:

Det har enda ikke vært noe som ikke en eller begge har vært med på, og jeg håper vi får til det fremover også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:52   #58
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hittil har en av oss eller begge vært til stede hver gang det har vært noe i barnehagen. Men våre barnehager har heldigvis hatt samlinger på begynnelsen eller slutten av dagen. To ganger har vi måttet utebli på klassearrangement fordi det har kollidert med jobbmøte en gang, og musikkorpstilstelning for eldstemann en annen gang.

Det er trist for de barna som aldri får besøk fra noen av sine i barnehagen/på skolesammenkomster.

Gammel 16-05-07, 14:55   #59
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Skulle det det?
Det er ikke alltid like enkelt når man er i jobb. Jeg tror ikke alle arbeidsgivere er enig med deg, amor.

Jeg tror ikke du skal ta det så "til deg". Jeg er av formeningen om at når folk ikke spesifiserer helt hva de mener, så snakker de om seg selv. Amor har nok ingen vanskeligheter med å pusle det til, så da skal det bare mangle.
Hun snakker ikke om deg Liven. (tror jeg da

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:55   #60
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg syns det er viktig å stille opp på sånne arrangementer. Jeg jobber i den barnehagen lille går og håper at jeg vil klare å bytte til tidligvakt på slike ting sånn at jeg får vært med. Mannen er også med såfremt han har fri fra jobb.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.