Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 18:29   #81
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Eg syns at Myrsnipa sette ord på noko viktig eg. Her inne er det språket vi kan skille kvarandre på, vi har ikkje hverken hårsveis, kropp eller klesstil å differensiere kvarandre på.

Og er det ikke godt å ha en arena hvor det faktisk ikke er utseende og klesstil og andre ytre faktorer som teller? Det er da mer enn nok av sånne arenaer ellers i samfunnet – de fleste, vil jeg påstå! Skilpadda pleier å skrive noe fint om dette, noe sånt som at på nettet kan man skjule at man er stygg, men ikke at man er dum, mens det er omvendt svært så mange steder. Vel, hurra for det!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:33   #82
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tinetoff, jo for all del! Håper ingen trudde eg meinte noko anna

Men er jo litt ergelig at ingen ser kor fin rompa mi er i denne nye olabuksa

Gammel 06-10-06, 18:35   #83
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må gjerne legge ut bilde! :flørt:

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:38   #84
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dere legger ut bilder av bukserumpene deres hele tida, jeg! Jeg har forresten kjøpt nye støvletter i dag. De er ganske fine.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:42   #85
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff

Jeg Jeg har forresten kjøpt nye støvletter i dag. De er ganske fine.

Inn på moteforumet med dere. Bilder må vi ha!!!!!

Gammel 06-10-06, 18:52   #86
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kom jeg for sent til å være med på den seriøse delen av denne tråden også.

Men et bilde av rompa mi skal jeg nå alltids kunne fikse.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 19:12   #87
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Så kom jeg for sent til å være med på den seriøse delen av denne tråden også.

.

Gammel 06-10-06, 19:16   #88
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Du må gjerne legge ut bilde! :flørt:

Tør ikkje flørte tilbake av frykt for represaliar frå Førstekona Myrsnipa

Gammel 06-10-06, 20:04   #89
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokkern, jeg gikk også glipp av den seriøse delen av tråden. Men rompa mi må jeg vel greie å få avbildet.

Gammel 06-10-06, 23:33   #90
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Det virker veldig uintelligent å ikke skjønne dialekt - enten det nå er muntlig eller skriftlig, synes jeg da... Og jeg må jo si at jeg får litt dårlig smak i munnen av hele denne tråden. På den annen side er det jo for så vidt greit at man "sier i fra" om hvilke folk man vil ha her inne.

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å irritere deg for mye Oskarsmamma, så jeg kan være med i diskusjonen jeg også.

Jeg synes ærlig og oppriktig at det virker ganske uintelligent å ikke ta hensyn til sine lesere. Det er ikke alltid at man skjønner alle dialekter, hverken skriftlig eller muntlig.

Det kommer vel tydelig frem at jeg ikke er blant dem som formulerer seg best. Jeg blir aldri Skilpadda eller Polyanna, selv om jeg av og til skulle ønske det. Jeg har likevel problemer med å forstå at det skal være så fryktelig galt å prøve å skrive riktig, om ikke annet. Alt vi skriver former oss som skrivende mennesker. De færreste av oss skriver mye til daglig og selv om det man skriver i et slikt forum er relativt muntlig så forstår jeg ikke at man ikke prøver å bruke det som en øvelse i skriving, om ikke annet så en øvelse i å skrive noenlunde korrekt.

Men det jeg reagerer mest på er, som sagt, din uttalelse om at det er uintelligent å ikke forstå dialekt. Norge er et stort land, her er mange dialekter og det er store ulikheter mellom dem. Jeg skal være den første som står frem fra den uintelligente siden og si at der finnes norske dialekter jeg synes at det er vanskelig å forstå.

Sist redigert av Blå : 06-10-06 kl 23:55.
Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:08   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg vurderer folk langt mer på grunnlag av hvilke tanker de klarer å uttrykke enn akkurat språket. Det som gjør Skilpaddas innlegg så unike er jo ikke så mye at språket er korrekt, som at innholdet er så sylskarpt formulert, logikken hel og uangripelig og sarkasmen og humoren så helt på kornet.

Før, da Lille Rosin alltid skrev med små bokstaver etter punktum så likte jeg både henne og innleggenen hennes likevel, fordi det som STOD der var klokt og fint skrevet. Klok og fin, med en irriterende uvane.

Jeg har en del slurvefeil når jeg skriver, for eksempel blir "meg" ofte "med". Og noen faste feil i både gramatikk og ortografi. Jeg har for mange paranteser og hermetegn.

Jeg har aldri følt meg hverken mobbet eller sett ned på av den grunn. Av noen.

Innlegget som ble sitert over her (som jeg for øvrig syns bør redigeres bort igjen. Jeg syns ikke det er fint gjort å sitere et innlegg som så lett kan søkes opp igjen slik at man finner avsenderen) er uleselig først og fremst fordi det er dårlig FORMULERT og TENKT. Ikke fordi det er dårlig skrevet.

På et skriftlig forum vil de som klarer å formulere gode tanker på en god måte ha større gjennomslagskraft enn de som skriver innlegg som ikke henger sammen logisk, og som i tillegg er vanskelig tilgjengelige pga. dårlig språl og dialektbruk.

Det er da helt logisk, er det ikke det?

Gammel 07-10-06, 00:12   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående dialekt: Det ER ytterst vanskelig å lese dialekt, særlig til folk man ikke kjenner, fordi man ikke vet HVILKEN dialekt det er snakk om og dermed ikke kan høre den for seg i hodet sitt. Så selv om jeg forstår de fleste dialekter når jeg hører dem, bruker jeg 3-4 ganger så lang tid på å lese et innlegg på dialekt enn et som er på bokmål eller nynorsk. Og da skal innholdet være ualminnelig bra hvis jeg skal gidde.

Gammel 07-10-06, 00:22   #93
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Som jeg skrev tidligere ser jeg på innholdet ikke dialekten, men kan ha problemer md noe dialekter ja. Det var aldri min sterkeste side på skolen (må innrømme at interessen ikke var helt stor heller da)

Men vil tro at de fleste i de flste andre sammenhenger veldger å skrive enten bokmål eller nynorsk? Eller er jeg helt på bærtur her?
Tenker da ikke bare på offentlige dokumenter selvsagt, men all skriving som ikke er til venner og familie.

Gammel 07-10-06, 17:23   #94
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Apropos smileybruk. Stusser like mye hver gang jeg leser innlegg på NM hvor avsender ikke klarer å skille mellom og . F.eks. "Mannen min er utro".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 17:25   #95
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Apropos smileybruk. Stusser like mye hver gang jeg leser innlegg på NM hvor avsender ikke klarer å skille mellom og . F.eks. "Mannen min er utro".

Gammel 07-10-06, 18:53   #96
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Altfor seint ute til den alvorlige diskusjonen har jeg skjønt, men jeg må si at jeg bruker mange smilier i innlegg som er ment som humoristiske og nesten ingen i innlegg av alvorligere grad. Det har jo noe med hvordan man vil at andre brukere skal lese innlegget man skriver.

Jeg har forresten vanskeligheter med å konsentrere meg om innhold i innlegg hvor alt heter dem og hun. Altså dem i subjektform og hun i objektsform. Jeg vet at det er et fenomen som brer seg, men jeg liker det ikke.

Min rompe tar seg overhodet ikke godt ut for tiden. Har nemlig vært på etegilde i Frankrike.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:08   #97
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Min rompe tar seg overhodet ikke godt ut for tiden. Har nemlig vært på etegilde i Frankrike.

Den lille rompa di kan da umulig ta skade av et fransk etegilde!

Jeg synes sånne "Jeg og (eller enda verre; ) skal snart ha en ny , bare vi får hatt litt "-innlegg ikke virker spesielt smarte. Og husker dere hun som illustrerte et av barna sine med -smileyen i signaturen? Kostelig!

Sist redigert av Harriet Vane : 07-10-06 kl 23:17.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:11   #98
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den lille rompa di kan da umulig ta skade av et fransk etegilde!

Jeg synes sånne "Jeg og :mann: skal snart ha en ny :baby: , bare vi får hatt litt :sengekos: "-innlegg ikk virker spesielt smarte. Og husker dere hun som illustrerte et av barna sine med :bonk: -smileyen i signaturen? Kostelig!

hva er :bonk: -smily?

Gammel 07-10-06, 23:13   #99
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

hva er :bonk: -smily?

Den ser slik ut: Fin til sitt bruk, definitivt, men kanskje ikke for å representere ett av barna sine?

Gammel 07-10-06, 23:15   #100
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den ser slik ut: Fin til sitt bruk, definitivt, men kanskje ikke for å representere ett av barna sine?

Morsom smiley :kidoki:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 07-10-06 kl 23:17. Årsak: Håper ingen så det som sto her før jeg endret.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.