|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: KakebilderFlotte kaker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kakebilder
Du kan pynte den dagen før, og lage selve kaken dagen før det igjen. Går helt fint. Om du ikke har laget den i rund form før, så er det greit å steke den på litt lavere temperatur, og muligens litt lenger enn i langpanne.
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
Flott. Var det jeg håpet på for jeg må egentlig bake den fredagen. Oppbevare i kjøleskap bare? Litt nervøs for stekingen ja, redd den skal bli rå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
Oppbevare i kjøleskap, ja. Jeg steker kaken på nederste rille, og med bakepapir over etter en halvtime. Den er gjennomstekt etter ca en time, men stikk i den på et par steder rundt midten for å være sikker. Det er i grunn et større problem at den kan bli noe overstekt på toppen enn at den ikke blir gjennomstekt. Men det ordner seg med et bakepapir over.
![]() |
![]() |
|
|