|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag
Jeg dro det inn fordi jeg oppfattet figuren som ble tonegivende for diskusjonen mer som trender enn egentlig en definisjon av klasse.
Vel, jeg har aldri sagt at jeg synes kulturfagene skal ut av skolen, så jeg skjønner ikke hva du egentlig er så uenig i. Det jeg sa var at statusen til realfag har vært synkende i Norge. Det er ikke "in" å være god i realfag, det blir oppfattet som nerdete og kjedelig. Det var ikke antall timer i skoleverket jeg snakket om.
Jeg snakket om hva man skriver om på forumet, ikke nødvendigvis hva man drikker på kvelden. Men ja, jeg er enig i at det kunne høres ut som jeg gir FP stor påvirkningskraft. Det var kanskje et dårlig eksempel.
![]() |
#2 |
Leser
|
Ja, OK. Da skjønte jeg hva du mente.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Jeg påsto da heller ikke at du hadde sagt det. Når vi snakker om "status" så regnet jeg med at vi snakket på samfunnsnivå. I Norge i dag satser man enormt på realfag, på bekostning av kulturfag. Kulturfag blir støtt og stadig snakket ned og omtalt som unødvendige, og at "ikke alle kan bli skuespillere". Å ha kulturfag i skolen handler selvsagt ikke om at alle skal bli skuespillere, men at alle skal allmenndannelse. I tillegg ser man at skoler som har et godt tilbud innen estetiske fag, også gjør det bedre i realfag.
![]() |
|
|