Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jeg tror nesten på at sånn nedsnakking av kjønn gjelder jenteflokker også nå. Hørt på jobb idag: (mannlig kollega har nettopp fått jente nr 3): Jaja, nå må dere bare prøve en gang til for å få en gutt da. Han: Jeg er nå ganske fornøyd med disse jentene mine også da. De rundt i munnen på hverandre omtrent: "Du kan da ikke være fornøyd før du får en gutt?" "Bare vent til de får mensen alle tre samtidig" "Du trenger jo en gutt også, det blir jo bare spetakkel med disse jentene". Jeg var litt halvsjokkert der jeg sto og tenkte - ok, det går visst begge veier før jeg fikk sagt noen mer eller mindre velvalgte ord. 
Tro meg, dette er helt vanlig. Det har vært helt vanlige kommentarer i mange år. Faren min fikk også høre dette. Jeg som kommer fra en familie med bare jenter er overrasket når jeg leser her på FP at det er guttefamilier som skal være de som får mest kommentarer. Min virkelighet er virkelig ikke sånn.
Da min bestemor endelig fødte en sønn etter tre jenter sa hun "takk og lov, da er jeg ferdig".