Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

I anledning gjennomsiktig treningstøy, stringtruser og commando

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 13:20   #41
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I anledning gjennomsiktig treningstøy, stringtruser og commando

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

En lekkasje... Det bildet jeg fikk i hodet.

Men egentlig ble jeg mest nysgjerrig på overskriften: I anledning gjennomsiktig treningstøy, stringtruser og commando
Hva er commando?

commando er uten undertøy

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:25   #42
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sånn siden det er snakk om lekkasje og Thomas Giertsen tenkte jeg at denne var en fin avsporing:

(Kilde: youtube.com)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:26   #43
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å gå uten underbukse.

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

commando er uten undertøy

Aha! Dette er kanskje common knowledge? Nå sitter jeg her å undrer meg over hvorfor i all verden det kalles commando. Hva kommer det av? :googler:

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:27   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bildegoogle!

Gammel 20-03-14, 13:27   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bildegoogle!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 13:28   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wikipedia har selvsagt en artikkel:

Sitat:

The origins of the phrase "go commando" are uncertain, with some speculating that it may refer to being "out in the open" or "ready for action".[3] Slate magazine's Daniel Engber dates the modern usage to USA college campuses circa 1974, where it was perhaps associated with soldiers in the Vietnam War, who were reputed to go without underwear to "increase ventilation and reduce moisture."[4] However, more recently, Graeme Donald has pointed out that the US Forces refer to "Rangers" rather than "Commandos", and that in any case, the phrase was in use in the UK, referring mainly to women, from the late 1960s.[1]
The earliest known use of the term in news media[5] occurred on January 22, 1985, when Jim Spencer wrote in the Chicago Tribune, "Furthermore, coloured briefs are 'sleazy' and going without underwear ('going commando', as they say on campus) is simply gross." [6][7]

Gammel 20-03-14, 13:33   #47
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å komme med en Discworldquote ja?

Magrat: “That’s silly. That’s like saying everyone’s naked under their clothes.”
Granny: “Magrat Garlick, may you be forgiven.”
Magrat: “Well, it’s true.”
Granny: “I’m not. I got three vests on.”

Gammel 20-03-14, 13:33   #48
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke bildegoogle!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:01   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har flere ganger blitt sprutet ned av svette fra folk som har løpt ved siden av meg. En gang var det en mann som ristet på håret som en hund etter hver intervall så svetten fløy.

Yuck!

Gammel 20-03-14, 17:18   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg velger også å ignorere. Til mitt eget beste. Jeg leste nemlig et innlegg i en avis engang, for over ti år siden, som omhandlet noe skikkelig heslig en person hadde sett en annen person gjøre på treningsstudio en gang. Jeg skal ikke gjenta det her, for jeg vil ikke utsette dere andre for det, men det popper stadig vekk oppi hodet mitt når jeg ser noe som minner meg om dette på treningsstudio, og da begynner jeg å brekke meg. Og det etter så mange år. Jeg får det IKKE ut av hodet. Æsj, altså. Så derfor prøver jeg å ignorere alt annet som jeg faktisk KLARER å ignorere.

Hva da?

Ellers så forundrer det meg ikke at det er bakterier på sykkelsetet på treningsstudio. Har sett flere som ikke vasker setet etter seg, og med vått tøy og stringtruse på sier det seg selv at setet ikke akkurat er gullende rent når man forlater det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:24   #51
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg fekk veldig mange grunner til ikkje å trene på treningsstudio.

Gammel 20-03-14, 17:25   #52
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har med min egen yogamatte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:30   #53
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror helsa mi vil ta større skade av å ikke trene enn å løpe på en mølle med tarmbakterier på håndtakene. Jeg holder meg heller ikke fast når jeg løper og dusjer etterpå. Jeg anser risikoen for temmelig liten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:42   #54
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

For å si det sånn, jeg har trent på Oslo sentrene siden 1991, har aldri blitt syk av det. Men selvsagt mulig at jeg har blitt smittet med forkjølelse og andre vanlige ting.

Jeg har egen yogamatte, på spinning bruker jeg håndkle og sykkelbukse med padding. Jeg spriter hendene rett etter trening. Jeg kjøpte tidlig egen yogamatte, lett å gjette hvorfor senterets var så seige.

Mye kan sies om renholdsbransjen i Oslo. Vi har klaget i ti år på jobb, det ene selskapet byttes med det andre, men resultatet er likt. Mulig det bør legges mer ressurser i rengjøring også.

Og de som trener må skjerpe seg, mulig bli oppmuntret til håndvask og vask av utstyr etter seg. Greit at folk i det minste har håndkle, 3/4 bukser og t-skjorte, rent tøy hver trening.

Gammel 21-03-14, 12:02   #55
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trente på Elixia i går. Vasket håndtakene på mølla både før og etter.

Gammel 21-03-14, 12:05   #56
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere skjønner at om dere har på vanlig truse og treningsbukse og sitter og svetter på et sykkelsete så deponerer dere noen e.coli på setet også ja?

Gammel 21-03-14, 12:07   #57
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver febrilsk å kjøre -taktikken her, Esme.

Men inni meg har jeg skjønt det, ja.

Gammel 21-03-14, 12:10   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dere skjønner at om dere har på vanlig truse og treningsbukse og sitter og svetter på et sykkelsete så deponerer dere noen e.coli på setet også ja?

Ja, jeg skjønner det. Men jeg vil tro det er mindre enn om man kun sitter i tynn treningstights, eller i treningstights og string.

Gammel 21-03-14, 12:11   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

String dekker jo også rumpehullet, det er vel bare rompeballene som er mer eksponert i string?

Gammel 21-03-14, 12:16   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

String dekker jo også rumpehullet

Nåja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.