|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag
Beklager, men nei. Hva heter det i amerikanske militærfilmer igjen? Dishonorable discharge? |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg synes det er helt meningsløst å fortsette å duskutere dette temaet når påfallende mange likestiller ordet "syden" (som er et helt meningsløst ord, det også) med masse hoteller, turister og solsenger. Det såkalte "syden" er jo et gedigent område både nord, sør og øst for Middelhavet, og det er merkelig å omtale det på den måten, synes jeg. Og jeg vet at alle dere også vet dette, men det snakkes likevel påfallende ofte på denne måten, så jeg følte for å si det likevel. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Kontrollfrik
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagÅja, der får jeg for å ha vært på skitur i hele dag, for dere er altså ferdige med å snakke om det. |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Kontrollfrik
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagHva pokker. Er jeg i feil tråd? |
|
|
|
|
|
#386 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Definitivt!! |
|
|
|
|
|
#387 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagDet smaker akkurat like ille som det høres ut.
|
|
|
#388 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Bøsted!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Shake it out!
|
Så ikke nødvendigvis i min omgangskrets. Lærer gift med bilmekanikere. Jeg har en master og en bachelor og dater en håndverker. Elektriker var gift med sykepleier, sykepleier er nå sammen med maskinfører.
|
|
|
#391 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagHaha! Jeg tok Testen, og havnet først i Technical Middle Class, men så kom jeg på at jeg kjenner et par som jobber i butikk, pluss en elektriker, så jeg trykket meg gjennom testen igjen. Med mine "nye" bekjentskaper havnet jeg i Established Middle Class.
|
|
|
#392 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagDet skjer jo også noe interessant med skilsmisser. Jeg ser en del her som har giftet seg inn i "fine" og velholdende familier, sluttet å jobbe, og så etter en skilsmisse etablerer seg på nytt i en materielt langt mer moderat tilværelse (men helt grei etter skilsmisseoppgjøret) og uten statusgivende jobb eller inntekt. Men de beholder jo vennekrets, vaner, interesser og trøfler, liksom. (Og her tenker jeg IKKE på deg Milfrid!)
|
|
|
#393 |
|
Bedreviter
|
Er det ikke vanskelig å opprettholde trøffellivsstilen uten inntektsgivende arbeid? |
|
|
|
|
|
#394 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg husker levende en sosial sammenheng med en haug sånne skilte fruer, og der to ekskoner av samme mann begge var der, begge i Canada Goose-jakker, begge uten jobb (de siste tiårene. "Nei, jeg ble så stresset av det å jobbe mens vi prøvde å få barn (for tyve år siden), så da sluttet jeg å jobbe, og så, ja, så begynte jeg aldri igjen. Jeg syns det virker veldig stressende å jobbe fullt.
|
|
|
#395 |
|
Kontrollfrik
Ikke hvis du prioriterer trøflene, tror jeg. Men da blir det ikke melk, brød og vintersko til ungene, altså. Kanskje ikke strøm og telefon heller. |
|
|
|
|
|
#396 |
|
Yes, we can!!
|
Tja, om man er etablert gjeldfritt og med litt i banken, har veldig gode bidrag og så beholder en krets der man greit kan selge litt interiørhjelp eller stylisthjelp, og så etter hvert en deltidsstilling, så går det visst.
|
|
|
#397 |
|
Bedreviter
|
Au. Det gjør vondt i fordommene mine. |
|
|
|