Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-14, 20:46   #381
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er bare litt engstelig for klassen min etter rølp på afterski - klassifiseres Jæger og red bull som seasonable cocktails? Ja?

Beklager, men nei. Hva heter det i amerikanske militærfilmer igjen? Dishonorable discharge?

Tre av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 20:49   #382
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt meningsløst å fortsette å duskutere dette temaet når påfallende mange likestiller ordet "syden" (som er et helt meningsløst ord, det også) med masse hoteller, turister og solsenger. Det såkalte "syden" er jo et gedigent område både nord, sør og øst for Middelhavet, og det er merkelig å omtale det på den måten, synes jeg. Og jeg vet at alle dere også vet dette, men det snakkes likevel påfallende ofte på denne måten, så jeg følte for å si det likevel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 20:50   #383
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, der får jeg for å ha vært på skitur i hele dag, for dere er altså ferdige med å snakke om det.

Gammel 23-03-14, 20:51   #384
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hva pokker. Er jeg i feil tråd?

Gammel 23-03-14, 20:54   #385
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feil tråd, Hyacinth?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 21:58   #386
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er bare litt engstelig for klassen min etter rølp på afterski - klassifiseres Jæger og red bull som seasonable cocktails? Ja?

Definitivt!!

( var nemlig til Åre i helga selv)

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 22:02   #387
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det smaker akkurat like ille som det høres ut.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 23:20   #388
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøsted! Sang du Oooa hela natten og Vil ha dej i mørkret hos mej også?
Snakker vi lower class binge drinking?

Traff du mannen min, forresten? Han rølpet på afterski i helgen, han også. Med gamliskompisene sine.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 23:23   #389
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva pokker. Er jeg i feil tråd?

Skitur du, møtt Candy for litt påfyll da?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 23:29   #390
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig. Kjenner få leger som er gift med håndverkere. De aller, aller fleste i min omgangskrets er gift/sammen med folk med omtrent samme bakgrunn utdanningsmessig og ellers som det de selv har.

Så ikke nødvendigvis i min omgangskrets. Lærer gift med bilmekanikere. Jeg har en master og en bachelor og dater en håndverker. Elektriker var gift med sykepleier, sykepleier er nå sammen med maskinfører.

Dvs en god del eksempler på at like barn leker best finnes jo rundt meg også.

Finnes et forøvrig statistikk på hvilke ekteskap som varer? (Og burde jeg lest hele tråden jeg spurte om det?).

Gammel 23-03-14, 23:35   #391
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Haha! Jeg tok Testen, og havnet først i Technical Middle Class, men så kom jeg på at jeg kjenner et par som jobber i butikk, pluss en elektriker, så jeg trykket meg gjennom testen igjen. Med mine "nye" bekjentskaper havnet jeg i Established Middle Class.

Gammel 23-03-14, 23:42   #392
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjer jo også noe interessant med skilsmisser. Jeg ser en del her som har giftet seg inn i "fine" og velholdende familier, sluttet å jobbe, og så etter en skilsmisse etablerer seg på nytt i en materielt langt mer moderat tilværelse (men helt grei etter skilsmisseoppgjøret) og uten statusgivende jobb eller inntekt. Men de beholder jo vennekrets, vaner, interesser og trøfler, liksom. (Og her tenker jeg IKKE på deg Milfrid!)

Gammel 23-03-14, 23:44   #393
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det skjer jo også noe interessant med skilsmisser. Jeg ser en del her som har giftet seg inn i "fine" og velholdende familier, sluttet å jobbe, og så etter en skilsmisse etablerer seg på nytt i en materielt langt mer moderat tilværelse (men helt grei etter skilsmisseoppgjøret) og uten statusgivende jobb eller inntekt. Men de beholder jo vennekrets, vaner, interesser og trøfler, liksom. (Og her tenker jeg IKKE på deg Milfrid!)

Er det ikke vanskelig å opprettholde trøffellivsstilen uten inntektsgivende arbeid?

Gammel 23-03-14, 23:46   #394
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker levende en sosial sammenheng med en haug sånne skilte fruer, og der to ekskoner av samme mann begge var der, begge i Canada Goose-jakker, begge uten jobb (de siste tiårene. "Nei, jeg ble så stresset av det å jobbe mens vi prøvde å få barn (for tyve år siden), så da sluttet jeg å jobbe, og så, ja, så begynte jeg aldri igjen. Jeg syns det virker veldig stressende å jobbe fullt. " ). Da ble jeg litt fnisete.

Gammel 23-03-14, 23:48   #395
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det ikke vanskelig å opprettholde trøffellivsstilen uten inntektsgivende arbeid?

Ikke hvis du prioriterer trøflene, tror jeg. Men da blir det ikke melk, brød og vintersko til ungene, altså. Kanskje ikke strøm og telefon heller.

Gammel 23-03-14, 23:48   #396
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tja, om man er etablert gjeldfritt og med litt i banken, har veldig gode bidrag og så beholder en krets der man greit kan selge litt interiørhjelp eller stylisthjelp, og så etter hvert en deltidsstilling, så går det visst.

Gammel 23-03-14, 23:49   #397
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg husker levende en sosial sammenheng med en haug sånne skilte fruer, og der to ekskoner av samme mann begge var der, begge i Canada Goose-jakker, begge uten jobb (de siste tiårene. "Nei, jeg ble så stresset av det å jobbe mens vi prøvde å få barn (for tyve år siden), så da sluttet jeg å jobbe, og så, ja, så begynte jeg aldri igjen. Jeg syns det virker veldig stressende å jobbe fullt. " ). Da ble jeg litt fnisete.

Au. Det gjør vondt i fordommene mine.

Gammel 23-03-14, 23:55   #398
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå lo jeg godt her. Heldigvis er eksens familie ikke særlig fin og velholdende, og jeg har skaffet meg en jobb som betaler vesenentlig bedre enn den jeg sluttet i. Så jeg føler meg ikke fryktelig truffet. Men jeg innser at begge de to som det har vært sånn passe alvor med, as in jeg likte dem godt nok til å være interessert i mer enn den ene daten har vært håndverkere.

Forøvrig irriterer det Eksen grenseløst at jeg opprettholder trøbbel-interessen. Jeg fikk en skikkelig gretten mail om dét en gang. Noe om at jeg forsøker å opprettholde den livsstilen jeg hadde med ham.

Gammel 23-03-14, 23:57   #399
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

:

Forøvrig irriterer det Eksen grenseløst at jeg opprettholder trøbbel-interessen. Jeg fikk en skikkelig gretten mail om dét en gang. Noe om at jeg forsøker å opprettholde den livsstilen jeg hadde med ham.

Den trøblete livstilen du hadde med ham?

Gammel 23-03-14, 23:57   #400
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Trøbbel-interessen skulle være trøffel-interessen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.