Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp for veldig tørt hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-14, 15:08   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp for veldig tørt hår?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Den tanken må jeg vende meg til, kjenner jeg.

Jepp, men jeg kan nesten garantere at det å vaske håret hver dag aldri kommer til å være et sjakktrekk om du ønsker sunnere hår.

Håret mitt har i alle fall blitt mye tørrere etter at jeg begynte å bli grå. Før hadde jeg skinnende blankt hår. Jeg får sånn kløe i hodebunnen av Biosilk, jeg. Tør ikke å ligge med det over natten.

Grå hår er sprøere og tørrere. Nettopp derfor er det viktig å ikke gjøre det enda tørrere med å vaske det for mye. Jeg tåler heller ikke biosilk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 15:15   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe å hente på å velge såkalt naturlig hårfarger i forhold til tørt hår, tro? Jeg ser at enkelte frisører reklamerer med det.

Gammel 21-03-14, 15:20   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe å hente på å velge såkalt naturlig hårfarger i forhold til tørt hår, tro? Jeg ser at enkelte frisører reklamerer med det.

Ja, det er det nok. Min frisør bruker en farge uten blekemiddel, og det sliter mindre. Men jeg tror ikke du kommer unna å kutte kraftig ned på vaskingen, altså.

Gammel 21-03-14, 15:28   #24
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men jeg tror ikke du kommer unna å kutte kraftig ned på vaskingen, altså.

Jeg skjønner ikke helt hvordan det lar seg kombinere å trene seg svett og la være å vaske håret, for eksempel?

Gammel 21-03-14, 15:31   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg skjønner ikke helt hvordan det lar seg kombinere å trene seg svett og la være å vaske håret, for eksempel?

Du skyller det godt og bruker balsam. Våt svette er jo ikke akkurat vanskelig å skylle ut. Jeg trener meg ikke klissesvett hver eneste dag, så på de de dagene med mindre intense timer eller ingen trening, så dropper jeg vasking.

Gammel 21-03-14, 17:52   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Biosilk. https://www.blush.no/p-3541-silk-the...ment-50ml.aspx Serien har mange andre gode produkter også.

Gammel 24-03-14, 13:04   #27
Nordlys
Nybegynner

Nordlys sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
Nordlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bruk en hårkur som gir proteiner, ikke bare fuktighet! Jeg syntes også at mitt hår var veldig tørt, til tross for alle mulige fuktighetsgivende hårkurer. Men så fikk jeg vite at farget hår først og fremst trenger proteiner. Bruk gjerne begge typene hårkur.

Gammel 24-03-14, 19:23   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nordlys, her.

Bruk en hårkur som gir proteiner, ikke bare fuktighet! Jeg syntes også at mitt hår var veldig tørt, til tross for alle mulige fuktighetsgivende hårkurer. Men så fikk jeg vite at farget hår først og fremst trenger proteiner. Bruk gjerne begge typene hårkur.

Det har jeg også hørt før. Jeg bruker med jevne mellomrom hårkur for farget hår. Mener det er en type proteinkur?

Gammel 16-04-14, 10:39   #29
Nordlys
Nybegynner

Nordlys sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
Nordlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

F.eks. denne: http://www.joico.com/products/k-pak-reconstructor/

Gammel 16-04-14, 11:22   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farging tørker ut mitt hår.

Grått er flott!!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Grått.JPG (33,0 KB, 77 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 11:56   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet å vaske håret med shampoo, og det er mye lykkeligere. Bruker sånn balsam uten greier som sitter igjen i håret etter skylling.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 12:08   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Farging tørker ut mitt hår.

Grått er flott!!!

Grått er flott, jeg sparer til grått. Men jentene mine på 6 og 7 1/2 år tror jeg nå blir eldgammel bestemor, minst. De ser og kjenner kun et par bestemødre på 70 år med gråfarge.

Jeg bruker Redken Blonde shampoo og balsam, Redken Soft hårkur, Nuxe olje og nå også smooth infusion. fra Aveda fordi frisøren anbefalte den. Tar hårkur i badstue fordi det gir blankt og mykt hår. Og grått hår ser bedre ut når det er mykt.

http://www.lookfantastic.com/aveda-s.../10305576.html

Sist redigert av Lavender : 16-04-14 kl 12:16.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 12:35   #33
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Den som hadde turt det.
Da jeg lette etter stoffskoene til Fotballfrua som ble omtalt i en annen tråd her, så kom jeg over en som hadde tjukke lyse striper i mørkt hår.
Går dette an da? Jeg har mørkt hår så det må bli noe sånt for å skjule/dempe litt på det grå... mulig jeg da hadde turt å la være å farge håret mitt.. kanskje..

Gammel 16-04-14, 18:17   #34
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vil bare tipse om min absolutte yndlingsserie; Penetraitt shampo, balsam og kur fra Sebastian. Jeg kjøper f.eks fra www.lookfantastic.com, det er latterlig dyrt hos frisøren. Jeg har halvlangt bleket hår som blir tørt og umulig uten proteinprodukter, Sebastian er det eneste som funker. F.eks. All Soft fra Redken er ikke nok for meg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.