|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp for veldig tørt hår?
Jepp, men jeg kan nesten garantere at det å vaske håret hver dag aldri kommer til å være et sjakktrekk om du ønsker sunnere hår.
Grå hår er sprøere og tørrere. Nettopp derfor er det viktig å ikke gjøre det enda tørrere med å vaske det for mye. Jeg tåler heller ikke biosilk.
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
Ja, det er det nok. Min frisør bruker en farge uten blekemiddel, og det sliter mindre. Men jeg tror ikke du kommer unna å kutte kraftig ned på vaskingen, altså.
![]() |
#24 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg skjønner ikke helt hvordan det lar seg kombinere å trene seg svett og la være å vaske håret, for eksempel?
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
Du skyller det godt og bruker balsam. Våt svette er jo ikke akkurat vanskelig å skylle ut. Jeg trener meg ikke klissesvett hver eneste dag, så på de de dagene med mindre intense timer eller ingen trening, så dropper jeg vasking.
![]() |
#26 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp for veldig tørt hår?Biosilk. https://www.blush.no/p-3541-silk-the...ment-50ml.aspx Serien har mange andre gode produkter også.
![]() |
#27 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
![]() |
![]() Sv: Hjelp for veldig tørt hår?Bruk en hårkur som gir proteiner, ikke bare fuktighet! Jeg syntes også at mitt hår var veldig tørt, til tross for alle mulige fuktighetsgivende hårkurer. Men så fikk jeg vite at farget hår først og fremst trenger proteiner. Bruk gjerne begge typene hårkur.
![]() |
#28 |
Rastløs dagdrømmer
|
Det har jeg også hørt før. Jeg bruker med jevne mellomrom hårkur for farget hår. Mener det er en type proteinkur?
![]() |
#29 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
![]() |
![]() Sv: Hjelp for veldig tørt hår?F.eks. denne: http://www.joico.com/products/k-pak-reconstructor/
![]() |
#32 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Grått er flott, jeg sparer til grått. Men jentene mine på 6 og 7 1/2 år tror jeg nå blir eldgammel bestemor, minst. De ser og kjenner kun et par bestemødre på 70 år med gråfarge.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 16-04-14 kl 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjelp for veldig tørt hår?Den som hadde turt det.
![]() |
#34 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hjelp for veldig tørt hår?Vil bare tipse om min absolutte yndlingsserie; Penetraitt shampo, balsam og kur fra Sebastian. Jeg kjøper f.eks fra www.lookfantastic.com, det er latterlig dyrt hos frisøren. Jeg har halvlangt bleket hår som blir tørt og umulig uten proteinprodukter, Sebastian er det eneste som funker. F.eks. All Soft fra Redken er ikke nok for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|