|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Løpe eller joggeJeg føler også at jeg jogger i 9,6 km/t altså (uten stigning). Men det er nå det det står på knappene. :datapunkt: |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Er frisk!
|
Sv: Løpe eller joggeJeg blir superandpusten og får fantastisk høy puls av å jogge (løpe sakte), så det går ikke på graden av slitenhet for meg i hvert fall.
|
|
|
|
#23 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Løpe eller joggeLøping er sånn man gjør når man er sent ute og må rekke bussen. Ellers heter det jogging.
|
|
|
|
#24 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Løpe eller joggeJogging er ut, løping er in. Enkelt og greit.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Løpe eller jogge
Har hørt alle tre variantene her i byen jo. La plutselig merke til at gubben brukte springe da han informerte meg om kveldens plan. Håper han ikke har tenkt å drive å springe etter busser i hele kveld. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Løpe eller joggeJeg jogger når jeg ikke "gir jernet" (altså jogger jeg flertallet av turene mine). Jeg løper intervaller og jeg løper når jeg deltar i løp.
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Løpe eller joggeJeg bruker bare ordet løping, fordi jeg synes jogging høres gammeldags ut. Litt som ekspeditrise og skuepillerinne.
|
|
|
#28 |
|
Textrovert
|
Sv: Løpe eller joggePT-en min sa at ordet jogging var helt ute blant de mer aktive løperne. De snakket utelukkende om å løpe mer eller mindre sakte.
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Løpe eller joggeJeg sier jogging litt på trass, for jeg syns det er så dustete med sånne ord-diller...
|
|
|
#33 |
|
Borte
|
Sv: Løpe eller joggeJeg trodde det hadde med farten å gjøre og syns det virker falskt å kalle det trege greiene jeg driver med for løping.
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nå er det jo litt bakstreversk å kalle all språkutvikling for ord-diller, kanskje?
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Løpe eller joggeJeg har i grunnen oppfattet det mer som en dille enn utvikling. På kondis.no og blant trenere så var det plutselig GALT å si jogging og mye huffing og himling. Det blir jeg litt trassig av.
|
|
|
#36 |
|
En som trener
|
Jeg løper intervaller. Herregud, jeg er så late adaptor på alt. Fra nå av skal jeg løpe drag. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Løpe eller joggePoly: det er jo kanskje litt sånn utvikler seg; det blir trendy og utrendy, og så skifter det? Det var helt sikkert ingen som jogget før 80-tallet, så var det plutselig dét alle gjorde?
|
|
|
#39 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Løpe eller joggeJeg vet ikke egentlig om det er noen teknisk forskjell, men selv bruker jeg begrepene litt annerledes. For meg er intervaller noe som er ganske systematisk, f.eks. 4x4, med tid og pulsmåling og sånn. Drag brukes (i hvert fall også) om å bare løpe fortere en liten stund, ofte i en bakke. Det kan også gjøres inni en økt.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 27-03-14 kl 23:29. |
|
|
|
![]() |
|
|