Sv: Jenter og rosa
Vår eldste elsker rosa. Nå prøver hun å late som om turkis er favorittfargen, men det er rosa og lilla som fremdeles er finest syns hun. Men hun er så stor nå at hun blir møtt med "HVA? Æsj, rosa er teit!" av jevngamle jenter.
Men rosa er altså bare en farge. Og en farge som guttungen også har elsket frem til nå- "Fordi det ser jo ut som sukkertøy", men nå har han også lært i bhg at det er bare jenter som kan ha rosa altså. 
Selv ble jeg møtte med masse av det artikkelen handler om- det var påkrevet å beklage at ungen elsket rosa og ikke ville ha på seg noe annet. Men igjen, det er faktisk bare en farge, og det er bare klær. Og jeg syns rosa er fint selv jeg, og hadde nok fint kunnet kle meg i det om jeg ikke hadde sett sjuk ut i det.
Heldigvis har jeg selv sluttet å beklage hvilken farge ting har, og hvilke signaler det sender. Vi liker alle farger, uavhengig av hva slags signaler det sender.
|