Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-14, 23:16   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Ja, Norsk Musikkorpsforbund er en god ide!

Og jeg synes ikke man skal dempe begeistring. Det er jeg sterkt imot. Sånn i tilfelle innlegget mitt ble tolket dithen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:24   #2
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Vi har gjort dette på vår skole i høst. Nå har vi hatt medlemmer men de har spilt med nabokorpset.
I høst startet vi opp med aspiranter og ansatte en aspirantkorpsdirigent. En superdyktig en. (nå tror jeg du er i Bergen, så et tips er Direksjonslinjen på Griegakademiet. Mange dyktig unge folk).
Tok kontakt med rektor på skolen og han er heldigvis med på laget. Han fikk spørsmål om hva han brukte kulturskoletimen til... Eh... den brukte han visst ikke. Så vi fikk i gang spilletimer i SFO tiden hver torsdag og så har vi øving med aspirantkorpset hver tirsdag. Viktig med samspillet fordi vi ville skape et miljø!

Har to dyktige spillelærere, en på messing og en klarinettist. I tillegg til at dirigenten spiller fløyte. Kvalitet på opplæring er viktig!

Ellers ta kontakt med NMF.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.