|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsNMF, ja. Kontakt kulturskolen i Bergen for gode råd. Vi har dirigent gjennom kulturskolen, men søknadsfrist for neste skoleår var 1.4. Men de er uansett utrolig flinke til å svare på spørsmål der. De har gjerne kontakter til "frilansdirigenter og instruktører". |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsMener vi utlyste dirigentstillingen i avisen. Det er ca en 20 % stilling og lønnet gjennom kulturskolen. Om kulturskolen lønner slipper man som korps arbeidsgiveransvar og det er gjerne en fordel.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsSå gøy! Jeg er også korpsmamma og har spilt i korps selv. Flott hobby!
![]() |
#25 |
can-jur
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsSå utrolig bra!!
![]() |
![]() |
#26 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps
![]() |
#27 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsJeg er nyvalgt styremedlem i et velfungerende skolekorps. Hvis du vil kan jeg formidle kontakt med de gamle ringrevene som løftet korpset opp av gjørmen for ca 12 år siden, så du kan få konkrete tips.
![]() |
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsJeg tror brass er lettere enn janitsjar, både ut fra besetning, materialforvaltning og noter. Jeg TROR også at man litt kjappere kommer "up to speed" og høres sånn noenlunde ut med brass. Klarinetter er jo, eh..., klarinetter. (jeg er gammel klarinettist, altså).
![]() |
#29 |
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsEnig, Polyanna, det er ikke så foreldreintensivt. Jeg leverer 9-åringen på korps og henter senere. Litt loddsalg og slikt, men det står vi i. Klart det er mer enn det, men det går litt på omgang.
![]() |
#30 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsHer har du fått mange nyttige innspill, så bra!! Jeg heier på deg, og fikk gåsehud i går da jeg leste innlegget ditt!
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsAngående uniformer: Man kan begynne med å ha for eksempel svarte bukser/skjørt og hvite bluser eller lignende, sånn til å begynne med. I hvert fall innendørs.
![]() |
#33 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsKorpset som storesøster spilte i hadde sorte bukser/skjørt og hvite skjorter. Og så slips eller hårpynt i samme farge. Var helt fint, ikke veldig vanskelig å få kjøpt inn for foreldrene og de slapp utgifter til uniformer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
Korps er i likhet med skolen undratt kopieringsavgiften. Så om man er medlem av korpsforbundet er det greit.
Sist redigert av Tallulah : 02-04-14 kl 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsHos oss har aspirantene fått sort jakke (litt sånn overtrekksjakke med trykk bak på ryggen). I tillegg må de stille med sorte sko og sort bukse.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
Å, da har de (sjokk og vantro!!) endret det siden da jeg var materialforvalter på 80-tallet. Det var nemlig veldig, veldig forbudt, og veldig, veldig frowned upon. Og ble veldig, veldig dyrt.
![]() |
#37 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsMan kan kopiere arbeidskopier. Dette betyr jo at korpset først må kjøpe settet, og så har de lov å kopiere og levere ut kopiene til ungene. De har altså ikke lov å kopiere noter fra et annet korps for å bruke de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
Ja, sorry. Jeg var litt uklar der. Men er det ikke slik at om dirigenten alt eier notene så kan vedkommende kopiere dem opp? Eller må de kjøpes på nytt om han eller hun begynner i et nytt korps?
![]() |
#39 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpshm- det er jeg ikke helt sikker på, men det er svært uvanlig at dirigenten selv eier noetene, med mindre det er noter han/hun salv har laget, og da vil han/hun nok leie de ut til korpset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorpsJeg støtter meg til de andre og heier, Harriet. Det er jo et stort musikkmiljø i byen deres, så en dirigent må det vel være mulig å få tak i. Korpsforbundet er helt sikkert hjelpsomme, og ting som uniformer og slik kan man jo ordne veldig greit i starten, det funker med collegegensere med trykk og blå eller svarte underdeler. Hos oss har både jenter og gutter bukser, det letter uniformslogistikken veldig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|