|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nybegynnerhund?Vi skal vel ikke egentlig ha oss hund, i alle fall ikke med det første. Jeg er i grunn ikke så glad i hunder. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Nybegynnerhund?Ja, jeg vet hva du tenker nå, men jeg vil likevel slå et slag for puddel. Finnes i fire størrelser. Røyter ikke heller. Intelligente og lærevillige hunder. Sterkt undervurdert. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Nybegynnerhund?Farmor og farfar hadde puddel. Han var søt. Jeg har tenkt puddel, men det er så mange som er så negative til de. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Nybegynnerhund?
Men det er fordi de ikke vet bedre. Helt sant. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Nybegynnerhund?Jeg har en bichon havanais - super hund, lett å ha med å gjøre, røyter ikke, men må ha pelsstell hvis den skal være langhåret.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Nybegynnerhund?Puddel er undervurdert, hvis man først er så gæern å skaffe seg hund, så er ikke puddel det dummeste.
|
|
|
|
#9 |
|
wizzzard
|
Sv: Nybegynnerhund?Cavalier king charles spaniel, brukar eg å svare på sånne spørsmål. Litt mosjon/hjernetrim skal dei jo ha, men det må jo alle hundar. Super familiehund, men vær kritisk til kvar ein kjøper dei frå, kan vere litt sjukdom.
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Sv: Nybegynnerhund?Cavalieren er selve nybegynner hunden.
|
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Venninnen min låner ofte en sånn av foreldrene sine og vi går tur med min hund. Den de har er krøllete i pelsen? Er det forskjell på pelstypen på Havanis?
Sist redigert av GinaK : 03-04-14 kl 11:06. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Bichon Frisee er veldig krøllete. Den Bichon Havanaisen vi hadde for ganske mange år siden var bølgete i pelsen, de har ofte mer fall når de har kortere pels og den på bildet er jo akkurat børstet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Nybegynnerhund?Jeg vil også slå et slag for røytefri hund. Bichon havanaise, Russisk Bolonka, Shih tzu og Yorkshire terrier er fine begynnerhunder. Sist redigert av gnuri : 06-04-14 kl 10:21. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sv: Nybegynnerhund?Hvorfor skal dere ha hund?
|
|
|
#15 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Det lurer jeg også litt på.
|
|
|
#16 |
|
Fordi mann og barn har lyst på. Vi er vel lettere påvirket av at begge brødrene mine har hund. Men antakelig blir det ikke noe hund. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Sv: Nybegynnerhund?Ja for du må stå opp en halv time før du egentlig må for å gå tur med voffen før jobben. Nå har det jo blitt en vane for meg da men det føles ikke noe greit at det alltid er JEG som må det. Og gjør jeg det ikke så er det ingen andre som føler seg forpliktet til å gå tur. Blæh.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sv: Nybegynnerhund?Ja det er veldig kos å ha hund, men det svinger veldig. Det er nedturer også. Som akkurat nå når min på 18 mnd er blind, døv, sta, vimsete, klønete, usikker m.m. Men vanligvis er hun rolig, lydig, snill, glad, beste vovsen på jord! Hadde jeg ikke "likt" hunder hadde jeg hatt en voldsom tvil innimellom og det er ikke en kjekk følelse.
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Min har mer bølger enn den på bildet, pelsen bølger seg dessuten mer når den ikke er nybørstet. Og min er ikke nybørstet hver dag, altså - det gidder hverken hun eller jeg. Både glatt og bølget pels er "lov", men så krusete som en bichon Frise skal de ikke være.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Sv: Nybegynnerhund?Takk for prikken, pøbelsara men det der er ikke min hund altså.
|
|
![]() |
|
|