Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn og flagg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Lærer du barna korrekt flaggbruk?
Ja, det lærer de fra begynnelsen. 35 51,47%
Nei, jeg lar dem styre på som de vil. 2 2,94%
Lærer dem i hvertfall at flagget ikke er verken sverd eller kost. 16 23,53%
Fra en viss alder lærer de reglene. 6 8,82%
Ingen av de over, spesifiser gjerne i tråden. 4 5,88%
Vil bare se svarene. 5 7,35%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-07, 13:55   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og flagg

Nå har Iben gått i tog, viftet med flagget og sunget for full hals; hiv og hoi, snart er skatten vår! Nå er vi hjemme for sovepause, før vi skal ut igjen om et par timer.

Gammel 17-05-07, 14:20   #22
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så lenge han ikke skader seg selv eller andre, eller ødelegger flagget, så lar jeg har gjøre som han vil. Barn er barn.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 16:58   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror vet godt hva som er lov og ikke lov med et flagg nå. Lillebror har vi prøvd å snakke til i år, men det går nok litt inn det ene øret og ut det andre tror jeg. Han er ennå litt liten til å forstå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 17:02   #24
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg forteller det til barna mine at flagget skal vi behandle pent, og at det skal holdes opp i luften. Fireåringen min gikk og rettet på kameraten sin i toget i dag - opp med flagget!

Gammel 17-05-07, 17:35   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Så lenge han ikke skader seg selv eller andre, eller ødelegger flagget, så lar jeg har gjøre som han vil. Barn er barn.

Nikker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:21   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi terper flaggregeler, og nå er det de eldste som passer å at lillesøster gjør det som sømmer seg. Veldig greit.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:33   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver definitiv å lære barna respekt for flagget, men det tar tid. Av den grunn har jeg også i lange perioder hatt kontroll med flaggene....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:01   #28
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg aldri hatt noen barn som leker med flagget som et sverd eller lignende. I dag gikk vi i barnehagetoget og etter hvert var det jeg som fikk overta flagget til min 5 åring.
Jeg fikk plutselig streng beskjed fra henne, om at jeg ikke holdt flagget rett opp og det måtte jeg gjøre! Jeg er litt surrete noen ganger men har heldigvis noen som passer på meg.

Gammel 17-05-07, 23:03   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja...

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:04   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gutt i toget, femte klasse, "mistet" flagget sitt på bakken gjentatte ganger, trakket litt på det, sparket litt i det, hadde det riktig så moro. Det syns jeg ikke noe om.

Gammel 17-05-07, 23:05   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, så bra, Elinblu. Ubetalelig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:08   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi forsøker fra i år av. S er 2 år, og det gikk ikke helt inn kan man si, men vi er iallfall igang. Synes det er en selvfølge at barn læres dette, selv om det selvfølgelig tar noen år før man kan forvente at det ikke skjer noen glipper.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 08:36   #33
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Respekt for flagget er viktig lærdom synes jeg. Jeg så mange tilfeller jeg ikke likte så godt under feiringen i går. Man bruker ikke flagget som kost, og man tørker heller ikke snørret til ungene sine med det..

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 08:43   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver og lære henne at det ikke skal i bakken, og ikke viftes med for heftig. (Les: stikke ut øynene på pappa i bilen osv. ) Men det er ikke alltid hun gidder å høre etter.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:11   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå har Iben gått i tog, viftet med flagget og sunget for full hals; hiv og hoi, snart er skatten vår! Nå er vi hjemme for sovepause, før vi skal ut igjen om et par timer.

Malin sang Boogie wonderland hun. Tror hun har sett happyfeet et par ganger for mye...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:25   #36
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde ikke flagg i år, får se om det blir til neste år. Kommer litt an på om de kan la være å stikke hverandre med det. Og jeg orker ikke/ønsker ikke å gå rundt å si nei hele dagen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:20   #37
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi lærer guttene at de skal ha respekt for flagget. Eldstemann brukte det som gevær en gang i går og fikk da streng beskjed av meg om at slikt ikke er tillatt. Fikk en advarsel, så skulle jeg ta det. Så han flagget fint resten av dagen. Er nøye på at flagget skal opp, ikke fektes eller skytes med osv. Jeg hadde ansvaret i førsteklassetoget, og der var det MANGE som måtte snakkes til- hele tiden En ville ikke høre på meg, gikk og stakk jenta foran seg hele tiden. Til slutt måtte jeg ta fra han flagget. Foreldrene sa og gjorde ingenting. Så jeg måtte gripe inn siden jeg hadde ansvaret. Både ubehagelig og unødvendig. Skal sies at denne gutten er en skikkelig bortskjemt og ugri unge, som lager mye problemer i klassen. Klyper, biter og klorer, så jeg er ikke overrasket.

Gammel 18-05-07, 11:22   #38
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tja...

Du er gaaaaaaaaal .

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:26   #39
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Storesøster blir straks fire, og det er først nå jeg føler det har noen hensikt å lære henne å behandle flagget riktig. Hun var veldig flink i går, men gadd ikke holde flagget særlig lenge. Men i stedet for å hive det fra seg, fekte med det eller grave med det i bakken, overleverte hun det like greit til sin mor.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:41   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ville ikke Poden holde i flagget i år, så jeg vet ikke helt hva jeg mener om saken. Jeg kommer nok til å si ifra at han ikke skal koste bakken med det, men samtidig kommer jeg til å la han styre litt som han vil.

Jeg vet ikke helt egewntlig. Jeg er litt blandet i synspunktene mine. Må lese det dere skriver for å se om jeg faller ned på en av sidene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.