Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-14, 20:09   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det er ikke grådig viktig, for du blir ikke syk av å ikke ha med bikkja. Du blander "sjikkli, sjikkli lyst til" med viktig.

Hvordan kan du si at hunden til folk kun er lysst og ikke viktig?

At DU ikke liker hunder, betyr ikke at andre har samme syn. For noen er hunden hele livet dems.

Gammel 08-04-14, 20:22   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

At DU ikke liker hunder, betyr ikke at andre har samme syn. For noen er hunden hele livet dems.

Du skjønner ikke hva Esme sier. Esme setter to behov opp mot hverandre:
1) Hundeeiers behov for å være sammen med hunden sin og ta hensyn til denne, uten å måtte ulempe seg med å bringe hunden i bil.
2) Allergikeres behov for å ikke bli alvorlig syk.

Alle med et halvveis akseptabelt menneskesyn rangerer punkt 2 over punkt 1 i viktighet. Så er spørsmålet "Hvordan kan man kombinere punkt 1 og 2, slik at det ikke blir veldig store ulemper for den ene gruppen og begge kan ha det så ok som mulig?".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:24   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du skjønner ikke hva Esme sier. Esme setter to behov opp mot hverandre:
1) Hundeeiers behov for å være sammen med hunden sin og ta hensyn til denne, uten å måtte ulempe seg med å bringe hunden i bil.
2) Allergikeres behov for å ikke bli alvorlig syk.

Alle med et halvveis akseptabelt menneskesyn rangerer punkt 2 over punkt 1 i viktighet. Så er spørsmålet "Hvordan kan man kombinere punkt 1 og 2, slik at det ikke blir veldig store ulemper for den ene gruppen og begge kan ha det så ok som mulig?".

Vel, som sagt, at man gir beskjed om at man er allergisk når man bestiller.

Jeg skjønner hva hun sier, men jeg syns der er urimelig.

Dette er KUN snakk om innenlands flyvninger.
Altså, hvorfor kan ikke allergikeren ta 10 flyet istedenfor 9 flyet om hundepersonen ringte å bestilte først?

Gammel 08-04-14, 20:28   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, som sagt, at man gir beskjed om at man er allergisk når man bestiller.

Jeg skjønner hva hun sier, men jeg syns der er urimelig.

Dette er KUN snakk om innenlands flyvninger.
Altså, hvorfor kan ikke allergikeren ta 10 flyet istedenfor 9 flyet om hundepersonen ringte å bestilte først?

Fordi mennesker har prioritet framfor dyr. :enkel:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:33   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fordi mennesker har prioritet framfor dyr. :enkel:

Men den som har med hunden er også ett menneske. :endaenklere:

Gammel 08-04-14, 20:36   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den som har med hunden er også ett menneske. :endaenklere:

Ja, men hundeeieren kan gjerne sitte i kabinen. :edel:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:37   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, men hundeeieren kan gjerne sitte i kabinen. :edel:

Jo, men ingen med vett i behold ønsker å ødelegge valpen man har betalt noen tusen for, ved å stappe den under med bagasjen.

Gammel 08-04-14, 22:16   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker hunder (litt større bofser ihvertfall og har hatt katt) og er ikke allergisk. Men jeg blir pisse sur over folk som tar lite hensyn til andre menneskers helse.

Gammel 08-04-14, 22:25   #9
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker hunder (litt større bofser ihvertfall og har hatt katt) og er ikke allergisk. Men jeg blir pisse sur over folk som tar lite hensyn til andre menneskers helse.

Synes du at jeg ikke tar hensyn til andre naar jeg har bestilt en lovlig hundebillett paa fly?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:26   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Synes du at jeg ikke tar hensyn til andre naar jeg har bestilt en lovlig hundebillett paa fly?

Jo, men jeg håper faktisk det er slik at om en allergiker bestiller billett etterpå, så får allergikeren, og ikke hunden fly. Jeg synes ikke man kan kreve forrang for dyr på denne måten. Å fly/ikke fly er i alle tilfeller et bekvemmelighetsspørsmål.

Gammel 08-04-14, 22:33   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jo, men jeg håper faktisk det er slik at om en allergiker bestiller billett etterpå, så får allergikeren, og ikke hunden fly. Jeg synes ikke man kan kreve forrang for dyr på denne måten. Å fly/ikke fly er i alle tilfeller et bekvemmelighetsspørsmål.

Jamen det funker vel ikke. Det flyselskapet jeg skal fly, frakter ikke hunder i bagasjerommet uansett. Og naar skulle jeg evt. faatt beskjed om dette? Og hvem skulle tatt kostnadene jeg hadde hatt ved aa avlyse hele reisen?

(Ikke at dette vil skje, for saann er ikke reglene, men bare for aa illustrere poenget mitt om at forbud eller först-til-mölla er det eneste som funker som nevnt over her)

Gammel 08-04-14, 22:36   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, det synes jeg. Jeg er klar over at flyselskapene har sine regler, men det er uansett slik at som hundeeier vet man at det er til plage for andre men driter i det.

Det er jo ikke tvil om noe annet. Alle kan ikke være perfekte, men da får man i allefall stå for at man driter i allergikere.

Dette er som da det var lov å røyke på fly før. Jeg røykte i studietida, men det ramla meg ikke inn å røyke på fly likevel fordi folk ble plaget av det.

Skal man trenge regler for å vite hva som er rett altså?

Gammel 08-04-14, 22:36   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi beveger oss nok i retning et forbud mot hunder i fly, ja?

Gammel 08-04-14, 22:47   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Ja, det synes jeg. Jeg er klar over at flyselskapene har sine regler, men det er uansett slik at som hundeeier vet man at det er til plage for andre men driter i det.

Det er jo ikke tvil om noe annet. Alle kan ikke være perfekte, men da får man i allefall stå for at man driter i allergikere.

Dette er som da det var lov å røyke på fly før. Jeg røykte i studietida, men det ramla meg ikke inn å røyke på fly likevel fordi folk ble plaget av det.

For meg blir "driter i allergikere" for sterkt her, men jeg aksepterer at andre ser paa meg saann.

Gammel 30-04-14, 13:30   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Driter i allergikere?! Jøss! Jeg er selv allergiker og det er nå slik at det er nærmest umulig å skulle ta hensyn til alle. Jeg vil i grunn ha meg frabedt at jeg driter i allergikere! Selv har har aldri flydd med hund, men du skal ikke se bort i fra at det skjer en dag. Om man som hunde-eier er først ute og får flybillet, så er man først ute.

Det finnes mange allergier og hensyn å ta. Selv føler jeg at jeg tilstreber meg å ta så mange hensyn som mulig. Og blir rett og slett litt sur av å lese om hensynsløse hunde-eiere både her og der.

Jeg ønsker at alle slutter med parfyme og de som har katt får kjøre bil. For meg er kattehår dom sitter igjen i klærne nok til å bli syk!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:24   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg er veldig glad i hunder, har vært hundeeier selv og hadde vært det enda om situasjonen tillot det, men jeg er altså heidundrende enig med Esme likevel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.