|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Piercing i leppaMin 16-åring har bedt om lov til å ta hull i leppa. På begge sider |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Piercing i leppaIfølge min tannlegevenn kan piercing i leppa gå utover både tenner og tannkjøtt, men jeg vet ikke hvor vanlig det er. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Sv: Piercing i leppaÅ, hjelpes. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Piercing i leppaForskjellen på hull i øret og hull i leppa er vel først og fremst at munnhulen har slimhinner og tenner, og smykker kan irritere og slå av hull. Jeg syn heller ikke det virker som hull i huden rundt munnen vokser like fort igjen som hull i ørene, og det syns i tillegg bedre siden huden ikke er så myk. En venninne av meg lekker vann fra sitt hull om hun tar ut smykket.
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppa16-åringen her tok sin første piercing nå, og utover å gi tips og råd, samt fortelle hva jeg syns om saken, syns jeg hun skal få velge slike ting selv. Jeg er ikke veldig bekymret for infeksjoner og slikt.
|
|
|
#6 |
|
med tunga på styret
Sv: Piercing i leppaFlott. Her har jeg jo innspill til mitt eget lille petcha kutcha |
|
|
|
|
|
#8 |
|
med tunga på styret
Sv: Piercing i leppaPetcha kutcha er en måte å holde korte foredrag på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppaHvis du er bekymret for infeksjoner, tannskader og slike saker så er det forståelig om du ikke vil la en 16-åring ta slike avgjørelser selv. Da er det greit å ikke la han gjøre det.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Piercing i leppaJeg er ikke helt enig i at stygt er et ugyldig argument når det er snakk om permanente endringer. Det man syns er estetisk som sekstenåring gjelder ikke nødvendigvis når man er 23, 28 eller 36. Hull ved leppa gror ikke nødvendigvis pent og usynlig om man endrer mening.
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppaNja.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Piercing i leppaJeg syns ikke piercing er big deal, men personlig hadde jeg ikke likt å ha hull eller arr i ansiktet etter å ha piercet meg i tidlig alder. Jeg har skiftet smak temmelig mange ganger siden da, og jeg ser ofte folk med piercingarr i ansiktet så det er ikke akkurat uvanlig at det ikke gror veldig pent.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppaDet blir en litt annen grunn igjen, syns jeg.
|
|
|
#14 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Piercing i leppaSpør om han er villig til å gro bart hvis han står igjen med skjemmende arr når/hvis han kommer på andre tanker ved 23/28/36.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppa
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppa
Hvis du vil ha argumenter som støtter at han skal få ta piercing, så tar du en prat med piercestudioet. Og det bør du kanskje uansett, for å se litt hvordan det er der.
|
|
|
#18 |
|
med tunga på styret
Sv: Piercing i leppaJeg er litt der at han skal få lov til å gjøre seg erfaringer, men at han skal få vite om baksidene han kanskje ikke er klar over. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Piercing i leppaStesnuppa var veldig flink til å google og vise meg argumenter for hvorfor hun skulle få ta piercing.
|
|
|
#20 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Piercing i leppaJeg har hatt flust av piercinger. Den i underleppa slet på tennene, og jeg har et hakk i en tann den dag i dag. De i overleppa ble så betente at de måtte fjernes med tang på lengevakten, og får å si det slik, jeg fikk ingen bedøvelse. Jeg føder heller.
|
![]() |
|
|