|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
| Se resultatene: Partneren din er født des 1967, du er født april 1979. Hvor mange år er det mellom? | |||
| Det er 11 år mellom oss |
|
27 | 31,40% |
| Det er 12 år mellom oss |
|
59 | 68,60% |
| Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvordan teller du år?Din partner er født desember 1967, du er født april 1979. Hvor mange år svarer du at det er mellom dere om noen spør? Sist redigert av Pelen : 15-04-14 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan teller du år?Jeg er født i november og søstra mi i april. Jeg sier at det er tre og et halvt eller fire år mellom oss, avhengig av hvor presis jeg ser behov for å være. (Det er tre år og fem måneder.) I ditt tilfelle hadde jeg sikkert regna tolv. Jeg tenker det har litt med referanserammer å gjøre også - jeg har jo tilsvarende referanserammer som de andre som er født samme år som meg, sjøl om jeg er født seint på året. Poenget med å angi år er vel stort sett å kunne plassere folk i sammenheng ut fra hva de har opplevd og når, og det er helst før skolealder at det er noe poeng i å være presis ned til måned.
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan teller du år?Jeg er født i april 77 og partneren min i desember 71. Jeg sier det er 5,5 år mellom oss.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 15-04-14 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Hvordan teller du år?
Nå blir det vel 11 år og 4 måneder i dette tilfellet - da kan vel 11 passere. Hadde det vært 11 år og 8 måneder, ville jeg trolig ha runda opp til 12.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Det er jo greit når det ikke er så mange år, men det føles litt vel detaljert når det er over 10 år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hvordan teller du år?Jeg teller fra årstall til årstall, så lenge det er voksne. Det blir derimot veldig rart å si at sønnen min er ett år eldre enn "steonkelen" sin som er født i januar året etter ham.
|
|
|
|
#11 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan teller du år?Jeg telte kun uker og måneder da jeg var gravid og da barna var små. Nå teller jeg år, og sier at det er 12 år mellom dere. Hvem bryr seg om måneder, egentlig?
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvordan teller du år?Jeg regner årstall etter kalenderår og ville sagt at det er 12 mellom oss. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså, jeg går ikke ut fra fødselsår når jeg regner barna, ser jeg
|
|
|
#14 |
|
|
Det er litt annerledes med barn, fordi månedene betyr noe. Jeg ble litt satt ut for noen dager siden da noen sa "han og de andre fireåringene" om sønnen min, for han er jo bare tre. Men han er jo likevel "en fireåring".
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan teller du år?Mannen er født januar 74 og jeg i november 75. Det er to års forskjell på oss selv om det bare er ett skoleår.
|
|
|
|
#16 |
|
|
Ja, men er det riktig å telle kalenderår eller ikke? Det er jo 11 år og 4 måneder mellom oss. Om man sammenligner med alder så sier man jo ikke at en som er 11 år og 4 måneder er 12 år bare for at man har passert nyttår. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Jeg sier ofte at "det er 14 måneder mellom oss, men 2 skoleår." Særlig når det gjelder barna og vennene deres, da påpeker jeg både skoleår og mer nøyaktige måneder. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan teller du år?Jeg hadde mye heller valgt en 12 år yngre enn en 12 år eldre mann, om jeg nå skulle velge. Kan ikke på noen måte se for meg å være gift med en på 60, da heller 36. |
|
|
|
![]() |
|
|