|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: 17. mai-klær til gutterFinklær av typen finbukse, skjorte og finere sko bruker mine hver søndag. Og i tillegg kommer jo bursdager og familieselskap (Vi har vel over 40 i nær familie, som i barnas oldeforeldre, besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn, og tillegg kommer jo nære venner og barnebursdag. Selv om ikke alle feirer, så blir det jo en del ganger i løpet av året). Mine har mange antrekk til slike anledninger, og det brukes mye. Dermed synes jeg de kan være enda et hakk staseligere kledd til 17. mai, jul, konfirmasjon, bryllup osv. Jeg liker også å kle meg opp, og de misliker det hvertfall ikke. Jeg går i kjole omtrent hver søndag, og i alle selskap. :P
|
|
|
|
#82 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-klær til gutterJeg har alltid syntes at det er så stusselig at en del gutter blir avspist med pene/nye hverdagsklær mens jenter alltid er pynta. Derfor er nytt hverdagstøy et underlig valg i min verden. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: 17. mai-klær til gutterHusfruen: Ikke noe problem altså, jeg bare lurte.
|
|
|
#85 |
|
Hertuginne
|
Sv: 17. mai-klær til gutter
Det er ikke mitt valg at storebror velger pent, nytt "hverdagstøy" til 17. mai.
|
|
|
#86 |
|
Semiaktiv
Men det du beskriver der, knall blå bukse, hvit skjorte og slips mener jeg jo er å pynte seg. Det er ikke hverdagsklær i min krets i alle fall.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-04-14 kl 12:18. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai-klær til gutterHan pynter seg i bursdager, liker det selv, men fremover når det er skole antar jeg at det blir flere og flere lekeland bursdager. Der er ikke dressbukse og skjorte så aktuelt, heller noe mykere og litt røffere.
|
|
|
#88 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke om noen som bruker "søndagsklær" lengre, så nå ble jeg faktisk imponert |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nettopp! Forrige lekeland bursdag fikk min 5-åring ny, myk dongeribukse og en fin marineblå genser med krage. Han følte seg fin da. Klærne var myke og gode og er blitt brukt mye siden, mest til hverdags da.
|
|
|
#93 |
|
Hertuginne
|
Ta bort slipset og guttungen kan godt finne på å gå sånn på skolen. Da er gjerne skjorten åpen, med en fargerik genser eller t-skjorte under. Han er glad i å "hverdagspynte" seg og jeg tror ikke han har en eneste vanlig dongeribukse i skapet og han har kun en joggebukse som kun brukes hjemme (hans valg, ikke mitt).
Det er jeg helt enig i, sånn bortsett fra at lillesøster ofte er å finne øverst i et klatrestativ iført bunad på 17. mai. Men det er nok ikke alle som synes at storebror har pyntet seg nok til 17. mai, fordi han ikke har pensko, dress eller festdrakt. Men det er godt nok for oss, selv om han jo skiller seg ut fra oss andre tre som tusler rundt i bunad den dagen.
|
|
|
#94 |
|
Semiaktiv
Ja, klatrestativ på 17.mai er helt greit her også altså, i likhet med stylter, sekkeløp og andre tradisjonelle 17.mai-aktiviteter. Det er en del av tradisjonen. Men ikke leke i møkka eller ligge på bakken/gulvet. Og jeg synes heller ikke det er særlig sjarmerende med jenter som sitter og skrever i en sofa, med knærne oppunder ørene og skjørtet rundt livet og trusa godt synlig når de kommer oppi skolealder, noe åtteåringen min godt kunne finne på. Da gir jeg beskjed om at hun kan prøve å sitte litt penere når hun har kjole på, så får hun heller drive med yoga når hun har på seg joggebukser.
|
|
|
#95 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#96 |
|
maler
|
Sv: 17. mai-klær til gutterJeg har en tiåring som vil ha festdrakt/bunad. Jeg er litt sånn:
|
|
|
#98 |
|
Sv: 17. mai-klær til gutterJeg skulle ønske min ville hatt festdrakt, men han sier det er for jenter.......
|
|
|
#99 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg synes festdrakt/bunad er finere på dem til de blir litt "mann" i kroppen. Det er så få av de der guttedressene som faktisk passer på en guttekropp! Jeg ville foretrukket om eldste ville ha festdrakt en stund til, og siden jeg overhodet ikke synes han kler dressjakke, så blir det bukse og vest nå i første omgang. Så får vi se.
|
|
|
|
#100 |
|
maler
|
Sv: 17. mai-klær til gutterJeg synes det er lite variasjon over temaet dress? Mer for voksne da. Men barnedresser er innmari like synes jeg.
|
![]() |
|
|