Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolefri på "inneklemtdager" i mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-14, 12:19   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i mai

Det er sånn i Oslo også, og jeg er veldig glad for at det er sånn. Jeg liker å reise bort langhelger, og det er jo en ypperlig anledning.

Aks er åpen, så ungene man trenger ikke å ta fri hvis man ikke kan/vil.

Gammel 28-04-14, 12:21   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har barna på skole i to forskjellige kommuner. Stesnuppa har fri 2. mai, mens Poden har det ikke.

Skolen har vel et visst antall skoledager som skal gjennomføres, og mål som skal nås i løpet av året. Jeg vil heller at de gir barna fri innklemtdager istedet for vilkårlige dager ellers.

Gammel 28-04-14, 12:22   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt usikker på om skolen har fri begge eller bare ene, men jeg synes det er helt strålende egentlig. Går an å få seg en langhelg.
Og mye bedre at planleggingsdagen er der enn andre tilfeldige dager, jeg vil jo heller bruke feriedager på langhelg enn bare barnepass.

Gammel 28-04-14, 12:22   #24
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skolefri på "innklemtdager" i mai

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Her er det ikke fri 2 mai, kun 30.

Her også.

Gammel 28-04-14, 12:27   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, som flere allerede har sagt: Det er sånn i Oslo også. Men her er AKS åpen, så om man må jobbe kan barna være der. Jeg syns det er fint at de dagene er fri, kanskje det kan eliminere litt behovet for å ta ut ungene til langfri andre ganger i året, men det er også bra at AKS holder åpent slik at man har et alternativ.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:27   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Samme her. Dette året skal vi ikke reise bort 1.mai helgen så sånn sett gjør det ikke noe at det ikke er fri på fredag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:28   #27
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både på min arbeidsplass og på ungenes skoler (to forskjellige) er det business as usual disse dagene, så jeg tror det ene alternativet er mer vanlig enn det andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:30   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Osloskolen har ikke planleggingsdager. Eller; de planlegger sikkert, men på dager som vi ikke merker noe til.

Gammel 28-04-14, 12:32   #29
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg la merke til etter juleferien at osloskolen startet allerede torsdag 2. januar. Jeg tror det var for å unngå bare en skoledag og et rush av søknader om fri dersom de hadde startet fredag 3. januar. Dersom 17. mai faller på en torsdag pleier de aldri lage langhelg i Oslo. De ønsker ikke at alle skal reise bort og ikke gå i barnetoget, har jeg lest. Det ligger nok endel erfaring og føringer bak disse feriedagene.

Gammel 28-04-14, 12:33   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det fri den ene dagen og planleggingsdag den andre. Til gjengjeld begynte skoleåret tidligere enn jeg vet det gjorde andre steder. Her begynte det torsdag 2. januar i år, og jeg vet de begynner fredag 2. januar neste år. Men for all del, jeg foretrekker langhelgene i mai, men det er gjerne fordi jeg har en mann med mye avspasering å ta ut.

Gammel 28-04-14, 12:33   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel nokså vanlig å ha skolefri de dagene, ja. Bhg er også stengt de dagene. Vi har i tillegg skolefri 30 april (sfo også stengt).

Gammel 28-04-14, 12:34   #32
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

2. mai er vanlig skoledag hos oss. 30. mai er felles planleggingsdag for skole og SFO.

Samme her. Jeg trodde begge var fri og har gledet meg til to (tre med pinsen) langhelger på en drøy måned. Dvs. jeg tar meg nå fri begge som planlagt. Det blir dog ikke helt det samme når de yngste skal på skolen, men skal nok alltids klare å ha fri selv om de ikke har det.

Gammel 28-04-14, 12:34   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har de ikke fri på fredag, men 30. mai er fri.

Gammel 28-04-14, 12:38   #34
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Slik er det her også.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:39   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg blir litt satt ut av at SFO (eller aks som vi kaller det i Oslo) er stengt i tide og utide. Dette er jo et tilbud for at barna skal ha et sted å være mens foreldrene jobber. I Oslo er det stengt på røde dager, men er ellers åpent og de har ikke planleggingsdager. Riktignok er de stengt hele juli. Det kan jeg leve med, selv om jeg har skjønt at det noen steder er åpent også da.

Vår skole har et sted mellom 300-400 unger på aks. Det er virkelig et tilbud de aller, aller fleste benytter seg av.

Gammel 28-04-14, 12:40   #36
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Osloskolen har ikke planleggingsdager. Eller; de planlegger sikkert, men på dager som vi ikke merker noe til.

Joda, osloskolene har fem planleggingsdager, som (de fleste) andre. Hver enkelt skole bestemmer selv når de vil legge dem innenfor skoleruta.

Gammel 28-04-14, 12:42   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok ganske vanlig at mange av de 5 dagene legges til uka før skolestart. Der jeg jobber, bruker vi 4 av disse 5 dagene uka før skolestart, og dermed merker ikke elevene dem. På skolen til storebror tror jeg de har 1 eller 2 dager i løpet av året, og antar de har resten uka før skolestart.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:42   #38
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Joda, osloskolene har fem planleggingsdager, som (de fleste) andre. Hver enkelt skole bestemmer selv når de vil legge dem innenfor skoleruta.

Det står ingen planleggingsdager på vår skoles oversikt over fridager.

Gammel 28-04-14, 12:43   #39
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolefri her også, med åpen sfo. Mannen og jeg skal faktisk ta oss fri og reise bort denne helga uansett, og svigerforeldrene mine kommer hit for å ha ungene. For dem tror jeg det er enklere at ungene har fri, og kan ta det med ro på morgenen, enn at de skal være nødt til å vekke dem, få i dem frokost og smøre matpakker, og få dem av gårde til skolen i tide. I tillegg kan de finne på noe koselig sammen. Så her er det bare positivt i år i alle fall!

Gammel 28-04-14, 12:46   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har det alltid vært planleggingsdag på alle inneklemte fredager, men ikke 2. mai i år. Vi har fått spesielt beskjed om at det er skole som vanlig, så den inneklemt-planleggingen er temmelig innarbeidet her vi bor.

Det er snakk om planleggingsdager her da, ikke fri bare fordi.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.