|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiDet er sånn i Oslo også, og jeg er veldig glad for at det er sånn. Jeg liker å reise bort langhelger, og det er jo en ypperlig anledning.
![]() |
![]() |
#22 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiVi har barna på skole i to forskjellige kommuner. Stesnuppa har fri 2. mai, mens Poden har det ikke.
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiLitt usikker på om skolen har fri begge eller bare ene, men jeg synes det er helt strålende egentlig. Går an å få seg en langhelg.
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiJepp, som flere allerede har sagt: Det er sånn i Oslo også. Men her er AKS åpen, så om man må jobbe kan barna være der. Jeg syns det er fint at de dagene er fri, kanskje det kan eliminere litt behovet for å ta ut ungene til langfri andre ganger i året, men det er også bra at AKS holder åpent slik at man har et alternativ.
![]() |
#26 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolefri på "innklemtdager" i mai
Samme her. Dette året skal vi ikke reise bort 1.mai helgen så sånn sett gjør det ikke noe at det ikke er fri på fredag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiBåde på min arbeidsplass og på ungenes skoler (to forskjellige) er det business as usual disse dagene, så jeg tror det ene alternativet er mer vanlig enn det andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiJeg la merke til etter juleferien at osloskolen startet allerede torsdag 2. januar. Jeg tror det var for å unngå bare en skoledag og et rush av søknader om fri dersom de hadde startet fredag 3. januar. Dersom 17. mai faller på en torsdag pleier de aldri lage langhelg i Oslo. De ønsker ikke at alle skal reise bort og ikke gå i barnetoget, har jeg lest. Det ligger nok endel erfaring og føringer bak disse feriedagene.
![]() |
#30 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiHer er det fri den ene dagen og planleggingsdag den andre. Til gjengjeld begynte skoleåret tidligere enn jeg vet det gjorde andre steder. Her begynte det torsdag 2. januar i år, og jeg vet de begynner fredag 2. januar neste år.
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiDet er vel nokså vanlig å ha skolefri de dagene, ja. Bhg er også stengt de dagene. Vi har i tillegg skolefri 30 april (sfo også stengt).
![]() |
#32 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Skolefri på "innklemtdager" i mai
Samme her. Jeg trodde begge var fri og har gledet meg til to (tre med pinsen) langhelger på en drøy måned. Dvs. jeg tar meg nå fri begge som planlagt.
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiHer har de ikke fri på fredag, men 30. mai er fri.
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiJeg blir litt satt ut av at SFO (eller aks som vi kaller det i Oslo) er stengt i tide og utide. Dette er jo et tilbud for at barna skal ha et sted å være mens foreldrene jobber. I Oslo er det stengt på røde dager, men er ellers åpent og de har ikke planleggingsdager. Riktignok er de stengt hele juli. Det kan jeg leve med, selv om jeg har skjønt at det noen steder er åpent også da.
![]() |
![]() |
#36 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i mai
Joda, osloskolene har fem planleggingsdager, som (de fleste) andre. Hver enkelt skole bestemmer selv når de vil legge dem innenfor skoleruta.
![]() |
#37 |
I mål
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiDet er nok ganske vanlig at mange av de 5 dagene legges til uka før skolestart. Der jeg jobber, bruker vi 4 av disse 5 dagene uka før skolestart, og dermed merker ikke elevene dem. På skolen til storebror tror jeg de har 1 eller 2 dager i løpet av året, og antar de har resten uka før skolestart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i mai
Det står ingen planleggingsdager på vår skoles oversikt over fridager.
![]() |
#39 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skolefri på "innklemtdager" i maiSkolefri her også, med åpen sfo. Mannen og jeg skal faktisk ta oss fri og reise bort denne helga uansett, og svigerforeldrene mine kommer hit for å ha ungene. For dem tror jeg det er enklere at ungene har fri, og kan ta det med ro på morgenen, enn at de skal være nødt til å vekke dem, få i dem frokost og smøre matpakker, og få dem av gårde til skolen i tide. I tillegg kan de finne på noe koselig sammen. Så her er det bare positivt i år i alle fall!
![]() |
#40 |
Borte
|
![]() Sv: Skolefri på "inneklemtdager" i maiHer har det alltid vært planleggingsdag på alle inneklemte fredager, men ikke 2. mai i år. Vi har fått spesielt beskjed om at det er skole som vanlig, så den inneklemt-planleggingen er temmelig innarbeidet her vi bor.
![]() |
|
|