Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan pynte gulrotkake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-14, 09:56   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hvordan pynte gulrotkake?

Jeg skal lage gulrotkake med hvit ostekrem på toppen.
Men hvordan pynter jeg? (Har ikke fancy utstyr)

Bær? Blir det godt?
Andre enkle forslag?
Vil ikke ha gulrot oppå, skal serveres i en familiemiddag med voksne og barn.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:03   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynte gulrotkake?

Revet sjokolade. Revet gulrot. Jeg har også brukt sånn kakepynt i sølvfarger, som de har i ulike bokser i butikken.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:04   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bær er godt ja. Jeg har bakt denne flere ganger http://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:09   #4
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Bær brukes mye. Det er helt vanlig å pynte ostekaker med det, og de som ikke liker det kan bare plukke det av vel? Ellers kan man jo lage små gulrøtter av farget marsipan eller sukkerpasta. Jeg har også sett små gulrøtter i kakepynt-hylla.

Gammel 30-04-14, 10:37   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Farge kokos gul (blande med konditorfrarge i en pose) og strø over.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 10:40   #6
snøklokka
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2011
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Søk på kakebilde tråden i forumet her. Mener å huske at Niobe lager de vakreste gulrotkakene jeg har sett! Hun beskrev også hvordan hun gjør det :-)

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 11:04   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Fikk ikke til å linke.

Gammel 30-04-14, 11:07   #8
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På våren og sommaren synest eg det er fint å pynte med blomster. Det er mange spiselege vårblomster ein kan bruker.

Gammel 30-04-14, 11:09   #9
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Her er bilde av kaken til Niobe
http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=Kakebilder

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 11:34   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg pynter med jordbær (m/stilk), som skjæres i skiver, ikke helt gjennom og legges utover, og blåbær innimellom.

Gammel 30-04-14, 13:44   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt bær. Det blir veldig friskt og godt sammen med den litt mektige kremen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 15:28   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Saint sine bærpyntede gulrotkaker ser så friske og gode ut at jeg kjenner jeg kan drømme meg helt bort i dem i dagesvis. :har sett bilde: Jeg hadde gått for det!

Gammel 30-04-14, 20:17   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg erså lite flink til sånt, at jeg river bare over litt sjokolade, enkelt og greit.

Gammel 30-04-14, 22:52   #14
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker enten å lage kurvmønster eller rosemønster i glasuren, og pynter eventuelt med noen små perler alt etter anledning.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:43   #15
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 12:02   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmelaget nøttekrokan i grove biter er knallgodt!

Gammel 01-05-14, 12:20   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er til et selskap kan jeg godt pynte kaken ferdig med bær, men den holder seg bedre og finere uten bærene på kremen hvis en ikke spiser hele på en gang. Derfor pleier jeg å servere bær ved siden av. Jordbær, bringebær og/eller blåbær, jordbær er aller best syns jeg. Det er fint å ta på kremen med sprøytepose hvis en skal gjøre litt ekstra ut av det. Har aldri brukt gulrotpynt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 09:22   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg erså lite flink til sånt, at jeg river bare over litt sjokolade, enkelt og greit.

Hva slags?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.