|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Nå er våren her, og tradisjonen tro sitter jeg og surfer på klær og sko. Får alltid lyst til å oppfylle en gammel drøm hver gang det blir vår - nemlig å bli litt mer personlig i stilen og gjøre litt mer ut av det når jeg kler meg. Dessverre blir det alltid bare med drømmen, jeg kommer liksom aldri dit at jeg kjøper de tingene jeg faktisk ønsker meg. Jeg vet ikke hvorfor, men det er nok en blanding av å ikke tørre og å ikke ha tro på meg selv, redsel for å skille meg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?For å illustrere problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Hvorfor må du tone den ned for å bruke den til hverdags?
![]() |
![]() |
#4 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Jeg har ofte endt opp med å kjøpe det samme som en utstillingsdukke har på seg. Og da tenker jeg tilbehøret. Jeg bestemmer meg for kjolen, men det sjalet/jakken/smykket var da veldig fint til? Butikkene har ofte flinke folk som setter klærne sammen med det rette tilbehøret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Champagne til alt
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Cardigan og ballerinasko. Evt Converse, eller ankelstøvletter. Nydelig kjole! Du kan matche med en turkis eller oransje cardigan. Bolero eller dressjakke gjør den mer pyntet.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?
Jeg tror det egentlig er her det ligger. Jeg er grundig opplært i at det ikke er bra/lønner seg å skille seg ut. Og nå tør jeg ikke gjøre det jeg har lyst til. Må kanskje drive litt eksponeringsterapi og bare tørre det noen ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Og hvis det ikke var varmt nok til å gå med bare ben (jeg er en frossenpinn av rang), hva skulle man hatt til da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Champagne til alt
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Mørk, tett longs, i brun eller mørk blå, om de prikkene er riktig gjengitt på fargen. Eller i en av knallfargene, om du finner riktig farge!
![]() |
#9 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Begynn i det små. Kjøp kjolen du viser her, sånn til å begynne med. Du kan ha ballerinasko eller pumps til, og en kort skinnjakke. Eller en kort cardigan. Er det litt kaldt kan du ha tynne strømper til.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Hopp i det! Og ikke match.
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?De har en grønn jakke på Indiska som er fin til kjolen. Cardigan. Jeg var nære på å kjøpe denne i går, men ingen av størrelsene var helt passe.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Veldig kul kjole!
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Selvfølgelig er det mulig. Og i en hver alder, en 30-åring er ung. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Det er jo mye verre å ikke bli lagt merke til enn å bli rynket på nesen av!
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Just do it! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Enig med Candy! Ikke tenk på at alle andre skal like klærne dine. Det skjer ikke likevel. Noen vil syns at den kjolen er finest med nette sko som matcher i fargen, andre vil syns at mismatch med røde sneakers er mye kulere. Begge deler går fint an. Finn ut hva DU syns er finest og hva du trives best med. Den kjolen var kjempefin, og du trenger ikke tenke på at skoene skal tone den ned til hverdagsbruk. Jeg hadde ikke brukt sneakers til den, men bruker heller ikke 15 cm høye paljettstiletthæler til hverdags (eller noen gang i og for seg), det fins mange typer sko mellom der. Oransje pumps eller ballerinasko eller sandaler, hvite tøysko, turkise sandaler, bare for å nevne noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Jeg har alltid syntes klær har vært vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fra grå mus til egen stil, er det mulig?Mens jeg elsker farger, og kan gjerne bruke korall og rosa og oransje sammen, hvis jeg synes fargetonene jobber sammen. Og liker ikke å matche neglelakk, sko og veske, da føler JEG meg utkledd. Bare for å illustrere at ingen liker helt det samme.
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
Det meste jeg var grundig opplært til har jeg vært nødt til å utfordre og forkaste. Det er aldri for sent. Bare gjør det.
![]() |
![]() |
|
|