Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-12, 07:18   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?

Trinn for trinn..og hvilke produkt/merke: hvordan få neglelakk til å holde seg fin i mange dager?

Gammel 08-08-12, 08:28   #2
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?

Dette er min oppskrift som funker best for meg; først underlakk, så 2-3 lag neglelakk, avslutte med overlakk. Tørke så lenge som mulig mellom hvert lag, hvert tynne lag, det er egentlig det viktigste.
Så over til merker.
Jeg liker underlakken Base Coat fra OPI. Den tørker kjapt, lakken sitter bedre oppå og den beskytter neglene mine mot misfarging. Ett lag med denne. Så vente litt.
Når det gjelder neglelakk er jeg litt altetende når det kommer til merker. Bruker mest OPI, men også Chanel, Dior, Deborah Lippmann, Essie, China Glaze og billigmerker som f.eks B-Young. 2 lag med neglelakken, 2 relativt tynne lag, tørke godt i mellom.
Avslutter alltid med ett lag Seche Vite sin fantastiske overlakk Dry Fast Top Coat. Den er knallbra og jeg gidder ikke å lakke neglene mine uten, ingen over og ingen ved siden. Det eneste problemet med den er at den etter en stund vil tykne og bli nesten umulig å påføre tynt og pent.
Den kan ikke tynnes ut med aceton heller, derfor bør du kjøpe en Seche Vite Restore Thinner. Du får med dråpeteller, og den er kjempegrei å bruke også til andre neglelakker som har blitt for tykke.
Jeg kjøper underlakk, overlakk og tynner på nett, mye å spare, det billigste er fra ebay, kjøper bare fra top rated sellers og har alltid fått det jeg vil ha. Jeg kjøper også de fleste neglelakkene fra ebay, Deborah Lippmann har jeg vel tidligere fått rimeligst fra Amazon, ellers kjøper jeg Chanel, Dior og billigmerkene over disk i butikk.
Mitt beste tips for å bevare neglelakken lenge er forresten å bruke hansker på kjøkkenet og når du ordner med vått tøy. Vann er drepen på lakken. Og i det hele tatt å gjøre så lite praktisk og nyttig arbeid som over hodet mulig, dvs la for all del andre, som kanskje ikke har så vakre negler som du har, gjøre det for deg. Du kan f.eks se på tv i stedet, det sliter minimalt på negler.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 09:13   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?

I sommer lærte jeg at det holder å ikke lage mat.

Jeg la (Chanel) neglelakk på fingrene før jeg dro på ferie. To lag som fikk tørke skikkelig, men verken over- eller underlakk. Da jeg dro hjem fra ferien var lakken like fin, men det hadde vokst ut nederst. Hjemme varer lakken to til tre dager, men da driver jeg med masse matlaging og oppvask. Jeg tror det utgjorde forskjellen.

Min erfaring er at over- og underlakk slett ikke har noen funksjon på mine fingre.

Gammel 08-08-12, 10:10   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Holdbar/fin neglelakk i mange dager. Hvordan?

Men er det virkelig verdt det å legge 4-5 lag for at det skal holde lengre? Hvor mange dager holder neglelakken for dere som gjør det slik?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 10:28   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Få kunstige negler. og Da holder lakken i to-tre UKER.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:38   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte Nailtiques1 etter tips. Bruker den som underlakk, så to strøk neglelakk og nailtiques over. Det holdt i fem dager. Da flasset lakken av i store biter. Forbedre resultat kan man forsterke med nailtiques daglig.

Gammel 08-08-12, 12:44   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Men er det virkelig verdt det å legge 4-5 lag for at det skal holde lengre? Hvor mange dager holder neglelakken for dere som gjør det slik?

4 dager sånn ca Da er jeg uansett i humør til å bytte farge.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:49   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det tar knapt lengre tid å legge 4-5 lag enn å legge 2 lag, altså. Jeg legger base (fordi jeg ikke vil ha misfargede negler og fordi den jevner ut litt), så schmokker jeg på med en gang 1. fargelag før jeg så schmokker på 2. fargelag (uten ventetid i mellom annet enn den tiden det tar å legge alle 10 neglene) og så schmokker jeg på topcoat. Jeg legger lakk også på tuppen, det forsegler og gjør at det er mindre sjanse for at det går av fliker i kanten. Så ser jeg 30 minutter på eple-tv og lakken er garantert helt tørr.

Nå bytter jeg hver 3-4 dag fordi jeg har lyst på ny farge, men lakken er like fin uten at det har gått av fliker i kanten.

Gammel 09-08-12, 08:00   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for gode tips!

Gammel 10-08-12, 04:27   #10
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilke neglelakk fjernere anbefaler dere?

Gammel 04-05-14, 12:58   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opp.. sliter med å få den til å sitte. Og kan man blande ulike merker? Har det noe å si for sluttresultatet? Synes av og til lakken skifter farge om man feks bruker en annen overlakk?? ..sitter dårligere om man bruker en annen underlakk/overlakk? Er det tilfelle?

Gammel 04-05-14, 13:18   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Nå sist brukte jeg to strøk Essie-lakk og en overlakk av ukjent merke som jeg gikk med i en slettetang-gavepakke. Jeg jobber i bhg, vasker hender hele tiden, lager mat hele tiden og har gjort myye arbeid i hagen (med hansker), og lakken holdt i fire dager. Imponert!

Gammel 04-05-14, 13:55   #13
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Slik neglelakk som man har under ledlys. Shellac. Om jeg gjør det har jeg dem lenge.

Gammel 04-05-14, 14:01   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Nå sist brukte jeg to strøk Essie-lakk og en overlakk av ukjent merke som jeg gikk med i en slettetang-gavepakke. Jeg jobber i bhg, vasker hender hele tiden, lager mat hele tiden og har gjort myye arbeid i hagen (med hansker), og lakken holdt i fire dager. Imponert!

Hvilken overlakk kan det ha vert...?

Gammel 04-05-14, 14:02   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Slik neglelakk som man har under ledlys. Shellac. Om jeg gjør det har jeg dem lenge.

Ja, men jeg kan ikke å bytte ut hele neglelakk-parken min til en ny...

Gammel 04-05-14, 18:24   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seche Vite overtak er den beste. Den mener jeg at man skal ha på direkte etter laget før.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 00:58   #17
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Ja, men jeg kan ikke å bytte ut hele neglelakk-parken min til en ny...

Vet noen om shellac kan brukes kun som overlakk? Altså at man kan legge en vanlig neglelakk, og så en geléoverlakk for å "forsegle" fargen?

Gammel 05-05-14, 01:44   #18
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Praktisk talt hvilke som helst neglelakk bør vare opp til en uke uten at man gjør noe spesielt (overlakk, herder og slikt). Det er lett å glemme, men man bør ha rene hender når man begynner, i det minste vent til eventuell håndkrem er trukket godt inn først, tørk godt av neglene med bomullsdott fuktet med aceton og ikke være borti dem med noe som helst (!!!) før neglelakken er påført. Det kan være til hjelp å bli minnet på det helt grunnleggende av og til selv om man egentlig vet det; stelle neglebånd rett etter man kommer ut av badet; fil tørre negler, og husk å tørke av dem med aceton (neglelakkfjerner) før lakk påføres.

Sist redigert av arrow : 05-05-14 kl 01:50.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 09:36   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Seche Vite overtak er den beste. Den mener jeg at man skal ha på direkte etter laget før.

Har bestilt meg denne overlakken nå, så håper jeg den holder på!
(Har ikke bestilt fortynneren, rekner med flasken står seg en liten stund før den begynner å tykne for mye... ?)

Og OPI underlakk.

Gammel 05-05-14, 10:07   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd alt, og da mener jeg virkelig alt, men på mine negler holder neglelakk ikke lenger enn to-tre dager uansett hva jeg gjør. Jeg tror det har noe med at neglene mine er ganske bøyelige, så det sprekker opp ganske kjapt.

Løsningen min er å bruke shellac, men uten farge, som base coat. Dvs. jeg bruker et lag base coat og et lag med top coat med shellac og så legger jeg vanlig lakk over. Da holder den i opptil en uke, mens shellacen varer i to.

Shellac legger jeg selv, hvis ikke kunne dette blitt en veldig dyr løsning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.