Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betyr 17. mai mye for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 01:21   #101
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17. mai mye for deg?

syting og klaging? Mener du at barna mine snikleser på forumet her?

Gammel 19-05-07, 01:31   #102
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

syting og klaging? Mener du at barna mine snikleser på forumet her?

Det er vel små sjanser for at de kan lese, men det kan jo hende at det går noe kommentarer til dine venner da.

Men om du er den eneste i din omgangskrets som synes det er kjedelig, så klarer du kanskje å skjule det for barna dine (flinke deg da).

Kan jo hende at du blir revet med av dine egne barn, slik at du får det gøy selv.

Det hadde vært flott

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:31   #103
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad i 17.mai! Er stolt av hvordan vi feirer nasjonaldagen vår, og kommer nesten i høytidelig stemning.
Var i Paris på den franske nasjonaldagen en gang, og ble trist av å se på militærparaden...!

Barna har store forventninger til 17.mai, og jeg må innrømme at jeg fikk tårer i øynene da den eldste jenta mi gikk i det store barnetoget i Oslo i går, og da hun sang med skolekoret under flaggheisingen på skolen.

Etter potetløp o.l på skolen, pleier vi å feire med gode venner,- og det er kjempekoselig. Dagen gikk i ett fra kl 07 i går, men det var verdt det, og jeg koste meg hvert minutt!!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:35   #104
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av data mannen, her.

Det er vel små sjanser for at de kan lese, men det kan jo hende at det går noe kommentarer til dine venner da.

Men om du er den eneste i din omgangskrets som synes det er kjedelig, så klarer du kanskje å skjule det for barna dine (flinke deg da).

Kan jo hende at du blir revet med av dine egne barn, slik at du får det gøy selv.

Det hadde vært flott

Jeg har ingen interesse av å gi mine barn negative assosiasjoner til en dag de gleder seg til og syns er stat. Egen er jeg, men det finnes da måter for egoisme!

Gammel 19-05-07, 01:35   #105
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17.mai mye for deg?

Klart det. På sikt.

10 år med med klaging og syting over den kjedelige 17. mai, så lærer vel barna litt av sine forbilder (foresatte). Små gryter har også ører vettu. Eller har jeg tatt helt feil om forbilder?

Noen av oss greier å la være å fortelle ungene våre om det hver gang de er opptatt av noe vi selv synes er kjedelig, ser du. Jeg har ikke klaget eller sytt over 17. mai en eneste gang, tror jeg, og i alle fall ikke så sønnen min har hørt det. Og jeg klarer generelt helt fint å glede meg over at han har glede av ting som jeg ikke nødvendigvis er interessert i for min egen del.

Gammel 19-05-07, 01:37   #106
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

det er kjempekoselig. og jeg koste meg hvert minutt!!

Jeg og

Gammel 19-05-07, 01:51   #107
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Noen av oss greier å la være å fortelle ungene våre om det hver gang de er opptatt av noe vi selv synes er kjedelig, ser du. Jeg har ikke klaget eller sytt over 17. mai en eneste gang, tror jeg, og i alle fall ikke så sønnen min har hørt det. Og jeg klarer generelt helt fint å glede meg over at han har glede av ting som jeg ikke nødvendigvis er interessert i for min egen del.

Trur ikke dere synes det er så kjedelig som dere vil ha det til.

Eller går dere rundt med et påklistra smil hele dagen (fra 12-15 timer), mens dere inni dere har det forferdelig kjedelig? Hæ?

Det i for seg må jo gjøre hele 17. mai kjempe spennede, for tenk om noen opptaget at dere egentlig kjedet dere..

Og denne var til deg og sitron..

Gammel 19-05-07, 01:53   #108
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trur ikke dere synes det er så kjedelig som dere vil ha det til.

Du om det.

Gammel 19-05-07, 01:53   #109
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, jeg kan ikke se at den var til meg.

Gammel 19-05-07, 08:28   #110
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme her! Og i år hadde vi faktisk en veldig fin 17. mai som ikke var kjedelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 11:29   #111
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Det er kanskje mulig for ungene å plukke opp holdningene til foreldrene uten at de "sier noe" også? Fetteren til guttungen gledet seg hele uka til å gå i borgertoget med laget sitt, men når søstera mi plutselig fant ut at de ikke gadd, gikk ikke han heller.. Det er små ting som også spiller noen rolle, som også å være aktivt med på leker ol. for de små.
Sønnen min ble spurt av ste-dattera mi hva han hadde gjort idag, da vi hentet henne på kveldinga, og han svarte så fint at han hadde vært sammen med familien. Ikke maste han om å gå rundt i byen etter toget heller. *stolt*.

Gammel 19-05-07, 12:54   #112
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det er kanskje mulig for ungene å plukke opp holdningene til foreldrene uten at de "sier noe" også? Fetteren til guttungen gledet seg hele uka til å gå i borgertoget med laget sitt, men når søstera mi plutselig fant ut at de ikke gadd, gikk ikke han heller..

Å "plutselig finne ut at man ikke gadd" regner jeg absolutt som å "si noe".

Gammel 19-05-07, 12:58   #113
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er av dei som får tårer i augene og høgtidsstemning av 17. mai. Det handlar vel ikkje først og fremst om å feire det urnorske, men det å feire at vi lever i eit fritt land og at vi har det godt. :klisjé: 17. mai er vel den dagen i året eg let sosialisten i meg få ei pause

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 13:03   #114
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

For meg har dagen stor betydning, både på grunn av opprinnelsen, men også som tradisjo. Jeg liker å gjøre ting foreldrene mine gjorde, besteforeldrene mine gjorde og olderforeldrene mine osv. Jeg er veldig glad i tradisjoner.

Jeg gleder meg glugg ihjel til å ta på meg bunaden og ta med familien på en hyggelig festdag. Tog liker jeg også å gå i, og da er det jo greit å være lærer.

Samme her, bortsett fra at jeg ikke er lærer

Jeg blir også litt rørt, norske flagg som vaier i vinden og bjørka grønn og fin Tenker på de før oss, hva de kjempet for, det syntes jeg er viktig å huske på

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 13:53   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer å si til min sønn at Man U-spillere ikke er "domme", men at de bare spiller på litt feil lag. Selvfølgelig klarer jeg å la være å se sur ut 17. mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 13:55   #116
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har et litt dobbelt forhold til 17. mai. På den ene siden så synes jeg feiringen en flott og har et sentimentalt forhold til flagg, bjørk, korps, barnetog og kongen på balkongen. På den andre siden kan jeg ikke fordra store fokemengder, kø og smalltalk.

Som såbarnsforelder føler jeg at jeg blir utfordret på dette, for Snuppa kommer hjem med STORE forventninger til dagen (takk barnehagen!) og jeg får prestasjonsangst. Så da er det bare å hive seg ut i det og stå i kø for is og potetløp, og snakke hyggelig med naboer og barnehageforeldrer... Hva gjør man ikke for barna sine

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:17   #117
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har dere et sterke forhold til denne dagen?

For meg har 17. mai betydd stress, press og angst. Som alenemor til to i "alle år", syntes jeg det var mye jobb og forpliktelser.
Var mye alene også, har en "rar" familie.
Men jeg tvang meg selv til å være sammen med familien til barnas far (han var på kjøret og fikk ikke lov å ha noen kontakt) for barnas skyld.
Men dårlig råd og slit ellers: Jeg er glad jeg er ferdig med det der.
Men det har vært hyggelig for barna, og det er jeg stolt av. Samme som med jul.
Mas, press og stress. Men det gikk.

Nå skal jeg nyte 5 år uten å MÅTTE se barnetog, til barnebarnet mitt begynner på skolen. Da skal jeg/vi stille opp igjen. Selvsagt.

I mellomtiden får de lapskaus og is i hagen hos bestemor og bestefar. Annethvert år hos oss og farforeldrene.

Når det er sagt: Jeg synes det er fint at vi feirer nasjonaldagen vår, og liker å se barnetoget fra Oslo, med kongefamilie og hele pakka.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:54   #118
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker 17.mai.
Synes det er en flott og tradisjonsrik påminnelse om at vi er ett fritt og selvstendig land, og vi har det godt i dette landet.
Jeg begynner å grine bare jeg tenker på Henrik Wergelands "Vi ere en nasjon".
Neste år skal jeg forsøke å overvære kransenedlegging i Trandumskogen der tyskerne henrettet bl.a. flere titalls nordmenn.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 19:11   #119
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

17. mai og det dagen representerer er viktig for meg og betyr mye meg. Rutiner og tradisjoner rundt dagen er derimot ikke veldig viktig for meg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.