Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-14, 17:21   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg synes i grunnen ikke man kan forvente at folk utenfor forum skal tenke og forstå og skjønne hvilke hensyn man burde kunne ta i ulike situasjoner alltid. Mange dyreeiere mener nok at man har tatt nok hensyn når man følger de reglene som er satt, og det er tross alt sånn at allergikere kan forlange dyrefritt fly. Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor enkelte dyreeiere er så redde for å la dyret reise i lasterommet, for meg har det alltid fremstått som en bedre løsning enn kabinen på alle mulige måter bortsett fra prisen, men jeg vet mange ikke er enige med meg. Ingen av disse dyreeierne "insisterer på å ha med seg dyret sitt", de velger et tilgjengelig alternativ som til og med er billigere enn å sende dyret i lasterommet. At de da tenker at allergihensyn er tatt fra flyselskapets side synes jeg ikke er det minste rart. Noen reagerer på dyr, noen på pollen, noen på nøtter, noen på mel og noen på parfyme. Sikkert flere andre ting også. Som de som får vondt i ryggen av å kunne eller ikke kunne lene seg bakover, har klaustrofobi hvis noen lukker igjen vinduene eller får utløst epilepsianfall av filmen man spiller på ipad. Jeg synes ikke man kan forvente av folk at de skal ta hensyn de ikker er bedt om å ta. Derimot synes jeg godt det kan bli forbudt med dyr i kabinen, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er lov. Og hvorfor flyplassene aksepterer det. Man må ta katten ut av buret i sikkerhetskontrollen. Det er en risikosituasjon for å si det forsiktig.

Gammel 08-05-14, 18:15   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor enkelte dyreeiere er så redde for å la dyret reise i lasterommet, .

Noen venner var vitne til utlastingen av dyret sitt i Portugal. Det ble slengt på bagasjebrettet i buret (hivd i luften slik kofferter behandles), og masse kofferter lasset oppå. Hunden var livredd. De tar aldri mer dyr med i lasterom. (Ergo har de begynt å kjøre til Portugal isteden).

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 18:18   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Noen venner var vitne til utlastingen av dyret sitt i Portugal. Det ble slengt på bagasjebrettet i buret (hivd i luften slik kofferter behandles), og masse kofferter lasset oppå. Hunden var livredd. De tar aldri mer dyr med i lasterom. (Ergo har de begynt å kjøre til Portugal isteden).

Det var dårlig behandling. Min erfaring er stikk motsatt, dyrene har blitt veldig godt ivaretatt.

Gammel 08-05-14, 18:20   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det var dårlig behandling. Min erfaring er stikk motsatt, dyrene har blitt veldig godt ivaretatt.

Absolutt dårlig behandling, men det kan de jo ikke garantere seg mot at ikke skjer igjen. Så jeg skjønner at noen er redde for lasterommet.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 18:29   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katta: Jeg ville aldri, aldri utsatt hunden min for å være i lasterommet. Over mitt lik. Da heller kabinen, ut fra dyrevelferdshensyn. Nå gjør jeg ikke det heller, jeg har verken lyst til det eller behov for det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 18:20   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Uff. Høres ikkje ut som noe kjekk opplevelse.

Når jeg henter 8uker gammel valp tar jeg den inn på flyet. Når jeg skal reise med de 5jeg har her som er fra 6mnd og oppover bruker jeg bilen. Rett og slett fordi jeg ikke ønsker å utsette de for å fly under kabinen, da jeg har hørt altfor mange skrekkhistorier.

Dette gjør det selvfølgelig mye mer jobb og skulle reise til Danmark, Finland og England feks med hundene. Men men, jeg er nå glad i å kjøre bil.

Men for en liten tass på 8uker, syns jeg ikke 8-12timer i bil er så kjekt, derfor blir det fly for den krabaten. (Den ene gangen jeg har gjort det på 5år)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.