Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God fiskeoppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 10:14   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God fiskeoppskrift

Har du lyst til å dele en god fiskeoppskrift med meg? Jeg skal være alene med barna noen dager nå og har lyst til å prøve noe nytt. Det trenger ikke være noe komplisert, jeg trenger bare innspill til hva jeg skal handle inn. Er så matlei....

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 10:21   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: God fiskeoppskrift

Hvilken type fisk foretrekker du? Torsk, laks, annet? Kokt/bakt/dampet eller stekt?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 10:23   #3
Cumulus

Cumulus sin avatar

Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hvilken type fisk foretrekker du? Torsk, laks, annet? Kokt/bakt/dampet eller stekt?

Jeg liker alt!

Gammel 10-05-14, 11:10   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad i fiskegrateng med makaroni, fiskepinner, fiskekaker, fiskeboller, engelsk fish pie, carbonara med fisk og skalldyr, thai green curry wok med laks, breiflabb eller steinbit. Alt hjemmelaget selvsagt!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 11:11   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Og kedgeree.

Gammel 10-05-14, 18:56   #6
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg lager fiskenuggets:

Torsk i passe, store biter.
Egg piska lett saman med nokre dæsj sweet chili saus.
Knust nachos.

Dypp i egg, rull i nachos og steik i god olje.

Server med steikte potetbåt med salt og timian, og salat.

Gammel 11-05-14, 00:48   #7
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Denne synes vi er veldig god (fra "Den blårutete kokeboken", tror jeg det var):
200 g torskefilet
1/2 purre
1/2 gul paprika
1/2 rød paprika
1 dl creme fraiche
1/2-1 ss sweet chilli
1/2 dl grønnskabuljong (terning + vann)
1/2 ss revet ingefær
salt
pepper
olje

Strimle purre og paprika og fres dem i litt olje i en lav, vid panne
(traktørpanne). Bland i creme fraiche, chillisaus, buljong og ingefær.
La det småkoke i 5 minutter. Skjær fisken i biter og legg den i
sausen, la trekke i 5-10 minutter, til fisken er ferdig. Smak til med
salt og pepper. Serveres med ris og litt salat.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 14:44   #8
Cumulus

Cumulus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg er glad i fiskegrateng med makaroni, fiskepinner, fiskekaker, fiskeboller, engelsk fish pie, carbonara med fisk og skalldyr, thai green curry wok med laks, breiflabb eller steinbit. Alt hjemmelaget selvsagt!

Har du oppskrifter?

Gammel 11-05-14, 15:31   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Har du oppskrifter?

Her er noen av oppskriftene jeg bruker:
Fiskegrateng

Carbonara
Bruker denne oppskriften og så tilsetter jeg bare det jeg har av skalldyr og fisk(kokt).

Fiskekaker

Fiskeboller har jeg aldri laget selv, men jeg liker fiskeboller fra butikk så jeg regner med at hjemmelagde sikkert er enda bedre.

Fiskepinner lager jeg på slump. Dypper fiskestykker i egg og så i mel blandet med salt, pepper, og finmalte cashewnøtter. Man kan også bruke knuste cornflakes. Steker de i ovenen til de er lysebrune og sprø. Veldig godt sammen med ovnsbakte potetbåter med salt, pepper, hvitløk og timian.

Thai green curry lager jeg og på slump. Steker fiskebiter og tilsetter diverse grønnsaker/wokblanding. Til slutt curry paste og kokosmelk.

Gammel 11-05-14, 17:27   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Enkel hverdagsrett som vi brukte mye før (litt lei av den nå, men den er veldig enkel å lage og smaker godt):

Finsnitt en purre og ha i bunnen av en smurt ildfast form.
Fordel laks eller torsk (eller annen fisk, gjerne blandet) i små terninger over.
Fordel et par tomater skåret i tynne skiver over.
Hell over melk og/eller fløte iblandet litt sennep og salt og pepper.
Ha over litt revet ost, gjerne parmesan.

Gratineres på ca 200 grader i stekeovn i 15-20 min.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 22:29   #11
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi digger denne retten: http://trinesmatblogg.no/2012/02/23/...at-og-dillsaus

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 22:34   #12
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Den her går rett hjem hos ungene:

Ha en boks hakkede tomater i en kjele sammen med salt, pepper, hvitløk og ev andre krydder. La den koke på svak varme ca 10 minutter. Smør en ildfast form, legg i et tint torskeblokk (eller fersk torsk) og hell tomatsausen over. I ovnen ca 25 minutter på 180-200 grader. Serveres med poteter eller ris. Superenkelt og godt.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.