Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken telefon skal jeg velge?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-14, 17:14   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken telefon skal jeg velge?

Jeg skal ha ny telefon. Jeg kan velge hvilken som helst, men jeg vil ikke ha iPhone. De sterkeste kandidatene er Samsung Galaxy S5 og Sony Xperia Z2.
Hvilken bør jeg velge, og hvorfor?

Gammel 09-05-14, 17:30   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken telefon skal jeg velge?

Neste gang skal jeg ha Samsung. For å kunne se film. Har ikke vurdert den andre her. Men IPhone utgår for meg pga tungvint til film.

Gammel 09-05-14, 17:35   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har LG G2. Fornøyd. Lurer på om jeg ville vurdert den nye HTC one -modellen (8?) nå, den er jo lekker, i motsetning til de andre Androidtelefonene.

På jobben min kan vi ikke synce Sony Xperia-telefonene mot office/outlook, de har visstnok fjernet noen av sikkerhetssystemene i Android. Verdt å sjekke hvis du er avhengig av mail på telefonen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 17:59   #4
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trulte: når du ser film, hvilken tjeneste bruker du? Hvorfor trenger du Samsung til det?

Jeg har trykket litt på den nye HTC'en, men jeg liker den ikke. :rar:
Det kommer vel en ny LG snart, G3. Bør jeg vurdere den? Jeg kjenner ikke LG i det hele tatt.
Vi får synke Xperia, så det er ikke en problemstilling hos oss.

Gammel 09-05-14, 23:07   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Xperia, har prøvd samsung S4 men ble ikke venner med verken kamera eller en del av funksjonene.

Gammel 09-05-14, 23:29   #6
Molly

Molly sin avatar

Standard

Jeg har S4 nå og jeg tror jeg har lyst på noe annet enn Samsung. Kanskje det blir en Z2.

Gammel 10-05-14, 11:39   #7
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har LG G2. Fornøyd. Lurer på om jeg ville vurdert den nye HTC one -modellen (8?) nå, den er jo lekker, i motsetning til de andre Androidtelefonene.

LG G2 er en god telefon som gir mye for pengene. Det jeg spesielt liker med den er batteritiden.

Gammel 10-05-14, 11:44   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Xperia Z2, uten tvil. Xperia er den beste telefonen jeg noensinne har hatt.

Gammel 10-05-14, 15:17   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har s4 pluss nå, den knuste etter kun tre uker. Så den tåler ikke så mye. Ellers er jeg fornøyd med telefonen så langt.

Har ikke prøvd annet en htc for noen år siden. Den var jeg også fornøyd med.

Gammel 10-05-14, 15:45   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Trulte: når du ser film, hvilken tjeneste bruker du? Hvorfor trenger du Samsung til det?

Jeg har trykket litt på den nye HTC'en, men jeg liker den ikke. :rar:
Det kommer vel en ny LG snart, G3. Bør jeg vurdere den? Jeg kjenner ikke LG i det hele tatt.
Vi får synke Xperia, så det er ikke en problemstilling hos oss.

Du kan streame feks fra netflix. Samsung støtter flere filformat enn I-dingser, som ikke er brukanes til så mye uten å stresse.

Gammel 10-05-14, 17:12   #11
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ja, skal man se filmfiler i diverse formater har jo iOS vært ganske håpløst i mange sammenhenger. Men VLC i iOS løser vel en del av problemet?

Ellers kjekt å kunne bruke USB2Go-minnepinner på Android-enheter. Altså minnepinne med micro-USB-kontakt og vanlig usb-kontakt. Rask å enkel løsning hvis man skal ha noen filer tilgjengelig på telefonen, uten å måtte overføre dem til telefonen.

(Personlig ble det ellers til at jeg bestilte Xperia Z2 nå ved jobbskifte. Hvilket i praksis betyr at jeg også har en 5-6 mnd LG G2 32GB til salgs hvis noen skulle være interessert :-) )

Gammel 10-05-14, 17:47   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Samsung s 5. Jeg hadde s2, nå har jeg s4 active.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 18:16   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samsung. Bare fordi det er sånn, rett og slett

Gammel 11-05-14, 02:42   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg har s4 pluss nå, den knuste etter kun tre uker. Så den tåler ikke så mye. Ellers er jeg fornøyd med telefonen så langt.

Har ikke prøvd annet en htc for noen år siden. Den var jeg også fornøyd med.

Og jeg mistet min S4 fra tribunen og rett ned på håndballbanen - ca 4 meter. Den slo seg ikke av en gang. Ikke problemer med den i ettertid. Jeg anbefaler Samsung.

Gammel 11-05-14, 09:33   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg bytta fra Samsung til Sony sist og har ikke angret. Mannen har s4 aktive og vil mye heller ha min z1.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:31   #16
Molly

Molly sin avatar

Standard

Det blir en hvit z2. Jeg skal bestille den i morgen.
Egentlig så er jeg strålende fornøyd med S4'n min, og har pussig nok ikke noe spesielt ønske om en ny telefon. Jeg er dingsegeek og har tidligere alltid kastet meg over muligheten til å få ny telefon som jeg kan utforske og leke med. Eneste jeg misliker med S4 er alle Samsungappene som jeg ikke bruker til noe og som ikke har vært mulig å avinstallere, men nå har jeg funnet ut hvordan jeg deaktiverer dem så nå ligger de ikke lenger i App-listen min.
Det eneste jeg egentlig savner nå er et mye bedre batteri, et som ikke trenger å lades daglig. Men det får jeg neppe på enda et år eller tre.

Gammel 11-05-14, 15:16   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk Z2 på mandag og vi jobber fortsatt med å bli venner (hatt eplefon i mange år), den er uvant stor bla., men virker veldig god. Liker mer og mer!

Gammel 23-09-14, 23:55   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar opp denne, da jeg står i fare for å måtte kjøpe meg ny
Er det samsung jeg går for? Eller sony?

Gammel 24-09-14, 00:56   #19
Molly

Molly sin avatar

Standard

Jeg er veldig godt fornøyd med Sony. I morgen kommer Z3 i butikken, hvis jeg skulle hatt ny nå så hadde det blitt den.

Gammel 24-09-14, 02:24   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Samsung, enkelt og greit

Har S5 nå. Hadde først S2, så S3 og nå denne. De tre beste telefonene jeg har hatt.

Kjenner ikke til nyere Sony, men tidligere modeller fikk meg til å rømme fra det merket.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.