|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Natreen søtningsmiddelTenkte forsøke å bake med dette i stedet for sukker. Er det noen som vet hva måleforholdet er ift sukker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Natreen søtningsmiddelNei, og det er ikke det du spør om så jeg beklager på forhånd, men jeg ville forsøkt det meste annet før Natreen, må jeg innrømme. Jeg klarer ikke ettersmaken, og foretrekker både stevia, sukralose, sukrin osv.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Natreen søtningsmiddelHva er måleforholdet på det Acsa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Audacious
|
![]() Sv: Natreen søtningsmiddelDet varierer, men f.eks så er Splenda (utblanda sukralose) 10 ganger søtere enn sukker (ren sukralose er vel 600 ganger søtere). Husk at de kunstige søtningsstoffene ikke har samme egenskapene som sukker, kun søtsmaken. Dvs at de ikke mater gjær, glasserer, endrer konsistensen osv.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Natreen søtningsmiddelHar du tilfeldigvis noen gode oppskrifter på sjokoladekake uten sukker og hvete? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Natreen søtningsmiddelJeg vet bare at mamma bruker splenda, ikke natren til baking, det funker ikke. Også har hun ca halvparten sukker.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Natreen søtningsmiddelJeg synes stort sett alt av søtning smaker fælt, og foretrekker å søte med vaniljeekstrakt, banan eller kokossukker. Bruker mindre av kokossukker enn av vanlig, men det er vel egentlig 1:1. Jeg er ikke så søtglad, da. Det svarte i grunnen ikke på det du lurte på.
![]() |
|
|