|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#164 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistisk russekortMottek gjerne ein prikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Rasistisk russekortKan det regnes som privat ytring når man trykker det opp på kort beregnet på distribusjon? De færreste har vel tenkt å beholde bunken til egen fornøyelse?
![]() |
![]() |
#168 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Rasistisk russekortJeg tar også gjerne en prikk på russekortteksten.
![]() |
![]() |
#171 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Rasistisk russekortNei fy, så stygt!
![]() |
![]() |
#172 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Rasistisk russekortJeg vil gjerne også lese. Mine barn har fått strenge formaninger om å holde seg unna russ under barnetoget og fikk til svar at "Russekort er teit, mamma" (sitat niåringen). "Ja, russen bare drikker seg fulle og plager andre" (sitat tolvåringen). Så da satser jeg på at de holder på disse holdningene i mange år til. Og deres evt. framtidige russekort vil bli korrekturlest og må godkjennes av mamma ja! :kjiping:
![]() |
#173 |
snur
|
![]() Sv: Rasistisk russekortJeg spurte ungene hva de hadde sagt om de hadde fått et sånt russekort. 10-åringen "hadde kastet det", 12-åringen "revet det i stykker og hvis jeg hadde vært tøff hadde jeg nok sagt noe til russen som ga det også, men jeg er en pingle så det hadde jeg sikkert ikke gjort"
![]() |
#174 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Rasistisk russekort
Det var jo kjempefine holdninger som er verdt å ta vare på.
![]() |
#175 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Rasistisk russekort
Altså, jeg mener ikke det er greit å dømme grupper, men at barna ikke liker at man skal plage andre, drikke seg fulle og ha det moro på andres bekostning har jeg ingen problemer med at de beholder. Og holdningene kommer ikke hjemmefra for å si det slik, for vi har verken snakket om russ, alkohol el.l med dem, det har ikke vært tema i det hele tatt før vi tok opp det med russekort i barnetoget fordi det er oppfordret til det fra lærere og FAU. Og at barna sier det på sin måte er også helt greit, da jeg vet at dette ikke er holdninger de har fått inn fra oss, men som de har skaffet seg på annet vis via venner, egne observasjoner osv. Jeg forventer ikke at de skal legge inn vendinger om forbehold om at det ikke gjelder alle når de svarer på slike ting hjemme, da jeg ellers vet at de er meget fordomsfrie og åpne barn. Men at de ikke liker fyll og fanteri på generelt grunnlag setter jeg stor pris på. Om det kommer av at vi foreldrene ikke drikker og at de derfor ikke er vant til å se det i særlig grad kan selvfølgelig være bidragende til at de selv ser at man forandrer oppførsel og gjerne ikke til det bedre.
![]() |
#176 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Rasistisk russekortSå jeg vet litt mer om hva som diskuteres/: Er noen snille og sender meg teksten på kortet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rasistisk russekortJeg vil også gjerne lese det.
![]() |
#179 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistisk russekort |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Rasistisk russekortDette var såpass lavmål at jeg ble direkte skuffet over denne ungdommen. Så bra at du ga beskjed, Pelle! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|