Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasistisk russekort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 15:07   #161
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rasistisk russekort

Kan noen andre sende til meg?

Gammel 12-05-14, 15:07   #162
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre enn Pelle, altså, som ikke får sendt.

Gammel 12-05-14, 15:40   #163
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Andre enn Pelle, altså, som ikke får sendt.

Har prikket.

Gammel 12-05-14, 16:59   #164
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mottek gjerne ein prikk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 17:15   #165
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror jeg vet hvilken "vits" det er, men lurer litt... Kunne jeg fått en prikk?

Gammel 12-05-14, 17:28   #166
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Mottek gjerne ein prikk.

Du har fått prikk

Gammel 12-05-14, 19:13   #167
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det regnes som privat ytring når man trykker det opp på kort beregnet på distribusjon? De færreste har vel tenkt å beholde bunken til egen fornøyelse?

Gammel 12-05-14, 19:24   #168
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar også gjerne en prikk på russekortteksten.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 19:25   #169
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg tar også gjerne en prikk på russekortteksten.

prikk sendt.

Gammel 12-05-14, 19:37   #170
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg også.

prikk sendt

Gammel 12-05-14, 19:50   #171
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Nei fy, så stygt!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:49   #172
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil gjerne også lese. Mine barn har fått strenge formaninger om å holde seg unna russ under barnetoget og fikk til svar at "Russekort er teit, mamma" (sitat niåringen). "Ja, russen bare drikker seg fulle og plager andre" (sitat tolvåringen). Så da satser jeg på at de holder på disse holdningene i mange år til. Og deres evt. framtidige russekort vil bli korrekturlest og må godkjennes av mamma ja! :kjiping:

Gammel 12-05-14, 21:59   #173
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg spurte ungene hva de hadde sagt om de hadde fått et sånt russekort. 10-åringen "hadde kastet det", 12-åringen "revet det i stykker og hvis jeg hadde vært tøff hadde jeg nok sagt noe til russen som ga det også, men jeg er en pingle så det hadde jeg sikkert ikke gjort"

Gammel 12-05-14, 22:25   #174
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg vil gjerne også lese. Mine barn har fått strenge formaninger om å holde seg unna russ under barnetoget og fikk til svar at "Russekort er teit, mamma" (sitat niåringen). "Ja, russen bare drikker seg fulle og plager andre" (sitat tolvåringen). Så da satser jeg på at de holder på disse holdningene i mange år til. Og deres evt. framtidige russekort vil bli korrekturlest og må godkjennes av mamma ja! :kjiping:

Det var jo kjempefine holdninger som er verdt å ta vare på. Jeg syns det er ganske fordomsfulle utsagn (som er helt forståelig at kan komme fra barn) som jeg faktisk ville hatt en oppklarende samtale med ungene om. Det stemmer absolutt ikke og jeg hadde ikke ønsket at mine barn skulle holdt på slike holdninger til en hel gruppe mennesker. Det stemmer for en del, men det stemmer ikke på alle, langt derifra vil jeg si.

Gammel 12-05-14, 22:49   #175
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det var jo kjempefine holdninger som er verdt å ta vare på. Jeg syns det er ganske fordomsfulle utsagn (som er helt forståelig at kan komme fra barn) som jeg faktisk ville hatt en oppklarende samtale med ungene om. Det stemmer absolutt ikke og jeg hadde ikke ønsket at mine barn skulle holdt på slike holdninger til en hel gruppe mennesker. Det stemmer for en del, men det stemmer ikke på alle, langt derifra vil jeg si.

Altså, jeg mener ikke det er greit å dømme grupper, men at barna ikke liker at man skal plage andre, drikke seg fulle og ha det moro på andres bekostning har jeg ingen problemer med at de beholder. Og holdningene kommer ikke hjemmefra for å si det slik, for vi har verken snakket om russ, alkohol el.l med dem, det har ikke vært tema i det hele tatt før vi tok opp det med russekort i barnetoget fordi det er oppfordret til det fra lærere og FAU. Og at barna sier det på sin måte er også helt greit, da jeg vet at dette ikke er holdninger de har fått inn fra oss, men som de har skaffet seg på annet vis via venner, egne observasjoner osv. Jeg forventer ikke at de skal legge inn vendinger om forbehold om at det ikke gjelder alle når de svarer på slike ting hjemme, da jeg ellers vet at de er meget fordomsfrie og åpne barn. Men at de ikke liker fyll og fanteri på generelt grunnlag setter jeg stor pris på. Om det kommer av at vi foreldrene ikke drikker og at de derfor ikke er vant til å se det i særlig grad kan selvfølgelig være bidragende til at de selv ser at man forandrer oppførsel og gjerne ikke til det bedre.
Men jeg har ikke tenkt å forherlige russetida annet enn det vi allerede har snakket om, og det er at det er en feiring av at man er ferdig med mange års skolegang og at man velger å feire det på ulik måte.

Gammel 13-05-14, 06:32   #176
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Så jeg vet litt mer om hva som diskuteres/: Er noen snille og sender meg teksten på kortet?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 07:57   #177
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil også gjerne lese det.

Det behøves en debatt rundt dette. I dag digitaliseres det meste, så selv om det "bare" var en tankeløs "humoristisk" ytring, så vil det kunne hefte ved vedkommende for alltid. Håper skolen tar dette seriøst. Synes det var en god ide å sende det til kunnskapsministeren.

Gammel 13-05-14, 08:05   #178
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil gjerne ha prikk.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:43   #179
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Så jeg vet litt mer om hva som diskuteres/: Er noen snille og sender meg teksten på kortet?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg vil også gjerne lese det.

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Vil gjerne ha prikk.

Jeg har prikket dere.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:49   #180
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Dette var såpass lavmål at jeg ble direkte skuffet over denne ungdommen. Så bra at du ga beskjed, Pelle!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.