Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Da har jeg og kjøpt meg Mei Tai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 09:53   #1
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Stort smil

Da har jeg og kjøpt meg Mei Tai

Hadde Baby Bjørn til Mathias og brukte den kanskje to ganger, for jeg syns den var skikkelig tungvindt å bruke i tillegg til at han satt så knøvlete i den, syns jeg, at jeg ble bekymret for ryggen hans. Savnet i grunn ikke noen bøæredings, heller. Men nå - med to barn, så syns jeg det hadde vært veldig greit å slippe å dra med vogn over alt. I tillegg har jeg nok blitt litt påvirket av alle fornøyde bærere her inne. Hannah er jo 5 måneder nå, men hun er jo ikke så veldig stor, så jeg får vel brukt den en stund alikevel ?

Gleder meg litt til min splitter nye Baby Hawk - Tamari Plum ankommer fra Lotusbarn

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 10:17   #2
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Da har jeg og kjøpt meg Mei Tai

Gratulerer! Du kan bruke mei taien din minst like lenge som du kunne brukt en bæremeis, så denne får du sikkert glede av lenge.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 10:19   #3
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Da får vi jo brukt den ganske mye. Er de veldig kompliserte å ta av/på?

Gammel 19-05-07, 10:25   #4
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ligger mange instruksjoner her - det kan se komplisert ut, men det er lett når du først har prøvd et par ganger. Det er vel ryggbæring som er mest aktuell for deg, da er denne kanskje den enkleste. (Jeg krysser ikke foran, men avslutter med tibetansk knyting - jeg liker komforten bedre.)

Sist redigert av mehmet : 19-05-07 kl 10:31. Årsak: Endret link.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 10:27   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mei tai er veldig enkel å ta av/på. Du prøver deg frem til den knytemetoden som passer best for deg, men den er enklere enn en BB, vil jeg påstå.

Gratulerer med godt kjøp.

Gammel 19-05-07, 10:36   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer!

Takk til mehmet for knytteanvisningene. Jeg skal nemlig levere fra meg min første selvsydde Mei Tai i dag og hadde tenkt å lete opp linker tll hun som skal ha den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 10:41   #7
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Standard

Oj, ja her er det masse å prøve seg frem på. Takk for svar og tips!
En bæredings blir nesten uunnværlig når vi skal kjøre fra Calais og hjem i sommer, så vi slipper å pakke ut vognen av bilen hver gang vi vil stoppe. Gleder meg til å prøve den

Gammel 19-05-07, 17:47   #8
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Da har jeg og kjøpt meg Mei Tai

Baby hawk'en er kjempegod!
Jeg bruker fortsatt min til snuppa på 3,5 år

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:54   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Da har jeg og kjøpt meg Mei Tai

Du får stikke bortom meg for litt "live" instruksjoner, vi har brukt MT i halvannet år, til stor glede for alle parter.

Gammel 19-05-07, 20:01   #10
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du får stikke bortom meg for litt "live" instruksjoner, vi har brukt MT i halvannet år, til stor glede for alle parter.

Det hørtes ut som en god ide . God unnskyldning til å treffes også. tar en tur etter 1. Juni (les:innlevering av hjemmeeksamen), jeg. Greit å få dreisen på dette før ferien!

Gammel 19-05-07, 21:49   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Babyhawk på vei til meg også. Testet en MT på bæretreff nylig og det var jo utrolig enkelt og godt å bære i. Spent på hvordan det blir å bære storesøster i den. Må jo prøve det også.

Gammel 20-05-07, 19:52   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Da får vi jo brukt den ganske mye. Er de veldig kompliserte å ta av/på?

Det er enklere enn det kan se ut som. Til Babyhawk følger det med en ganske god bruksanvisning også. Jeg liker veldig godt knytemetoden de bruker i den når jeg skal ha lillegutt foran, bortsett fra at jeg tvister (tvinner) stroppene på ryggen hans, tar stroppene under bena hans og knyter bak, istedenfor å knyte under rompa hans og ta stroppene bak. Du kommer helt sikkert til å bli fornøyd. Babyhawk (eller toddlerhawk som jeg har som er litt lenger i panelet) er den beste MeiTai jeg har prøvd til nå, og tror det er en 10-12 forskjellige jeg har prøvd nå på div. treff og hos venninner.

Kan jo bare fortelle om en nabo av meg som aldri kunne bære i Baby Bjørn pga. bekkenet og klaget over at hun fikk vondt i ryggen av å bare bruke den noen få minutter. Når hun fikk prøve min Babyhawk så skulle hun ha en sånn på dagen, og kan bære tulla si lenge uten å merke noe i bekkenet eller andre vondter. Jeg kan bære gutten min på snart 10 kg i flere timer uten å bli sliten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:02   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er også veldig fornøyde med Babyhawk - selv om jeg så langt bare har brukt den til min bittelille som sitter i froskestilling i den fortsatt. Gleder meg til han blir så stor at han kan få beina ut på siden og det blir lettere å bære.

Gammel 01-05-10, 13:00   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Linken til Tettinntil virker ikke. Kan noen komme med en lettfattelig knyteanvisning for magebæring?

Gammel 01-05-10, 13:01   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her finner du instruksjonsvideoer for både rygg- og magebæring med babyhawken. http://www.babyhawk.com/Instructions/

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 13:03   #16
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Linken til Tettinntil virker ikke. Kan noen komme med en lettfattelig knyteanvisning for magebæring?

http://dotedot.com/index.php?main_pa...id=3&chapter=0

Gammel 01-05-10, 13:04   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

http://tettinntil.creocommunico.com/...meitaimage.php

Gammel 01-05-10, 13:06   #18
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Selv jeg får det til.

Gammel 01-05-10, 13:25   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er kjempefornøyd med vår Baby Hawk. Jeg bærer på ryggen, nå som Hassel er to år. Jeg har også bært 4-åring på ryggen i den, i et nødstilfelle.

Jeg bruker en teknikk som ikke innebærer kasting eller slenging, og heller ikke skyving på hofta, men rett og slett holder ungen fast i en løkke av MT-stroppene (under armene på ungen), og løfter ham forsiktig over på ryggen før jeg knytter fast. Jeg ser litt teit ut der jeg står med skulderstroppene klemt mellom knærme mens jeg knyter magestroppene, men men.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 22:23   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Knytinga var grei skuring.
Men ungen trivdes like dårlig i Meitai som han har gjort i Moby og Babybjörn og stort sett alle andre bæreanretninger.
Helt vanvittig rasende ble han ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.