Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 14:24   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?

Hehe, gøyal tanke!

Jeg måtte nok bodd i et samfunn der menn og kvinner var nogenlunde likestilte. De fantes vel inni urskogen i amazonas eller Australia eller sånt? :håpefull:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:32   #22
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Tanken på fremtiden er på et vis besnærende, synes jeg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:47   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke se for meg at jeg hadde passet inn noe sted i noen tid.
Men det er jo en spennende tankelek.

Gammel 13-05-14, 14:52   #24
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne vært orakelet i Delfi! Jeg skulle vært av den lærde typen, og alltid svart i heksameter.

Sitat:

Though little is known of how the priestess was chosen, the Pythia was probably selected, at the death of her predecessor, from amongst a guild of priestesses of the temple. These women were all natives of Delphi and were required to have had a sober life and be of good character. Although some were married, upon assuming their role as the Pythia, the priestesses ceased all family responsibilities, marital relations, and individual identity. In the heyday of the oracle, the Pythia may have been a woman chosen from an influential family, well educated in geography, politics, history, philosophy, and the arts. During later periods, however, uneducated peasant women were chosen for the role, which may explain why the poetic pentameter or hexameter prophecies of the early period, later were made only in prose. Often the priestesses answers to questions would be put into hexameter by a priest.

:opptrer uansett som orakel på daglig basis:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:02   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke vært altfor mektig. De tsjoppet jo av hoder for et godt ord om det var maktfordelingsissues.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:07   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Siden generelle rettigheter hadde vært bare så der så skulle jeg iallefall vært rik. Jeg har jo en forkjærlighet for britisk overklasse og ser for meg selv i flott kjole vandrende rundt på et gods med enorme mengder te, portvin og kjeks innabords. Er jo helt galskap hvordan de både utnyttet andre land og omliggende småbønder og slikt, men regner med jeg hadde sett på det som en naturlig rangordning. Og siden jeg var mye greiere med mine undersåtter enn andre så var jo det et steg i riktig retning

Som liten var jeg enormt opptatt av suffragettene og de var de store heltene. Drømte om å få oppleve det. I realiteten er jeg ganske komfortorientert og er sjeleglad for at noen har tatt den kampen!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:08   #27
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne vært heksedoktor hvorsomhelst og nårsomhelst. En mannlig sådan, må jeg dessverre si.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:11   #28
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, hvis jeg hadde plassert meg på 1930-tallet kunne jeg vært rimelig sikker på å være den som fikk tatt patent på limpistol. Det kunne vært noe!

Ellers? Som relativt frittalende og egenrådig kvinne ville jeg hatt gode muligheter til blitt brent som heks eller sperret inne på asyl opp igjennom, så jeg tror jeg skal være glad jeg lever akkurat her akkurat nå.

Gammel 13-05-14, 15:12   #29
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne vært 20 år i 1968. Skikkelig misunnelig på foreldrene mine i grunnen.

Og så synes jeg nesten synd på svigers som var unge da, men valgte å leve som sine besteforeldre, sånn omtrent.

Gammel 13-05-14, 15:13   #30
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg skulle gjerne vært 20 år i 1968.

Å, ja, jeg også!

Gammel 13-05-14, 15:14   #31
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg skulle gjerne vært 20 år i 1968. Skikkelig misunnelig på foreldrene mine i grunnen.

Jaaaa!!

Ellers ville jeg i alle fall vært mann. Vikingtiden?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:18   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg er ganske fysisk og praktisk av meg og temmelig sjefete, så hadde nok alt som innebar en viss makt og posisjon fungert greit, storbondekone med digert stabbur, mange tjenestefolk og et svært nøkleknippe ville fungert greit. I såfall en av en mange mange hundreårig ubrutt rekke av damer med nøkleknipper og say so.

I familien min var de veldig tidlig ute med å utdanne damene også, så jeg hadde forsåvidt kunne kose meg på 20- og trettitallet som en av svært få kvinnelige studenter på Blindern.

Så lenge man er rik og har en posisjon, så er de fleste perioder materielt sett uproblematiske som kvinne, bortsett fra de livsfarlige barnefødslene. Men ellers er det best å leve nå. :historiker:

Jeg liker prevensjon, abortlov, skilsmissemulighet, utdanning, barnetrygd, vaskemaskiner, oppvaskmaskin, butikker, lønn og fritid. Alt dette er jo mer eller mindre ukjente størrelser for mange kvinner i verden nå og i Norge for bare 50 år siden (eller mindre i noen tilfeller).

Gammel 13-05-14, 16:34   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Siden generelle rettigheter hadde vært bare så der så skulle jeg iallefall vært rik. Jeg har jo en forkjærlighet for britisk overklasse og ser for meg selv i flott kjole vandrende rundt på et gods med enorme mengder te, portvin og kjeks innabords. Er jo helt galskap hvordan de både utnyttet andre land og omliggende småbønder og slikt, men regner med jeg hadde sett på det som en naturlig rangordning. Og siden jeg var mye greiere med mine undersåtter enn andre så var jo det et steg i riktig retning

Kunne også klart meg en stund med fine kjoler og gods og high tea og portvin. Selv om jeg ikke ser for meg at de korsettene er altfor behagelige, så er jo kjolene vidunderlige. Jeg kunne gått rundt med staffeliet mitt og malt bilder på heden, og sittet på benker i det grønne og lest bøker. Skulle gått helt fint. Og siden jeg var heltinnen fikk jeg naturligvis gifte meg med akkurat den kjekke helten jeg ville, og absolutt ikke bli tvangsgiftet til en gammel gris.

Sist redigert av Filifjonka : 13-05-14 kl 18:42.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 16:42   #34
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Siden generelle rettigheter hadde vært bare så der så skulle jeg iallefall vært rik. Jeg har jo en forkjærlighet for britisk overklasse og ser for meg selv i flott kjole vandrende rundt på et gods med enorme mengder te, portvin og kjeks innabords. Er jo helt galskap hvordan de både utnyttet andre land og omliggende småbønder og slikt, men regner med jeg hadde sett på det som en naturlig rangordning. Og siden jeg var mye greiere med mine undersåtter enn andre så var jo det et steg i riktig retning!

Der er jeg også (jeg har sannsynligvis sett for mye på Downton Abbey). Men jeg hadde måttet ha noe nyttig å gjøre, så jeg håper jeg kunne tatt del i driften av godset.

Gammel 13-05-14, 18:30   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden folk flest er et produkt av sin tid, så hadde jeg selvsagt klart meg godt i en hvilken som helst tid, gitt tilstrekkelige ressurser og gode nok levekår.

Skulle jeg forflyttet den jeg er i dag inn i en annen tidsalder, kan jeg ikke komme på noen tid eller sted der jeg ville klart meg. Jeg ville vel blitt brent på bål, steinet, utstøtt eller foraktet i nær sagt en hvilken som helst tidsalder frem til rundt 1970.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 18:59   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde passet godt inn i USA på 50-60-tallet. Helst i øvre middelklasse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 19:13   #37
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gjort meg som skikkelig 50-talls husmor. *flau*

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 23:26   #38
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Steinalderen.

Tenk å kunne sprade rundt sånn dagen lang!

Eller kanskje i Ringenes herre-tidsalderen.
Jadda, evig drømmer ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 23:33   #39
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Okei, når du først er inne på slik, frukt: Jeg kunne vært Bond-pike, uansett tid og sted, men bare av typen med kniv og/eller pistol!

Gammel 13-05-14, 23:39   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vært Storm O'Malley, irsk villkatt og adelskvinne som brøt alle konvensjoner og ledet min klan i krig mens jeg kuet min engelske adelsmannbeiler med gnistrende øyne og heftig temperament!

Det var Superstjernescenarios vi snakket om, ja?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.