|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Toro langpanne gulrotkakeJeg har fått i oppgave å bake en langpanne gulrotkake til snuppas fotballkamp i morgen. På grunn av stramt tidsskjema vurderer jeg å ta en kjapp løsning, men smaker Toro sin gulrotkake greit nok og holder den seg saftig nok til i morgen kveld? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Toro langpanne gulrotkakeJeg aner ikke noe om Toro sin versjon. Men kaka under blir alldeles nydelig og er laget i en fei. Det som tar desidert lengst tid er å rive gulrøttene. Jeg har pleid å lage den i rundform, men har også laget den i langpanne. Da blir den bare litt lavere, og må følgelig stekes kortere enn det som står i oppskriften.
|
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toro langpanne gulrotkakeGulrotkaka til Toro er ikkje så aller verst. Om du lagar glasuren sjølv (Philadelfiaost, melis og litt sitron eller noko sånt), så er det ikkje så lett å kjenne forskjellen heller. Sjølvsagt er heimelaga gulrotkake best, men Toro funkar den. Den verste jobbben med gulrotkake er alle gulrøtene som må skrellast og raspast, samt all oppvasken.
|
|
|
#4 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Toro langpanne gulrotkakeToro gulrotkake er helt greit. Riv et par gulerøtter og hiv oppi. Siden kaken skal være med på fotballen ville jeg vurdert bare melis på toppen.
|
|
|
#5 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Toro langpanne gulrotkake
Melis på gulrotkake?
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Toro langpanne gulrotkakeTakker for svar og oppskrift. Det tar jo ikke så mye lengre tid å lage ordentlig hjemmelaget da, så kanskje jeg går for Tjorven sin kake. Får se hva jeg gjør, men må si meg enig i at ostekremen er det som gjør den digg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Toro langpanne gulrotkakeDen er overraskende god faktisk, den ferdigposen der!
|
|
|
#8 |
|
superbruker
|
Sv: Toro langpanne gulrotkakeJeg pleier å lage Toro sin gulrotkake. Den holder seg saftig og fin i flere dager. Jeg bytter ut olja med smeltet smør. Til topping pleier jeg å bruke melis, to nøytrale oster, smør og litt vaniliesukker. Alle spørr om oppskriften.
|
|
|
#11 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Toro langpanne gulrotkakeJeg bakte Tjorven sin gulrotkake i går og det er uten tvil den beste gulrotkaka jeg har smakt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
En som trener
|
Tjorven eller andre, kan denne kaka lages torsdag (ettermiddag) når den skal spises lørdag (morgen) (uten å fryses i mellomtiden)? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Toro langpanne gulrotkakeToro sin er god, bruker smeltet smør og ikke olje og lager oste-meliskrem. Litt kardemomme. Fikk en gang spørsmål fra en hel avdeling (ok, damene Ihvertfall) om oppskriften når jeg sendte den med mannen...
|
|
|
#14 |
|
Dig for victory!
|
Ja, helt klart, den holder seg fint i kjøleskap i flere dager. Jeg lager alltid Tjorvens, veldig god!
|
|
|
|
#16 |
|
En som trener
|
Bra, takk for svar! Den er i ovnen nå (og skal bli 17. mai-frokost).
Interessant! Kan tenke meg det bringer ut sødmen enda mer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
:)
Sv: Toro langpanne gulrotkakeGod. Men alltid den uten glasur som spises av ungene.
|
![]() |
|
|