Sv: Perverst med flaggkunst?
Perverst er det ikke, langt der i fra. Men jeg er litt usikker på hva jeg syns. Jeg har blitt oppdradd til at det er viktig med respekt for flagget. Det betyr at alle barn skal holde flagget oppreist, og ikke dra flagget etter seg i bakken. Det betyr at man overholder flaggheisingsregler (eller lar vær å heise flagget om man ikke kan følge de). Det betyr at man ikke fester flagg i rumpa på russedressen som var greia da jeg var russ, for man skal ikke sitte på flagget. Og å klippe i stykker et flagg for å bruke det som en applikasjon på et plagg, det var å ødelegge (og dermed ikke respektere) flagget. Med denne installasjonen sier man jo egentlig at "alt er greit, så lenge vi kan kalle det kunst". På den andre siden, kanskje det egentlig er helt greit? Jeg blir litt utfordret i forhold til min "barnetro" og mine egne absolutte sannheter her, og det i seg selv er veldig interessant.
Så etter å ha snakket høyt med meg selv i en paragraf eller to: jeg syns det er innmari stilig, det er gjort på en fin måte og er facinerende gjennomtenkt og gjennomført. Og det utfordrer meg. Så jo, ja, jeg tror det er bra.