|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Hodeplagg til bunadJeg har blå Nordlandsbunad. Det hører visstnok en lue til denne bunaden, men den har jeg aldri sett noen gå med, og jeg har i alle fall ikke en slik en selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadJeg hadde brukt lue. Sjalet på hodet tror jeg bare hadde sett dumt ut.
![]() |
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadHer er bilde av bunaden med sjalet. Lua som hører til ville i grunnen uansett ikke ha vært til noen nytte, den er altfor høyt oppå hodet, jeg trenger noe som dekker panna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hodeplagg til bunadTror du må vise oss! Jeg er skeptisk til sjal på hodet.
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadJeg har bestemt meg. Det blir skaut av sjalet. Tungen på vektskålen var at mannen, som egentlig pleier å være skeptisk til "utradisjonelle løsninger" av alle slag syntes det var "ganske fint egentlig". Kanskje jeg tar bilde og viser her i ettertid, så kan de som vil arrestere meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadJeg syns egentlig det høres ut som en morsom og god løsning, og ganske gjennomtenkt. Og jeg er i "nei-til-converse"-gjengen, altså.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunad
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hodeplagg til bunad
Hah! Jeg har den, og har gått med den mange ganger!
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadJa, hvorfor ikke. Ser gjerne bilde. Bunadsluene er jo ikke akkurat varme og i 9 av 10 tilfeller er de ikke tilpasset hodet skikkelig så de sitter helt feil.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadBunadsjal på hodet?! :skrekk og gru:
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hodeplagg til bunadJeg har sånn bunad men har ikke forkle engang. Har kyse/lue men har aldri brukt den.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Hodeplagg til bunadKjempefin ble du!
![]() |
|
|