Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Dekorative busker/hekk rundt trapp og plassering av bod og lekehus?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-14, 18:25   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekorative busker/hekk rundt trapp og plassering av bod og lekehus?

Ja, men du sier ikke noe om hvordan hagen brukes. Er det ungene som leker der? Har dere sitteplass noe sted? Hva er den steinplattingen til? Hvis det i det hele tatt har noe å si hvor boden er, så må det jo være fordi den 1) bør ligge et sted det er praktisk 2) den visuelt sett passer best der, og så må man eventuelt avveie hvilket punkt som er viktigst.

Min bod ligger midt i glaninga fra verandaen vår, og jeg synes ikke den er særlig fin der, men det er nå der den sto da vi kjøpte. Vi har ikke ved i vår, den inneholder plenklipper og blomsterkrukker og hagemøbler, og jeg ville helst ha hatt den i et hjørne for seg sjøl. Hagen vår er foreløpig bare plen med noe heller planløs beplantning, men tanken er å skape litt mer romfølelse i hagen etter hvert. Frukt og bær i en del, lekeplass i en del, stor plen med rom for lek i en del, kjøkkenhage nær uteboden, og så bed i et annet hjørne. Prøver å tenke over hva jeg vil bruke hagen til, og hva som er hensiktsmessig å gjøre hvor, og hvordan jeg kan plante for å få de ulike delene til å fungere best mulig både praktisk og visuelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.