|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tett do - hvordan løsne?HJELP!!!
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Rørleggervakta!
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Stakefjæra får du på plass i beholderen sin igjen, om du bare knoter litt. Er enkelt når du finner knepet.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Rørleggeren ville ha 6500,- bare for å komme, så da tar jeg heller inn på hotell.
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Løst papir tar du opp ja. Tre en pose over handa, grip tak i papiret og vreng posen over. Er så enkelt atte.
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Nei, jeg pleier ikke å hente opp alt som ligger i doen.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Nei, fikk fikset fjæra. Den bare løsnet i boksen sin, men fikk lirket den på igjen.
![]() |
#8 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Jeg pleier å la vannet synke, skylle på nytt (når vannet har sunket helt ned, fylles bare doskåla til kanten på et skyll, det går ikke over), og gjentar og gjentar inntil det løsner. Papiret løser seg opp etterhvert på grunn av vannet. Jeg tror ikke dette går an dersom du bruker resirk-papir. Til slutt dytter jeg kanskje litt med dokosten hvis proppen trenger en siste dytt. Men da ser jeg papiret, jeg forstår det som at du ikke lenger ser proppen?
![]() |
#10 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Renner det ned andre steder i huset, eller kan proppen sitte under huset, i hovedavløpet ut fra huset?
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Fått fikset det nå?
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Njei. Har hatt i kokvarmt vann og det ser ut til at det renner fortere, men fremdeles ikke turt å trekke opp i do.
![]() |
#14 |
trøtt
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?BTDT. Rørlegger med høyttrykksspyleutstyr ble tilkalt her, det løste opp i sakene. Nesten et helt år var det bra. Så skjedde det samme igjen, og ny runde med spyling. Videoinspeksjon av avløpet avslørte totalkollaps noen meter utenfor husveggen, og graving og nytt avløp var eneste løsning. Farvel, tilbake-på-skatten-penger.
![]() |
#15 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?
Det var det vi måtte gjøre den gangen også. Etter at stikkledningen ble byttet har vi ikke hatt problemer med tett do. Før var det betongrør som gikk fra husveggen og ut (bygget i 68). Det hadde kommet røtter gjennom røret. Ikke rart det ble tett.
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?Hoho, kanskje det er en do-snok som tetter røret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Tett do - hvordan løsne?
![]() |
|
|