|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips til en bloggnovise?Jeg vil opprette en blogg. Hovedsaklig for å samle oppskrifter, og dele dem med familie og venner og evt andre interesserte. Den må være oversiktlig og lett og administrere. Hvilken plattform bruker jeg? Andre tips?
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?http://wordpress.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kissable
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?
Hvorfor? Er ikke så opptatt av habilitet, men den må være superenkel å bruke, altså.
![]() |
#4 |
Pauset
|
...Fordi jeg jobber med dette. Men jeg har lært opp MANGE i WP og de aller fleste syntes det er veldig greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Jeg er veldig glad i Wordpress og er ikke ikke inhabil i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#6 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Jeg er også veldig glad i Wordpress. Det er riktignok den eneste plattformen jeg har brukt, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg er veldig fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Det er to måter å "ha en blogg på". Den ene måten er på hoppe rett inn i en ferdig tjeneste som wordpress.com, blogg.no eller lignende. En annen måte er å skaffe seg et webhotell og gjøre mer selv. Det er ikke så vanskelig som mange tror, mange steder får man alt ferdig installert. Domenenavnet blir da det du velger selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kissable
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Takk for svar! Da prøver jeg Wordpress.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Eget domenenavn kan man også ha på f.eks. Wordpress. Men sett i forhold til hensikten her blir det vel egentlig ikke et spesielt viktig element.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Tar du privatoppdrag, Joika? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Å kjøre egne løsninger krever at man følger en del med. Det er titt og ofte det både i Wordpress, tillegg og themes blir avdekket sikkerhetssvakheter - og at de blir utnyttet. Med populariteten til Wordpress blir den et effektivt mål. Å passe på å holde ting oppdatert osv. kan være litt jobb det også - da er det greit å velge en løsning der man ikke trenger å forholde seg til det.
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til en bloggnovise?Valgte WP fordi jeg ble rådet til det - fordi det er mye funksjonalitet der du kan velge å ta i bruk etterhvert dersom du ønsker det (eller la være). Jeg er veldig fornøyd med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
Nå oppdaterer Wordpress seg av seg selv, noe som er bra. Man kan også ordne det sånn at plugins oppdaterer seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|