Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 23:16   #101
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den ser slik ut: Fin til sitt bruk, definitivt, men kanskje ikke for å representere ett av barna sine?

stakkars unge.

Gammel 07-10-06, 23:17   #102
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hva er egentlig det røde på høyre side av munnen til den smilyen? Blod?

Jeg har alltid trodd at det var tungen som stakk ut.

Gammel 07-10-06, 23:18   #103
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

hva er :bonk: -smily?

Jeg hadde blitt fornærmet om moren min illustrerte meg ved hjelp av en sånn!

Gammel 07-10-06, 23:22   #104
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

En kan få seg mange overraskelser når en møter nettmennesker. Mange av de som ikke er så flinke til å utrykke seg på papiret, er strålende intelligente på mange andre områder. Andre som fremstår som intelligente på nett, kan være mindre feks. sosialt intelligente.

Nå skal det sies at de fleste jeg har møtt er yderste intelligente alle sammen

Nå har du til gode å møte meg da

Gammel 07-10-06, 23:35   #105
Nille
Livsnyter

Nille sin avatar

Hvor: Stavanger
Nille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og jeg innrømmer villig at jeg "dømmer" folk etter slike kriterier. Jeg synes for eksempel det gir et veldig dårlig inntrykk når teksten er skrevet i en annen farge enn svart/standardfarge. (Og jo mer pastellfarget teksten er, jo mer umoden regner jeg med at forfatteren er. Når jeg ser en tekst skrevet med rosa eller lys lilla farge i en fancy font, går jeg i utgangspunktet ut fra at innholdet i teksten enten er noe jeg vil være uenig i eller synes er fjollete. : so sue me: )

Okey, greitt å vite. Da kommer du sikkert ikke til å like mine innlegg i det hele tatt. Siden jeg bruker lilla og fancy font. Your loss !!

Både farge og skrifttype er sammen med nic´et min "signatur" på nettet. Heldigvis tar de fleste ikke forhåndsdømt meg, men latt meg på en sjanse til å vise at jeg ikke er ei umoden fjolle

Jeg dømmer ikke folk ut fra farge eller form på skriften, men derimot ut fra språket/ordene de bruker og hva de uttrykker.

No brain is stronger than its weakest think.
-Thomas L. Masson-
Nille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:38   #106
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Okey, greitt å vite. Da kommer du sikkert ikke til å like mine innlegg i det hele tatt. Siden jeg bruker lilla og fancy font. Your loss !!

Både farge og skrifttype er sammen med nic´et min "signatur" på nettet. Heldigvis tar de fleste ikke forhåndsdømt meg, men latt meg på en sjanse til å vise at jeg ikke er ei umoden fjolle

Jeg dømmer ikke folk ut fra farge eller form på skriften, men derimot ut fra språket/ordene de bruker og hva de uttrykker.

Men det er vanskelig å lese det du skriver. Min subjektive mening, men dog ... Teofelia er ihvertfall enig med meg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:39   #107
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Men det er vanskelig å lese det du skriver.

Særlig når jeg begynner å bli trøtt. (Kanskje jeg skal gå og legge meg i stedet?)

Gammel 08-10-06, 00:05   #108
Nille
Livsnyter

Nille sin avatar

Hvor: Stavanger
Nille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Men det er vanskelig å lese det du skriver. Min subjektive mening, men dog ... Teofelia er ihvertfall enig med meg.

Så synd for dere da

No brain is stronger than its weakest think.
-Thomas L. Masson-
Nille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:29   #109
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Det har vel kommet ganske klart fram , for eksempel på NM, at man ikke synes noe om dialektbruk og at man ikke ønsker det på forumet. Da regner jeg vel ikke med at det er noe bedre her, hvor tross alt alle de flinke er samlet. I lys av dette blir denne tråden en form for avansert mobbing - synes jeg.

Nå vet jeg at jeg er kommet alt for seint inn i diskusjonen, og at dette egentlig ikke hører med sammen med pastellskrift og små og store rumper, men jeg klarer ikke å la være å kommentere like vel.

Å velge å skrive dialekt eller sms-språk i forum er i mine øyne selvsentrert, uhøflig og lite leservennlig. Er man så full av seg selv, og så opptatt av å fronte sin egen stil og personlighet at man velger bort å gjøre det man skriver fortsåelig og greit for målgruppa, så gjerne det. Men da kan man ikke regne med at folk gidder å lese heller. Et visst minimum av engasjement og hensyn til den man vil at skal lese bør være en selvfølge. Det er ikke snakk om mobbing, men om å forvente at den som skriver tar leseren på alvor.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 08:34   #110
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Så synd for dere da

Det er vel mest synd for deg hvis man ender opp med å ikke lese det du skriver. Da blir du jo en ikke-person.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 09:02   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Det har vel kommet ganske klart fram , for eksempel på NM, at man ikke synes noe om dialektbruk og at man ikke ønsker det på forumet. Da regner jeg vel ikke med at det er noe bedre her, hvor tross alt alle de flinke er samlet. I lys av dette blir denne tråden en form for avansert mobbing - synes jeg.

Vel, jeg fikk ganske mye pepper når jeg på NM sa at jeg synes personer som skriver intelligent virker mindre intelligente. Jeg sa ikke at jeg trodde de var det, men de framsto som mindre intelligente. Jeg fikk pepper fra ganske mange av dem som du betegner som "de flinke".

Når man skriver på nett man være klar over hvordan man framstår. Akkurat som de aller, aller fleste har et nogenlunde bevisst forhold til hvordan de framstår visuelt, i levende live.

Akkurat som hvis jeg søker en jobb med streng kleskode som jeg er superkvalifisert for, så gjemmer jeg ikke det bak grønn silkebluse og lilla leopardskjørt, tyggende på en kjempediger tyggis. Jeg vil mest sannsynlig ikke bli oppfattet som riktig for jobben. Det betyr ikke at jeg ikke er det.

Dialektutsagnet mitt var selvfølgelig en spissformulering, men er det virkelig fullstendig galt å være bittelitt bevisst på hvordan man presenterer seg selv?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 09:17   #112
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått med meg denne diskusjonen før?

Det ser vel ut som vi begynner å bli ferdig her. Så jeg skal ikke begynne å dra opp igjen gamle innlegg jeg har lyst til å kommentere.

Men hva med avatarer? Jeg blir ofte forvirret når folk bytter avatar, for noen ganger føler jeg at den nye avataren deres ikke lenger passer til mitt bilde av personen. Så må jeg bruke ganske lang tid på å korrigere inntrykket mitt, før det går seg til etterhvert. Men da bytter de igjen.
Jeg har også en egen evne til å innbille meg at dere av utseende likner på avatarene deres, men det er en annen diskusjon.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:01   #113
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg har også en egen evne til å innbille meg at dere av utseende likner på avatarene deres, men det er en annen diskusjon.

Selvsagt ligner man på avataren sin. Noe annet skulle tatt seg ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:26   #114
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ligner veldig på min avatar

Gammel 08-10-06, 11:20   #115
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også veldig lik avataren min. Særlig ansiktsuttrykket, det synes jeg er helt meg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:44   #116
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja... Jeg ligner vel egentlig ikke på avataren min, men den sier noe om meg. I tillegg var det den første avataren jeg klarte å få godkjent på et annet forum (trenger vel ikke nevne hvilket), jeg slet litt med å forminske de hersens bildene.

Min avatar gir nok også litt feil inntrykk: folk i nettverden tror nok at jeg er mer fotballgal enn det jeg egentlig er (i RL). Altså: er fotballinteressert, men har ikke en del av gressmatten til Brann Stadion i blomsterpotte i stuevinduet. Sover heller ikke i Brann sengetøy. Når sesongen er over (og gullet er vårt ) skal jeg la avataren min hvile til april. Da bytter jeg til denne:
http://images.google.no/images?q=tbn.../liverpool.jpg
Nåde den som stjeler avataren min - de skal få kjenne at jeg er litt ond!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:55   #117
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt bruk av smilyer liker jeg da

For ellers kan innleggene bli så laaange og litt sånn tunge å lese.. noen smilyer spriter opp litt

Men er enig i at dialekt kan være tungt å lese, farger likeså.

Men føler det går greit og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:55   #118
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva med avatarer? Jeg blir ofte forvirret når folk bytter avatar, for noen ganger føler jeg at den nye avataren deres ikke lenger passer til mitt bilde av personen. Så må jeg bruke ganske lang tid på å korrigere inntrykket mitt, før det går seg til etterhvert. Men da bytter de igjen.

Jeg er veldig lik avataren min

(dog ikke så svart-hvitt i virkeligheten )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:11   #119
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Tør ikkje flørte tilbake av frykt for represaliar frå Førstekona Myrsnipa

Flørting er lov. Alt annet er utroskap.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:14   #120
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å likne på avataren min i allefall.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Litt bruk av smilyer liker jeg da

Det tror jeg de aller fleste gjør også. Det er når det tar helt overhånd og erstatter mange av ordene det kan bli litt problematisk å lese.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.