|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg å lage pavlova!Det har jeg aldri opplevd. At den blir seig og umulig å skjære opp. Hvordan lager du bunnen da? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lær meg å lage pavlova!Pisker eggehvittene, og tilsetter sukkeret litt om gangen ca annet hvert minutt. Uten noe annet enn eggehvitte og sukker altså, og så steker jeg den i 125 grader i halvannen time.
|
|
|
#23 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Lær meg å lage pavlova!
Eg serverte det for første gong i går, og då la eg på vaniljekremen ca fire timer før servering. Så sette eg kaka i kjøleskapet. Kremfløyten la eg på ca ein halv time før servering. Det blei perfekt seigt.
|
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg å lage pavlova!Da skal jeg prøve uten eddik og maisenna neste gang
|
|
|
|
#25 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Lær meg å lage pavlova!Eg hadde med eddik og maizena og fekk eit flott resultat
|
|
|
|
#26 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Jeg steker paa 125-150 grader i 40 minutter. Min blir vel strengt tatt luftig heller enn seig, men kjempegod synes jeg. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lær meg å lage pavlova!Kor lite sukker kan eg egentlig bruke? Forrige veke laga eg av fire eggekviter og 250 gram sukker, og det blei for søtt. Kan eg gå ned til 150 gram skal tru? Og fungere det like fint å blande fløte med vaniljekesam som vaniljekrem? :greteroede:
|
|
|
|
#28 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Lær meg å lage pavlova!Jeg har bare forsøkt meg på denne tre ganger. Alle tre gangene med maizenna og eddik i. Min blir deilig sprø utenpå, men som marsmellows inni. Fikk mye skryt for den siste, men jeg og mannen var ikke fornøyd og helt enige om at et eller annet blir feil.
|
|
|
#29 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Lær meg å lage pavlova!siden Pavlova kommer fra New Zealand, hvorfor ikke ta en idiotsikker oppskrift derfra? Står ganske mye interessant om utstyr (ikke plastbolle!), egg (romtemperatur!), sukker m.v. også for den spesielt interesserte: |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård